Forum > Demolåtar

in my arms - karl

<< < (4/4)

karl:
tack för fin respons..../  karl
--- Citat från: Dividend skrivet 22.10.2007, 17:52:57 ---Verkar vara en genomtänkt text till låten, och det håller ;)

Låten som sån är sådär skönt pop-gitarr-manligstämma-musik. ;) Vette sjutton vad jag vill säga, det räcker nog med att konstatera att du gjort en riktigt bra "vuxenpop"-låt. Thumbs up :)

--- Slut citat ---

mahan:
Javissta Karl!

Jag gungar iväg tillbaka till förra årtusendet, skön vintagemusik med arret på 60-70 tals style, passar mig perfekt. Din snygga röst med sparsam komp funkar skitsnyggt, no drums required, räcker bra med woodsticks! Definitivt värt att slängas upp på "färdiga" sidan! :)

h.  johan

Tokai:
Rätt tonart för din röst tycker. Nu har du plats att gå upp ett oktav, samt att lägga överstämmor utan att det låter pressat.
Nån nämnde Paul Simon. Visst finns det vissa likheter. I melodi och arr.
Men framför alllt känns detta som ett väldig personligt stycke musik. Märkligt svävande, på något sätt ogripbart. På gott och ont.
Du vill att jag ska förklara? Det kan jag inte. Möjligen säga att med det onda är det kanske inte en hit för den sk breda massan. Tror dock om du stuvade om lite i materialet, renodlade vissa bitar, tryckte på vissa saker, tog bort annat - låter simpelt när jag säger det äh, fa fan du fattar vad jag menar

Wernborg:
Bra melodier som alltid. Smakfullt arr.

Jag tycker din röst bär som den är och tycker inte du behöver lägga in oktavdubben faktiskt. Kanske från annat håll i så fall som en krydda. En kvinnoröst kanske?

Kul "mandolinspel" på gitarren. Eller är det mandolin?

Sticket blir onödigt krångligt i början, men sen kom releasen - Skönt!

Sammantaget: Väl godkänt.  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion