Kontrollrummet

Zorrow - AK47

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Det har varit ett tag sedan jag haft tid och inspiration men har kläckt ur mig följande alster. Sången står polarn för och jag körar. Texten är Shakespear i vers ett och tre och polarns variant på dikten i vers två. Inspelat med THR-X 10, Suhr gitarr och Fender Precision bas. Trummor är EZ2 DFH. Mycket tacksam för all sorts feedback.  :rolleyes:
« Senast ändrad: 02.11.2018, 23:48:35 by zorrow »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Lyssnar inte dagligdags på sådan här musik så lite svårt att kommentera. Men så här tänker jag: gurorna är lite för höga och sången lite för låg. :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Kul med fler låtar som vidgar KR-fåran!   Jag är inte heller ngn. stor lyssnare av det här stuket men jag tycker det låter ok.  Kanske lite för snälla trummor ev.  Testa att komrimera lite för fläskighetens skull.    Lite snäll sång också men visst har du lite "kakburk" på va?  Det är bra isåfall!     Tycker inte som föregående talare att gitarrerna är för höga -  det är ju tungrock ju.  :)
Bra jobb.  /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 620
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Finfina gitarrer och bra larm!  :)
Håller med om att sången är lite för låg och kanske lite "snäll"...
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En sång som innehåller "fuck it" kan inte vara för snäll däremot borde den upp lite - förslag dubbla sångspåren och lägg ett dry komprimerat sound där det höjer hela sångprestationen då du får med ytorna runt 200 hertz. Låten slutar helt abrubt vid 3.01 är det meningen? I övrigt bra dynamik i liret. Och ytterligare ett bevis att EZ DFH still going strong. så lite mer mixgrejor önskas så att allt hamnar mitt i plåten. Kanske skulle en multikompressor på out göra lite susen också, bra låt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra drag i låten Sången är bra  ..Men sången tränger inte igenom mixen. Kanske  artikuleras mer.    B).Rock on dudes!.
« Senast ändrad: 27.10.2018, 11:45:40 by Marsall »


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skönt riffande, har väl aldrig varit vän av 'DFH' men här har du lyckats få dom hyffsade i vart fall.. ;) kanske lite för torra dock!
Sången blir lite otydlig emellanåt,kanske du kan vässa den en aning.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tack för kommentarer. Har gått tillbaka till Zorrow sound och höjt sången. Återkommer med feedback på låtar här på KR inom kort. Har haft lite för mycket jobb ett tag men har semester i sikte. :rolleyes:


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hejhej, jag vet inte heller riktigt hur sån här musik ska låta, men jag tycker gitarren låter fett bra! Sen vad gäller sång/text, om det är centralt att man ska höra textinnehållet kanske den ska upp lite :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Grymma gitarrer. Geniala toner.
Growl(?)sång fattar jag tyvärr inte mig på. Tycker det krockar för mycket med de basiga gitarrfigurerna.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)