Forum > Demolåtar
Cold Night For Alligators (Roky Erickson-cover)
Wernborg:
Coolt. Gillar låten mycket. Den versionen tycker jag landar bra mitt emellan Hellacopters version och originalet.
Trummorna kanske kunde svänga lite mer. Hihaten känns lite statisk i verserna.
Stilsäkert!
Fuzzbub:
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.10.2018, 15:56:32 ---Coolt. Gillar låten mycket. Den versionen tycker jag landar bra mitt emellan Hellacopters version och originalet.
Trummorna kanske kunde svänga lite mer. Hihaten känns lite statisk i verserna.
Stilsäkert!
--- Slut citat ---
Tack Wernis! Ja den hamnar väl ung. där det håller jag med om. Håller även med om trummorna - har i ärlighetens namn inte jobbat så mycket med dessa så jag får nog göra det. Tack för matnyttig kommentar m.a.o! /Fuzz
Fuzzbub:
Vetti-17 vad göra med highhatsen. :blink: Lite snällare nu och en del ändringarn på trummorna. Blev det för snällt nu? :unsure: /Fuzz
Eddi:
Jag har heller inte hört talas om denna svenskättling men jag gissar att du gör en bra cover och jag tycker inte att du ligger för högt du klarar av det bra. Det jag saknar är lite mer rum på allt och framförallt en multikompressor på out för att få det mer radioklart.
Fuzzbub:
--- Citat från: Eddi skrivet 26.10.2018, 02:31:22 ---Jag har heller inte hört talas om denna svenskättling men jag gissar att du gör en bra cover och jag tycker inte att du ligger för högt du klarar av det bra. Det jag saknar är lite mer rum på allt och framförallt en multikompressor på out för att få det mer radioklart.
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och input Eddi! Inte säker på att denna passar för radion dock. :) Kanske labbar lite med det ändå vad det lider. /Fuzz
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida