Kontrollrummet

Logic Studio ett steg åt fel håll och Mac suger hehe

gäst · 62 · 17057

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Det är ju så här förstås. Mac är en bra maskin men det är en PC oxå det är väl så mycket som jag har förstått nu när jag har testat mac en stund. Kort sagt dom är bara olika men det är lättare att mecka med en PC på alla sätt och när den strular då vet du att den gör det. En Mac ja det vet i hundan det verkar bli så diffusa mysko fel på nåt sätt det liksom bara händer grejer. Förmodligen så är det så att jag har stoppat in ett räserbilsprogram i en Mac folka och det kanske inte kan funka 100% det blir väl kanske lite orealistiskt. Att Macen skulle vara stabilare och ha ett mer intelligent operativ ja kanske på vissa områden men inte överlag. Är det idiotiskt att inte färdigutveckla ett program man redan har utan att köra igång med ett nytt som inte heller är färdigt, ja det kan man nog tycka. Förbaskat träligt är det i alla fall det går ju så mycket tid i onödan och det tar död på kreativiteten.

När det gäller min gamla musik PC så är min uppfattning att den är lite snabbare att komma ut på nätet och lite snabbare ute på nätet. Macen startar upp lite fortare.
Göran


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Helt klart är det ju så att om man skall använda sin framtida dator för EN ENDA UPPGIFT, t ex för att skapa musik, spelar det inte större roll vad man väljer så länge man är bekväm med sin lösning. Det är ju uppenbart. Går dock inte att komma ifrån att PC för t ex ekvivalent hårdvara är billigare och varenda ny komponent som släpps är grundligt undersökt av hundratals oberoende grupper av människor, samtidigt som mjukvaruutbudet är enormt. Att hitta någon ovanlig form av mjukvara för något problem eller för något ändamål är ofta väldigt lätt.

Klart för jäkligt otekniska människor kan jag iofs förstå om apples alternativ verkar lockande.

Det hela känns öh ÖPPET, mac känns fan som något Mao Zedong skulle kunna hitta på.

Tycker inte att microsoft är något större problem, de vet att alternativ till deras produkter kan dyka upp när som helst. Därför, måste de också skrida framåt och ta fram nya produkter. Gör de inte det blir de inte heller långlivade, och så skall det vara. Microsoft som företag skiljer sig ganska enormt från den situation som monopolisten i nationalekonomisk teori befinner sig i faktiskt.
I vilket fall, köp MAC! ;)
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
Det är ju så här förstås. Mac är en bra maskin men det är en PC oxå det är väl så mycket som jag har förstått nu när jag har testat mac en stund. Kort sagt dom är bara olika men det är lättare att mecka med en PC på alla sätt och när den strular då vet du att den gör det. En Mac ja det vet i hundan det verkar bli så diffusa mysko fel på nåt sätt det liksom bara händer grejer. Förmodligen så är det så att jag har stoppat in ett räserbilsprogram i en Mac folka och det kanske inte kan funka 100% det blir väl kanske lite orealistiskt. Att Macen skulle vara stabilare och ha ett mer intelligent operativ ja kanske på vissa områden men inte överlag. Är det idiotiskt att inte färdigutveckla ett program man redan har utan att köra igång med ett nytt som inte heller är färdigt, ja det kan man nog tycka. Förbaskat träligt är det i alla fall det går ju så mycket tid i onödan och det tar död på kreativiteten.

När det gäller min gamla musik PC så är min uppfattning att den är lite snabbare att komma ut på nätet och lite snabbare ute på nätet. Macen startar upp lite fortare.
Göran

Som vi pratade om tidigare så verkar dina mac-problem och Logic-problem vara relaterade. Jag tror det är du som inte vet vart du ska leta och helt enkelt kan en PC mycket bättre. En mac skiljer sig från en pc och man kan inte tro att man kan göra exakt på samma sätt i OSX som i Windows, när det gäller felsökning osv. Klart att du kan ta reda på varför din mac strular på precis lika ingående sätt som du kan med en PC, inget snack om saken. Du är bara mer van vid en PC och du vet vart du hittar sakerna. Samma gäller ju Logic, men eftersom du tidigare har sagt att du vägrar lära om och lära dig nya saker så förstår jag att du dyker på problem.

Vilket är det ofärdigutvecklade programmet du pratar om? Antar att det är windows du syftar på? För MS är kända för att skicka ut ofärdiga operativsystem till kund, för att sedan låta dessa konsumenter stå för buggtesterna. Dom gör det för att dom kan helt enkelt, även om det är lite oansvarigt och svinigt.
« Senast ändrad: 05.12.2007, 23:25:38 by freddy »


Burnin Sven

  • Gäst
Det är ju så här förstås. Mac är en bra maskin men det är en PC oxå det är väl så mycket som jag har förstått nu när jag har testat mac en stund. Kort sagt dom är bara olika men det är lättare att mecka med en PC på alla sätt och när den strular då vet du att den gör det. En Mac ja det vet i hundan det verkar bli så diffusa mysko fel på nåt sätt det liksom bara händer grejer. Förmodligen så är det så att jag har stoppat in ett räserbilsprogram i en Mac folka och det kanske inte kan funka 100% det blir väl kanske lite orealistiskt. Att Macen skulle vara stabilare och ha ett mer intelligent operativ ja kanske på vissa områden men inte överlag. Är det idiotiskt att inte färdigutveckla ett program man redan har utan att köra igång med ett nytt som inte heller är färdigt, ja det kan man nog tycka. Förbaskat träligt är det i alla fall det går ju så mycket tid i onödan och det tar död på kreativiteten.

När det gäller min gamla musik PC så är min uppfattning att den är lite snabbare att komma ut på nätet och lite snabbare ute på nätet. Macen startar upp lite fortare.
Göran

Som vi pratade om tidigare så verkar dina mac-problem och Logic-problem vara relaterade. Jag tror det är du som inte vet vart du ska leta och helt enkelt kan en PC mycket bättre. En mac skiljer sig från en pc och man kan inte tro att man kan göra exakt på samma sätt i OSX som i Windows, när det gäller felsökning osv. Klart att du kan ta reda på varför din mac strular på precis lika ingående sätt som du kan med en PC, inget snack om saken. Du är bara mer van vid en PC och du vet vart du hittar sakerna. Samma gäller ju Logic, men eftersom du tidigare har sagt att du vägrar lära om och lära dig nya saker så förstår jag att du dyker på problem.

Vilket är det ofärdigutvecklade programmet du pratar om? Antar att det är windows du syftar på? För MS är kända för att skicka ut ofärdiga operativsystem till kund, för att sedan låta dessa konsumenter stå för buggtesterna. Dom gör det för att dom kan helt enkelt, även om det är lite oansvarigt och svinigt.

Jaha det var intressanta teorier, jag förstår inte riktigt hur du kopplar en del av ditt svar till quoten på mitt inlägg. Utom det där med program som inte är färdigutvecklade som förstås då handlar om Logic Pro 7. Många verkar tycka att det var på tiden att Studio kom så man slapp undermåliga pluggar och kanske även buggar som man tycker finns i 7:an.

Kan väl förtydliga ytterligare en gång att det är inga gigantiska kliv från Platinum 5 till Logic 7 inte när det gäller själva funktionen på programmet. Det är mest lite lullull som kommit till i alla fall om man mest kör audio som jag gör. Det har kommit en hel del bra pluggar men det har inte så mycket med funktionen av programmet att göra. Kompressorn tex. verkar vara samma i 7:an som fanns i Platinum, lite mera presets bara om jag inte minns fel.

Måste väl förtydliga men det trodde jag framgick av mitt inlägg att nu när smekmånadsfasen är över så ser det som att vi landar på att en mac och pc med likvärdiga specar är helt enkelt likvärdiga. Det den ena är bättre på är den andra sämre och tvärtom, jag gillar verkligen grafiken hos macarna men det sägs att Vistas inte är dum den heller. Kort sagt två ganska häftiga maskiner. Allt annat är helt enkelt på ren svenska skitsnack.

Min Pentium p4 på 3 ghz är lika snabb som hackmac eller pc, surfar lika snabbt ja allt ungefär lika. Jag märker ingen skillnad mellan den i prestanda och min mini som med sin 1.83 ghz core 2 duo (två meg minne i båda) är ungefär jämförbar när det gäller dom specarna. Tänk oxå på vad Olofd säger om en hackmac som med moderna specar tydligen kickar rumpa på mac pron så pc prylar kanske inte är så kassa dom heller.

Och jo minin uppför sig konstigt ibland för igår kväll så fick jag plötsligt utan nån som helst förklaring ganska lång latency när jag skulle lira in elgura. Det hade fungerat alldeles ypperligt bara nån minut innan. Jag hoppade till audio menyn och ökade på och drog ifrån för att se om det kunde ha blivit nåt sånt fel men tji samma oavsett vad jag ställde in. Sen bara fungerade det rätt vad det var men det kvarstod att det blev lite olika ljud från tagning till tagning. Den här typen av strul kan det ju bli i en PC oxå.

Kort sagt jag tycker vi lägger ner det här mac vs pc tjafset. Det är ungefär samma skrot och korn båda plattformarna när dom körs i likvärdig hårdvara.
Göran


olofd

  • Gäst
Komressorn i logic 8 är helt ny och låter helt annorlunda.
Kan du inte höra det Göran är det nog inte musik duskall producera.

Herregud inse och fråga dig själv:
1. Hur länge har jag testat mac?
2. Hur länge har jag testat Logic?
3. Var Logic platinum 5.0 buggigt?

Själv hatade jag mac i 2 månader efter bytet,
men nu skulle jag aldrig få för mig att byta.


Burnin Sven

  • Gäst
Komressorn i logic 8 är helt ny och låter helt annorlunda.
Kan du inte höra det Göran är det nog inte musik duskall producera.

Herregud inse och fråga dig själv:
1. Hur länge har jag testat mac?
2. Hur länge har jag testat Logic?
3. Var Logic platinum 5.0 buggigt?

Själv hatade jag mac i 2 månader efter bytet,
men nu skulle jag aldrig få för mig att byta.

Tjena Olof fan du läser aldrig vad jag skriver du bara öser på. Iofs. så är det lite skoj med fullt ös medvetslös. Finns det nåt som jag har skrivit både här och på Studio så är det att kompressorn i Studio är fin som fan, hallå vakna nu  :D. Logic har jag kört sen 1999 ungefär och då på PC fram till nu. Logic på PC dvs. i mitt fall Platinum 5.2 var mindre buggit än Logic Studio på min Mac mini. Men det skriver jag ju oxå om ovanför här varför det förmodligen är så men du bara öser på din rackare där.

Men du föresten har du nånsin testat dom lagliga Logic Platinum PC versionerna, jag menar så du vet vad du pratar om?
Göran


olofd

  • Gäst
JA, jag har testat en laglig version av logic platinum.
i sisådär 3 år... om det räcker.

Skulle aldrig ens komma på tanken att gå tillbaka tilld et idag dock.

Studio är ett kanon program, lite buggigt, men det är alla .0 versioner. även
logic 5.0.



Burnin Sven

  • Gäst
Grattis till det, har precis kollat upp att min Logic Pro 7 XSkey även funkar på min PC så jag som kan tänka mig att gå åt alla håll har fritt spelrum. Dvs. alla pluggar som finns att tillgå i PC världen som funkar på PC (och det är ett gäng kan jag berätta om du har glömt) finns tillgängliga för mig på mitt system som då är lite mer flexibelt och detta oavsett om man vill köra hackmac/PC kombination eller bootcamp och allt på en maskin.

Men var och en lycklig på sitt sätt och att tjata på nätet för ge folk en ärlig chans att få bäst valuta för stålarna har blivit lite tröttsamt så jag avslutar härmed mitt engagemang för att hjälpa fattiga PC Logic entusiaster. Det har man tydligen inget för och nu får ni knäböja helt på egen hand inför Apple guden.

Man har alltid kunnat göra bra musik med Logic och macs övertagande av Logic har inte på nåt sätt gjort låtarna och musiken bättre. Det är ju bara att du tar och lyssnar lite seriöst på livetagningen på en av era låtar (gömde vad den heter) på er Myspace så hör du ju själv förhoppningsvis att den i alla fall har lite riktig energi. Även om den inte är nån höjdarlåt så är den ju lite OK ändå jämfört med det som siktar på studioläget. En bra låt kan man lira med tamburin, triangel och fotstamp och till den behövs ingen dator överhuvudtaget. Kort sagt visst kan man polera och stå i men det kan man med alla program. Så att tipsa en nybörjare att måla in sig i hörnet med Logic Studio och mac iom. att även den billigaste macen gör att notan slutar på 10 000 spänn exkl. kostnad för ljudkort, är ju ett riktigt taskigt råd att ge.

Jag har ju kört det där varvet nu från PC till Mac och liksom bjussat på "testet" för det jag har råd med så det är lungt men andra kanske inte har det. Man ska ju ha helt klart för sig att det är ju inte bara jag som är missnöjd även om det är jäkligt populärt att få det att framstå som om det vore så. Mac och Apple Logic är helt enkelt överreklamerat det är så det ligger det till. Det är ett helt OK program och datorn oxå men men inte på nåt sätt bättre än vilket som helst modern PC och någorlunda modernt program. Over and out nu skiter jag i det här har inte tid med det här internetköret längre nu får ni leka själva. Lycka till


 


freddy

  • Gäst
Grattis till det, har precis kollat upp att min Logic Pro 7 XSkey även funkar på min PC så jag som kan tänka mig att gå åt alla håll har fritt spelrum. Dvs. alla pluggar som finns att tillgå i PC världen som funkar på PC (och det är ett gäng kan jag berätta om du har glömt) finns tillgängliga för mig på mitt system som då är lite mer flexibelt och detta oavsett om man vill köra hackmac/PC kombination eller bootcamp och allt på en maskin.

Ja, visst finns det ett större utbud till PC. Det gäller inte bara inom programvara för musik utan inom alla delar av mjukvara. Men kvalité går före kvantitet.

Men var och en lycklig på sitt sätt och att tjata på nätet för ge folk en ärlig chans att få bäst valuta för stålarna har blivit lite tröttsamt så jag avslutar härmed mitt engagemang för att hjälpa fattiga PC Logic entusiaster. Det har man tydligen inget för och nu får ni knäböja helt på egen hand inför Apple guden.

Det är ingen som "knäböjer inför Apple-guden", är det någon som det knäböjs för så är det väl MS. Folk tvingas in på windows för att dom inte har något direkt val eller kunskap. Windows är marknadsledande och därför behöver dom inte bry sig om sina produkter fungerar dåligt, folk köper skiten ändå utan att blinka.

Man har alltid kunnat göra bra musik med Logic och macs övertagande av Logic har inte på nåt sätt gjort låtarna och musiken bättre.

Finns det mjukvara som gör musiken bättre? Intressant.. eller vad pratar du om egentligen?

Det är ju bara att du tar och lyssnar lite seriöst på livetagningen på en av era låtar (gömde vad den heter) på er Myspace så hör du ju själv förhoppningsvis att den i alla fall har lite riktig energi. Även om den inte är nån höjdarlåt så är den ju lite OK ändå jämfört med det som siktar på studioläget.

Ok, var detta din pinsamma come-back på Olof? Håll nivån lite högre tack...

En bra låt kan man lira med tamburin, triangel och fotstamp och till den behövs ingen dator överhuvudtaget. Kort sagt visst kan man polera och stå i men det kan man med alla program.

haha, ja så är det ja. I alla fall inom viss typ av musik. Det var bättre för va? jeez...
 
Så att tipsa en nybörjare att måla in sig i hörnet med Logic Studio och mac iom. att även den billigaste macen gör att notan slutar på 10 000 spänn exkl. kostnad för ljudkort, är ju ett riktigt taskigt råd att ge.  

Till skillnad från vad du verkar tycka så anser jag att Logic studio och mac är ett bra tips. Väldigt enkla och väl utformade gränssnitt. Enkelt att lära sig. Inte alls lika mycket krångel med kompabilitet som i PC-världen. Min mac-upplevelse hittils har bestått av att allt jag någonsin försökt att göra har fungerat smärtfritt direkt, vilket jag inte kan säga om PC...



Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Och jo minin uppför sig konstigt ibland för igår kväll så fick jag plötsligt utan nån som helst förklaring ganska lång latency när jag skulle lira in elgura. Det hade fungerat alldeles ypperligt bara nån minut innan. Jag hoppade till audio menyn och ökade på och drog ifrån för att se om det kunde ha blivit nåt sånt fel men tji samma oavsett vad jag ställde in. Sen bara fungerade det rätt vad det var men det kvarstod att det blev lite olika ljud från tagning till tagning. Den här typen av strul kan det ju bli i en PC oxå.

Ett tips i Logic Studio: Använd inga pluggar på mastern vid inspelning. Det har visat sej att det troligtvis är nån bug som gör att inspelade spår, när det fanns pluggar på Mastern, får en märklig delay. kommer säkert att fixas men tills dess så ska Master reglarna vara utan pluggar fram till Mix. / Mikke


olofd

  • Gäst
Burning_sven.. du måste ju vara full.. haha
Dina inlägg är så sjukt flummiga och konstiga.

Testa att läsa vad du själv skirivit före du postar..
Nästan omöjligt att läsa...tycker jag iaf.

Det där med pluggar på mastern och latency:
Gå in i Audioinställningar gå till "General" (Tror jag) och klicka för "Full Plugin latency Compensation"
Ny funktion i Logic.. då löser du problemen med latency och Delaybugg.


Jag komemr inte ens kommentera Burning_svens inlägg mer.
Jag antar att alla andra i tråden håller med mig
och nog också tycker hans argument/inlägg är väldigt förvirrade.
Jag har försökt ta hål på hans förvirrade argument.. men han vägrar lyssna.. hopplöst fall där.

Logic Studio 8.1 är på g.


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Det där med pluggar på mastern och latency:
Gå in i Audioinställningar gå till "General" (Tror jag) och klicka för "Full Plugin latency Compensation"
Ny funktion i Logic.. då löser du problemen med latency och Delaybugg.

Tack Olof, ska testa det!

Citera
Logic Studio 8.1 är på g.


Wonderbar!

/ Mikke


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Och jo minin uppför sig konstigt ibland för igår kväll så fick jag plötsligt utan nån som helst förklaring ganska lång latency när jag skulle lira in elgura. Det hade fungerat alldeles ypperligt bara nån minut innan. Jag hoppade till audio menyn och ökade på och drog ifrån för att se om det kunde ha blivit nåt sånt fel men tji samma oavsett vad jag ställde in. Sen bara fungerade det rätt vad det var men det kvarstod att det blev lite olika ljud från tagning till tagning. Den här typen av strul kan det ju bli i en PC oxå.

Ett tips i Logic Studio: Använd inga pluggar på mastern vid inspelning. Det har visat sej att det troligtvis är nån bug som gör att inspelade spår, när det fanns pluggar på Mastern, får en märklig delay. kommer säkert att fixas men tills dess så ska Master reglarna vara utan pluggar fram till Mix. / Mikke

Så har det alltid varit i Logic, det är iof inget konstigt och ologiskt problem, inte speciellt jobbigt tycker jag heller. Avhjälper verkligen full latencykompensation det här problemet Olof? Jag har för mig att det inte gjorde det i 7an.


freddy

  • Gäst
Tjena Olof fan du läser aldrig vad jag skriver du bara öser på.

Jaha det var intressanta teorier, jag förstår inte riktigt hur du kopplar en del av ditt svar till quoten på mitt inlägg.

Du kanske ska lära dig att skriva ordentligt så man förstår vad du menar.


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Kanske kan det där logic-seminariet vara något att skicka iväg missnöjda användare till. Där kanske man kan få ställa frågor och få svar på plats.


olofd

  • Gäst
Full latency compensation fixade det för mig..
men det är möjligt att det inte gördetför er.
Är ingen expert på Logic.. men men


Burnin Sven

  • Gäst
Jaha här har man inte hunnit hänga på ett tag, det var ju spännande läsning en del bjuder på.

Så alla världsmästarna har vässat klorna nu och det är tydligen fritt fram att kräkas på mig bara för jag inte gillar Logic 8. Ja det kan ju verka helt normalt i sandlådan men bland vuxna människor? Är det så att man inte gillar min tråd och vad jag säger i den så varför ända in i norden svarar ni, det vore väl lättare att bara ignorera den eller? Nåja behöver ni ha en slagpåse för att bränna lite frustration så kör på bara knock yourselves out jag har överlevt värre mina små vänner.

För den som läser det här och som inte är inblandad och står i startgroparna för inköp av Logic Studio paketet där Logic Pro 8 ingår så kan jag informera om att det har kommit ganska mycket kritik från oberoende studio Pros på apples eget forum. Dessvärre så deletas tydligen en del kritiska trådar av apple, suddigummit gick hårt fram speciellt när första uppgraderingen kom för den var tydligen inte riktigt frisk. Folk med burkar med 8 proppar var speciellt missnöjda. Att man deletar kritiska trådar det läste jag först om på Studio och det lät alltför osannolikt för att vara sant men dessvärre så verkar det som att det faktiskt är så.

Nåväl ha ett riktigt gott nytt år hoppas det blir bättre än det en del har haft det verkar behövas. Puss och kram
Göran


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
off toppic...som en del av denna tråden redan är:

Vi behöver väl inte hacka på hur någon annan skriver. Det finns dyslektiker och andra som kan ha svårt att formulera sig.

Förstår man inte så kan man fråga.

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Burnin Sven

  • Gäst
Burning_sven.. du måste ju vara full.. haha
Dina inlägg är så sjukt flummiga och konstiga.

Testa att läsa vad du själv skirivit före du postar..
Nästan omöjligt att läsa...tycker jag iaf.

Det där med pluggar på mastern och latency:
Gå in i Audioinställningar gå till "General" (Tror jag) och klicka för "Full Plugin latency Compensation"
Ny funktion i Logic.. då löser du problemen med latency och Delaybugg.


Jag komemr inte ens kommentera Burning_svens inlägg mer.
Jag antar att alla andra i tråden håller med mig
och nog också tycker hans argument/inlägg är väldigt förvirrade.
Jag har försökt ta hål på hans förvirrade argument.. men han vägrar lyssna.. hopplöst fall där.

Logic Studio 8.1 är på g.


Jaha du, skirivit och komemr och du ska prata om förståelig svenska, tjena  :D
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Grattis till det, har precis kollat upp att min Logic Pro 7 XSkey även funkar på min PC så jag som kan tänka mig att gå åt alla håll har fritt spelrum. Dvs. alla pluggar som finns att tillgå i PC världen som funkar på PC (och det är ett gäng kan jag berätta om du har glömt) finns tillgängliga för mig på mitt system som då är lite mer flexibelt och detta oavsett om man vill köra hackmac/PC kombination eller bootcamp och allt på en maskin.

Ja, visst finns det ett större utbud till PC. Det gäller inte bara inom programvara för musik utan inom alla delar av mjukvara. Men kvalité går före kvantitet.

Men var och en lycklig på sitt sätt och att tjata på nätet för ge folk en ärlig chans att få bäst valuta för stålarna har blivit lite tröttsamt så jag avslutar härmed mitt engagemang för att hjälpa fattiga PC Logic entusiaster. Det har man tydligen inget för och nu får ni knäböja helt på egen hand inför Apple guden.

Det är ingen som "knäböjer inför Apple-guden", är det någon som det knäböjs för så är det väl MS. Folk tvingas in på windows för att dom inte har något direkt val eller kunskap. Windows är marknadsledande och därför behöver dom inte bry sig om sina produkter fungerar dåligt, folk köper skiten ändå utan att blinka.

Man har alltid kunnat göra bra musik med Logic och macs övertagande av Logic har inte på nåt sätt gjort låtarna och musiken bättre.

Finns det mjukvara som gör musiken bättre? Intressant.. eller vad pratar du om egentligen?

Det är ju bara att du tar och lyssnar lite seriöst på livetagningen på en av era låtar (gömde vad den heter) på er Myspace så hör du ju själv förhoppningsvis att den i alla fall har lite riktig energi. Även om den inte är nån höjdarlåt så är den ju lite OK ändå jämfört med det som siktar på studioläget.

Ok, var detta din pinsamma come-back på Olof? Håll nivån lite högre tack...

En bra låt kan man lira med tamburin, triangel och fotstamp och till den behövs ingen dator överhuvudtaget. Kort sagt visst kan man polera och stå i men det kan man med alla program.

haha, ja så är det ja. I alla fall inom viss typ av musik. Det var bättre för va? jeez...
 
Så att tipsa en nybörjare att måla in sig i hörnet med Logic Studio och mac iom. att även den billigaste macen gör att notan slutar på 10 000 spänn exkl. kostnad för ljudkort, är ju ett riktigt taskigt råd att ge.  

Till skillnad från vad du verkar tycka så anser jag att Logic studio och mac är ett bra tips. Väldigt enkla och väl utformade gränssnitt. Enkelt att lära sig. Inte alls lika mycket krångel med kompabilitet som i PC-världen. Min mac-upplevelse hittils har bestått av att allt jag någonsin försökt att göra har fungerat smärtfritt direkt, vilket jag inte kan säga om PC...


Ja vem fan är inte pissed by nature men jag kan tala om att det känns bättre med åren så det går nog över ska du se. Megakramar  :D
Göran


olofd

  • Gäst
haha..
Göran!?!? herregud...
Jag ser ut som ett levande frågetecken när jag läser dina inlägg.. någon som håller med mig?

För det första:
1. Vi går inte på dig för att du integillar Logic 8.. utan för att du gick ut och kapade det vid fotknölarna efter bara några timmars användning.
2. inte nog med det, den kritik du då uppgav var felaktig, allt hade med inställningar att göra, men du vägrade lyssna.

3. Du kan väl inte seriöst kritisera min svenska med denna rad:

Citat:
Jaha du, skirivit och komemr och du ska prata om förståelig svenska, tjena 
Göran

Då måste du ju skämta.

Nog för att jag inte har världen bästa Svenska..
Men Göran.. dig fårstår man itne ens vad du menar.,.

Snälla gör oss alla en tjänst.. Läs dina inlägg en gång till.
Gå sedan tillbaka och läs manualen till Logic Pro 8

Förövrigt tror jag inte det är programmet som felar..
utan snarare din uppfattningsförmåga och Läs/Skriv Kunskaper.
Inget personangrepp.. snarare en analys efter mycket eftertanke på dina åsikter och inlägg.

Tack för mig!

//Olofd


Burnin Sven

  • Gäst
Jaha men du skulle ju inte svara mer på mina inlägg hmm? Men du jag ska göra det lätt för dig och alla andra som tycker jag är en riktig pain in the ass så jag ber väl helt enkelt forumägaren att deleta mig här så är det väl frid och fröjd. Jag kommer att överleva inga problem. Lycka till och ha det bra.
Göran


freddy

  • Gäst
Jaha men du skulle ju inte svara mer på mina inlägg hmm? Men du jag ska göra det lätt för dig och alla andra som tycker jag är en riktig pain in the ass så jag ber väl helt enkelt forumägaren att deleta mig här så är det väl frid och fröjd. Jag kommer att överleva inga problem. Lycka till och ha det bra.
Göran

Men snälla lilla du, vi diskuterar för att försöka förstå vad du menar och vi försöker hjälpa dig, du har vissa problem med Logic och vi påvisar att detta går att fixa, att det egentligen INTE är ett problem. Du ignorerar detta och fortsätter att prata negativt, skulle det inte vara bättre om du i alla fall försökte ta till dig något nytt? Det är enkelt att gnälla. Det är inte dig som person vi har något emot utan snarare dina argument som inte håller alls. Ok, om du påvisade uppenbara brister i programmet så skulle man kunna förstå dig, men det du har snackat om låter mer som att det bara är du som inte har förstått hur det funkar.

Visst hettar det till ibland, men det är bara för att du verkar nonchalera precis allt vi säger och sen fortsätta gnälla på problem som det finns en lösning till. Sen är det faktiskt så att du provocerar ganska bra själv också, helt utan anledning. Man kan undra hur gammal du är egentligen, du har faktiskt ganska barnslig attityd ibland.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nä vad fanken Göran,inte behöver du hoppa av för att ni debatterar lite..Så länge det inte går till person angrepp så är det väl bara att snacka på.Olika åsikter är ju bara uppfriskande.Rätt eller fel,är likadant som när man bedömer konst - skönheten ligger som bekant i betraktarens öga.Gillar man Cubase eller nåt annat så är det bara att köra på,hatar man det så byter man program..Till slut så hittar man "hem",och då skriver man låtar i ett rasande tempo.

Kom igen nu,du behövs här lika mycket som nån annan.En bygger inget forum(förutom Tsm då :wub:),alla bygger ett forum.

Mvh
Micael


olofd

  • Gäst
förlåt om jag gjorde någon ledsen/sur.. inte meningen.
Tyckte tråden var så grymt konstig bara


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
förlåt om jag gjorde någon ledsen/sur.. inte meningen.
Tyckte tråden var så grymt konstig bara
Och det var den.