Forum > Färdiga produktioner

May Day

<< < (4/5) > >>

Yllet:
Detta var kul o lyssna på, men vad är det för genre?! :) Funk/dansbands/disco/schlager kanske.

Bra produktion och sväng. Framförallt refrängen svänger. En stiff och funkig gitarr hade varit önskvärt för lite mer driv i (2:a) versern (ej wah wah) så det inte bara är trummor, bas och rhodes där.

Men... Lalallalala. Jag skäms nästan för att jag gungar med :(

Bra jobb

/Jon

stajo:
Eftersom jag också tyckte den var kul att lyssna på får jag väl säga att den var rolig att lyssna på för att inte upprepa :). Den gjorde mig glad och jag satt och gungade med, vad mer kan man begära... En och annan sådan här i festivalen tycker jag absolut och varför inte denna då?
Kändes som en riktigt proffsig produktion.
Lycka till nästa år

cykeln:
Ja alltså ... hmmm
Det är bra gjort ... det svänger ...
----
Läser tidigare inlägg
och det EQ och Hmike skriver stämmer prexis med vad jag tycker
----
Tips .. i detta sällskap är jag nog inte rätt person men
nånting som sticker ut/av från schlagerstandarden (en musikalsik troschock  :)) - det rullar på lite för jämnbra här
Kanske lite av Östen m resten-stuk
sänk tempot och nivån på körerna
och så lite B Manilow som möjligt
och det förstås, ska man lyckas krävs nog skridskor, världsmästare, kjolar som slutar där trosorna börjar mm

På dom bara!

Dividend:
Lustig sak.

karl:
att versen är en ripoff på växel hallå med Janne lucas är väl mer kutym än undantag i dom här sammanhangen...annars halvschysst refräng...aningen lowpitch på sången rakt igenom...ett tecken på engagemang iaf att orka hålla på till melodifestivalen...men kanske inte direkt rätt stuk men man vet ju aldrig eftersom det trots allt dyker upp dom mest skumma låtarna nu dom senaste åren...ni får chocka mera så kanske ni är med nästa år...
Allt gott /  karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion