Forum > Demolåtar
Eddi & Perre & Marsall på kör - I am not a player Färdig
Marsall:
Skön låt reffen sätter sig bra i pannan .. :)
För att hotta upp ytterligare ? Så torrare verssång o lite mindre eko på reffesången men dom kan skilja sig lite ändå..och sen kan du lägga lite små svarssnuttar el nåt dodokör aktigt på reffen det tål den ..trummorna tar överfrån sången liite grann när dom kommer in..som sagt dom är väldigt i framkant jämfört med det övriga..Jag diggart.. B)
MaxB:
Spontant tycker jag du kan sänka svaret, eko-svaret på sången. Det är flera som tycker du kan optimera på den punkten.
Bra skit! <3
Eddi:
--- Citat från: Asti skrivet 11.10.2018, 14:38:15 ---Gillar låten vad gäller harmonier och arr! Lite Lennon-vibbar....
Sången är lite "svajig" här och där, men som du säger - Håkan Hellström får ju härja fritt! :)
Gillar däremot inte "snurrvirveln" eller vad jag ska kalla det, som återkommer hela tiden! Ta bort den!
/Asti
--- Slut citat ---
Perre har dragit söderut så några nya trummor blir det inte vad gäller sången så har jag nu analyserat den och det är väl så att jag inte träffar riktigt rätt - det ingen har kommenterat utom en tjej som har lyssnat utanför KR är vad jag sjunger om - tja det är ju en blajtext förutom i början och i refrängen. Så jag funderar på ett omtag. Tack för lyss o tyck Asti :D
--- Citat från: palm skrivet 11.10.2018, 17:00:22 ---Hej Mr E...
Nu tror jag samma händer för mig på denna låt, som för Max på min uppladdning. Den bryts plötsligt.
Men av det jag hör så gillar jag basgången på pianot, den passar perfekt. Harmonierna för mig blir lite tunga. Sången till detta passar helt utmärkt. Jag hade velat ändra på ekot så det inte faller in när sånstrofen pågår utan bara precis efter - om du förstår hur jag menar...
Jag håller men Asti om virveln - släng ditt ngt annat (hos mig låter den du elektro). Men det är ksnske den du vill ha 👍
Följer låtens utveckling!
/Göran Idag är det torsdag och imorgon freeeeedag 😎
Följer vad som händer med låten....
--- Slut citat ---
Ja precis det händer mig med när jag försöker lyssna via paddan KR gillar inte iListening tydligen som sagt trummorna är som de är och jag gillar skallerormen men förstår att många inte gillar den. Sången är lagd med ett preset som gör eko och delay precis som det hörs men jag håller med om att det inte låter bra - så som sagt kanske får jag göra om det hela. Tack för lyss o tyck Göran :D
--- Citat från: Marsall skrivet 11.10.2018, 17:43:24 ---Skön låt reffen sätter sig bra i pannan .. :)
För att hotta upp ytterligare ? Så torrare verssång o lite mindre eko på reffesången men dom kan skilja sig lite ändå..och sen kan du lägga lite små svarssnuttar el nåt dodokör aktigt på reffen det tål den ..trummorna tar överfrån sången liite grann när dom kommer in..som sagt dom är väldigt i framkant jämfört med det övriga..Jag diggart.. B)
--- Slut citat ---
Ja vid en omläggning av sången så kan jag torra upp det hela under verserna och kanske lyckas med nån slags kör - inte riktigt min grej men jag tror jag ska försöka med det. Trummorna är som dom är men de tycker jag är ok Perre har ett konstnärligt uttryck som han ansvarar för liksom jag har detpå mina delar. Tack för lyss o tyck Marsallen :D
--- Citat från: MaxB skrivet 12.10.2018, 10:48:52 ---
Spontant tycker jag du kan sänka svaret, eko-svaret på sången. Det är flera som tycker du kan optimera på den punkten.
Bra skit! <3
Ja förutsättningarna är ju att jag måste sjunga om det hela eftersom preseten inte går att ändra och jag tror nog att jag gör det, du vet ju att jag gillar en första tagning varje gång men jag får väl testa lite så får vi se vad som händer. Tack för lyss o tyck Maxen :D
--- Slut citat ---
Harmonica mike:
Tjabba Eddi å Perre.
Dt vettigaste är redan sagt om ix och övrigt.
Så vad skall jag säga då för att öka på procentandelen av de som lyssnar och kommenterar, ingen aning :P
Bra jobbat bys - Meeeera!
Min dator skriver numera med sitt eget språk där viaa bokstäver kommer i fel ordning eller inte visar sig alls.
Dags för ett nytt tangentbord tror jag.
Mike
Fuzzbub:
Snygg låt du fått till Eddi. Jag också gillar harmonierna. Vet inte om jag nu lyssnat till en uppdaterad version men så kanske är fallet. Visst , jag hör också Håkan-influenserna ibland men framförallt "virvel"-ljudet som förvisso normaliseras ju mer man lyssnar men aldrig blir bra. Förstår att din trumslagare är på vift men du kan väl iallafall dra ner på den lite? :)
I övrigt tycker jag att det låter bra! /Fuzz
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida