Forum > Demolåtar
Eddi & Perre & Marsall på kör - I am not a player Färdig
Eddi:
Tack för lyss och tyck Fuzzen och HM :D
Ny version nu.
Ok har sjungit om låten men är rädd för att det låter lite för kaxigt?
Har oxå försökt att dra ner Perres ratttlsnake något Nån kör har det inte blivit dock!
Gurano:
Har inte läst vad de andra skrivit men så här tänker jag:
1. Sången har alldeles för stort rum, tycker jag, minska på reverbet.
2. Sången funkar bra annars.
3. Jag är inte vän med trumljudet - men det är säkert en smaksak.
/G
MaxB:
Tittar i inlägget högst upp men ser inte en ny version att lyssna på... :(
Eddi:
--- Citat från: Gurano skrivet 21.10.2018, 11:42:53 ---Har inte läst vad de andra skrivit men så här tänker jag:
1. Sången har alldeles för stort rum, tycker jag, minska på reverbet.
2. Sången funkar bra annars.
3. Jag är inte vän med trumljudet - men det är säkert en smaksak.
/G
--- Slut citat ---
--- Citat från: MaxB skrivet 23.10.2018, 10:09:43 ---Tittar i inlägget högst upp men ser inte en ny version att lyssna på... :(
--- Slut citat ---
Tack för lyss och tyck och reaktioner.
Jag har upptäckt att jag inte har något bra tålamod utan tycker allt som oftast att första tagningen duger, främst när det gäller sång. Och när jag slängt på effekter så har jag gjort det i ordets fulla bemärkelse tagit en preset som låter bra i mina öron för reverben t.ex. Men eftersom allt vart så fel här så har jag sökt på nätet efter något annat reverb än det Logic erbjuder och som jag går totalt vilse i med alla dessa otaliga presets som jag inte känner till alls.
Jag sökte efter Glassverb som jag har för mig att jag haft en gång i tiden men den passar ju inte till Mac så istället hittade jag TAL Reverb4 som inte har några preset och ett fåtal rattar - lite plåtigt blir det - men jag känner att jag har större koll - frågan är ju om jag har det egentligen - frågan går till er som orkar lyssna igen till den nya versionen. :)
Marsall:
Sådärja..det här vart mycket bättre sångljud ..Men nu är det bara lite ahh körer på slutreffen 2.50 o ini kaklet kvar..dont give up från dom..kom igen kom igen B) :) Det kommer höjja en bra låt till ännu bättre :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida