Kontrollrummet

Testjig för samplingsbibliotek

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Tja! Här testar jag mitt nya Fiddle-samplings-bibliotek från Bolder sounds. Ni hör det inbyggda skriptet som väljer rätt artikulation automatiskt - upp och nerstråk etc. Själv har jag bara kvantiserat och editerat velocity, inga keyswitches är i farten, utan allt är det intelligenta (nåja) skriptet som väljer rätt samplingar.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tja! Här testar jag mitt nya Fiddle-samplings-bibliotek från Bolder sounds. Ni hör det inbyggda skriptet som väljer rätt artikulation automatiskt - upp och nerstråk etc. Själv har jag bara kvantiserat och editerat velocity, inga keyswitches är i farten, utan allt är det intelligenta (nåja) skriptet som väljer rätt samplingar.
Antar att du i efterhand kan justera varje ton vad gäller attack, vibrato, glidning etc?
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Tja! Här testar jag mitt nya Fiddle-samplings-bibliotek från Bolder sounds. Ni hör det inbyggda skriptet som väljer rätt artikulation automatiskt - upp och nerstråk etc. Själv har jag bara kvantiserat och editerat velocity, inga keyswitches är i farten, utan allt är det intelligenta (nåja) skriptet som väljer rätt samplingar.
Antar att du i efterhand kan justera varje ton vad gäller attack, vibrato, glidning etc?

I monofoniskt mode fixar skriptet det mesta. Lägger man på keyswitches så tar dom över, men i övrigt går det inte att ändra på så mycket.
Växlar man till polyfoniskt mode stängs skriptet av och man får själv sköta allt, men har i gengäld full kontroll över vad som händer. Det går bra att spela även monofoniskt i polyfoniskt mode, men tvärtom går inte.
Pitchbend och modulation borde göra vad man ställt in dom att göra i båda mode, men jag har inte testat det än. Hel- och halvtonsglidningar görs med keyswitches.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag är imponerad av arbetet. Inte helt likt fiolspel men heller inte helt olikt. Låter intressant med denna artikulation.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google