Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Morning

<< < (5/11) > >>

Rattlesnake:
Hej 91:an,
bättre sent än aldrig... Tack för att du lyssnat. Tempot varierar som du säger steglöst, mha en tempofil. Hälften är nog spelat, resten är iskrivet för hand.

Sista meningen får ju en att rodna...  :wub:

Hej alla!

Jag blev inspirerad att fortsätta med det här stycket efter alla beröm i denna tråd. Hoppas ni gillar fortsättningen också. Om nu detta vore filmmusik, så skulle det ju finnas varianter av huvudtemat. Så jag har hittat på ett par och knytet ihop med första delen, som i stort sett är intakt.

Denna version är till skillnad från den förra något "mastrad" för att få lite mera tyngd.

Ja, jo, eh, låten är nu över 7 minuter lång. Utifall att någon har bråttom till bussen eller så. Men det skulle ju vara kul att få lite omdömen på denna version också!  ^_^

Harmonica mike:
Skönt stycke "skallerormen"..Bäst gillar jag inträdet vid 2.58 cirkus - riktigt nice.Det partiet håller hela vägen ut,mycket snyggt!!

Lyssnar mycket på klassisk musik så jag vet att uppskatta den sortens musik,och detta gillade jag skarpt.

Mvh
Micael

Emulator:
i second Hmikes oppinion. mycket bra. kanske framförallt att du tar "i så lite". inte en enda överflödig ton, inte något pålägg som inte vävs in i bakgrunden vackert.

Favis av det nya (tror jag mig veta?) måste vara ävergången med muffeltrummor runt fyra minuter.

riktigt snyggt. två ställen i hela låten tyckte jag lät "midi". sock har jag inte tid att pointa direkt just nu, får bli vid återlyssning.

vackert, storslaget.

tsmalmbe:
ADMIN NOTIS!

Senaste versionen av låtarna skall ALLTID uppdateras i första inlägget.

Denna regel enforceras av moderatorer.

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7

Rattlesnake:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.02.2008, 23:47:25 ---Skönt stycke "skallerormen"..Bäst gillar jag inträdet vid 2.58 cirkus - riktigt nice.Det partiet håller hela vägen ut,mycket snyggt!!

--- Slut citat ---
`

Tackar Mike,
det är alltså början på part II, nån slags marsch.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.02.2008, 23:47:25 ---Lyssnar mycket på klassisk musik så jag vet att uppskatta den sortens musik,och detta gillade jag skarpt.

--- Slut citat ---

Det verkar som att det finns många duktiga pop, rock eller bluesmusiker som även lyssnar på klassiskt. För mig är det i perioder, med långa uppehåll dessemellan. Kräver ju lugn både i hem och själ. Men det är skönt att lyssna på i lurar, för man störs ställan av mixen, även om det har hänt att man tycker att kyrkoreverb är i värsta laget.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion