Kontrollrummet

Lisa - You were never mine

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
LÅTNAMN: You where never mine
ARTIST/GRUPP: Lisa
GENRE: Dance/pop
LÅTLÄNGD: 3:57
KOMPOSITÖR: Exil & Lisa
PRODUCENT: John
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
LÅTLÄNK: http://www.speedyshare.com/556842368.html

Efter att en låt jag och sångerskan skrivit producerades om till en dace/pop låt så blev vi inspirearade att skriva flera låtar i samma genre. Varken hon eller jag har tidigare skrivit musik i denna genre utan det är lite utav en debut. Hon är heller ingen jätteduktig sångerska det vet både hon och jag, men om skivbolaget nappar även på denna så blir det såklart en mer passande sångerska. Men det skulle vara kul att få lite kritik  :)
« Senast ändrad: 06.03.2007, 14:08:52 by Exil »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Exil.
Det låter inte mycket,nåt fel på servern.Lägg upp låten här istället så vi får lyssna,och kommentera.

Mvh
Micael


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Hmm konstigt, funkar fint för mig?! Kanske bara var något tillfälligt. Jag testade precis att ladda upp här men sidan hängde sig så jag får försöka lite senare.


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Hej där!
Det här gillade jag. Definitivt säljbart  :D
Håller tummarna för att det går bra för er båda!!!
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Bra låt! och det svänger!..sångerskan håller bra! så hon kan gott o väl sjunga låten fortsättningsvis!
Ljudbilden kändes lite som den distade..så den kanske ni får se över lite.. :)
Bra jobbat!



Utloggad P3t3r

Själva låten kanske inte faller mig i smaken men liten kommentar om mixen: Tycker den är väldigt tunn i basen, skulle vilja ha mer botten.
Peter Bergström https://bluemusic.se, https://soundcloud.com/life-not-included


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Snyggt proddad och grymma stämmor i refrängen. Känns som en radiolåt, men du har kanske rätt i att det kanske behövs någon lite mer känd sångerska isåfall, det är nog ingen låt man slår igenom med.

Linda Sundblad kanske... :D
blargh


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
stensdotter: Tack för all support! Det värmer!

valdez: Tack! Så den distar? Inget jag märkt. Någon annan som också tycker det?

P3t3r: Jo jag sitter inte med någon subb eftersom jag sitter i min lägenhet och mixar allt. Så jag har haft lite svårt att kontrollera basen tyvärr :(

Fidden: Tack så mycket! Ja radiolåt är den ju tänkt som, vi vill ju tjäna pengar :rolleyes: Skämt sido. Men en mer etablerad sångerska vore absolut bäst.  Vem är Linda Sundblad?  :huh:



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej exil.
Nu har jag försökt flera gånger,men det går inte.Jag vet inte vad som felar?
Är filen för stor för att lägga upp här så jag får lyssna?

Mvh
Harmonica mike


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Hej exil.
Nu har jag försökt flera gånger,men det går inte.Jag vet inte vad som felar?
Är filen för stor för att lägga upp här så jag får lyssna?

Mvh
Harmonica mike

Konstigt att det inte funkar eftersom flera har kunnat lyssna, nu lyckades jag dock ladda upp låten :)


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Najs låt, bra arrangerad...och visst håller sångerskan (som redan påpekats)... ;)

Mixen lämnar jag till dem som har bättre koll... :)
« Senast ändrad: 06.03.2007, 07:48:50 by slaptap »


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Najs låt, bra arrangerad...och visst håller sångerskan (som redan påpekats)... ;)

Mixen lämnar jag till dem som har bättre koll... :)

haha så du redigerade bort det där om dina små kidz och att du egentligen gillar sån här musik själv  :P

Men tack så mycket!


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Du har döpt låten något underligt.
Where betyder var, som i 'var då?'
Where - there.  ;)

Jag tror du syftar på 'were'. Du var aldrig min.
Are - were.

Leaden i verserna är lite låg.
« Senast ändrad: 06.03.2007, 13:55:46 by MrPhil »


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Du har döpt låten något underligt.
Where betyder var, som i 'var då?'
Where - there.  ;)

Jag tror du syftar på 'were'. Du var aldrig min.
Are - were.

Leaden i verserna är lite låg.

Aaaa nu ser jag, hur kan jag ha varit så klantig  :ph34r:  Såklart ska det vara You were never mine.
Jo jag håller med om att leaden i verserna är lite låg. Ska fixas!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
JAAA.

Då kan jag lyssna.Möjligen upp med sången pytte lite..Tjejen sjunger riktigt bra.Trummorna låter schysst.De övriga sounden ger jag mig inte på då det inte är min genre.

I sin genre en helt ok låt.Har för lite erfarenhet för att säga nåt mer,jo förresten - bra mix/arr/prod!

Mvh
Micael


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
haha så du redigerade bort det där om dina små kidz och att du egentligen gillar sån här musik själv  :P
Men tack så mycket!
Shiit...nu ertappade du mig... :ph34r: :lol:


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
haha så du redigerade bort det där om dina små kidz och att du egentligen gillar sån här musik själv  :P
Men tack så mycket!
Shiit...nu ertappade du mig... :ph34r: :lol:
:P


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
JAAA.

Då kan jag lyssna.Möjligen upp med sången pytte lite..Tjejen sjunger riktigt bra.Trummorna låter schysst.De övriga sounden ger jag mig inte på då det inte är min genre.

I sin genre en helt ok låt.Har för lite erfarenhet för att säga nåt mer,jo förresten - bra mix/arr/prod!

Mvh
Micael

Ja sången ska nog upp en aning. Men som sagt så vet jag ine om jag kommer lägga ned någon mer energi på mixen, eftersom det antagligen blir en proffesionell producent som kommer prodda om låten.

Jo asså sången är bra, men det är rätt mycket melodyne på så jag har förfinat den en aning.


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Bra arr. Mixen lite tunn i basen, som sagts tidigare.
Bra att ni jobbat så mycket med röster!
 :)


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Bra arr. Mixen lite tunn i basen, som sagts tidigare.
Bra att ni jobbat så mycket med röster!
 :)

Tack  :)
Ja basen är ju något alla påpekar, i mina monitoer utan subb låter det bra. Men lyssnade på skolan idag med subb och kan konstatera att den är väldigt tun i basen ja :D Får ta dit mixen och försöka boosta lite bas i mastringen.


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Sångerskan låter som Robyn, vilket är superbra. Tycker hon är kanon! Sången är konstigt mixad. Höj den jättemycket. Den ligger i bakgrunden nu, fram med den för sjutton!

Annars är det en bra låt helt klart. Men den är rätt intetsägandet. Finns ingen refräng som sätter sig eller något annat som är riktigt speciellt.

Men ändå bra jobbat.
http://pingvinfilm.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ta bort skiten om att sångerskan inte e så bra, det är ju riktigt dyngprat. Till denna låt funkar hon skitbra!!!

Snygga rösteffekter, lite lågt bara, jättebra ararde körer. kanske ingen hitlåt som sagts, men jag tycker att detta är kanon!

bra ljud och framförallt skitbra jobb med sången. impad!


Tjejen sjunger personligt och har en egen klang, tycker ni ska fortsätta ihop som nu, låter jättebra!

Hon har bra känsla för fraseringar och melodi tycker jag.


skitbra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Nu har jag lyssnat.. Sångerskan duger 110%. Fast iof.. Lite autotuner/melodyne kan hjälpa.. Hon har bra röst och attetyd till sången.. Men tillsammans med virtuellt perfekta instrument så skulle jag önska att du spelar in sångerskan med bättre mic/preamp och ger henne det utrymme hon behöver i mixen.. Dom virtuella instrumenten tar över låten. Kompressor, EQ Spectralizer etc.. Lyft fram henne.. Men framför allt spela in henne i en rättvisande mic. ;) Lite högre sång.

Eller så PMar du mig sångspåret/en så processar jag det åt dig ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter bra! Sångerskan lite som en tidig Madonna eller Shanks & Bigfoot. Feta till basen som sagt.
Det här borde väl funka på kiddsens dancegolv.  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Skall vi se. Jag gillar detta. Lite Kylie Minouge (Hur fan skriver hon sitt namn? hehe)

Sångaren är ju skitbra! fattar inte vad du fabbbbbbblar om..  :ph34r:
Den ljusa stringslingan ligger lite för högt i volym.
Skulle villja ha lite mer djup i låten. Arret är lite tunt. För mycket diskant, och för lite bas. Skulle vilja höra en fylligare bas eller något som fyller ut låten mer.



Men annars är det skitbra producerat. Bra låt!



Skall vi se. Playknappen var där ja... Lyssnar några gånger till då.  ;)

Och ja, hon sjunger asbra!!!! Som sagt. . .


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Bra låt men mainstream...tycker att versen och bryggan lovar mer.. alltså, mycket snygg brygga men som i avslutningen in till refrängen tappar energi... Skulle absolut satsa på att göra om refrängen till nåt som trollbinder, som det är nu känns den lite off, försök även hitta någon instrumental grej, i refrängen alltså, som inte stör sången men skulle ge lite mer attityd.. Typ den snygga pianoslingan i versen. Var inte rädd för att exprimentera med något ljud/riff eller liknande i refrängen. annars lite väl snyggt och städat vilket gör det hela lite trist... Sångerskan gör låten, vilket alltid är fallet...
Det handlar inte om hur bra eller tonsäker man är utan mer om
känslan, utstrålningen...

Lycka till! 


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Egentligen inte alls min stil men varje låt man lyssnar på är värd en kommentar... Tycker inte att det är något fel på sången, kanske lite svag på något ställe men överlag ligger den lite för lågt på verserna tycker jag samtidigt som trummorna verkar vara lite väl dominanta. Å andra sidan är det kanske så det skall vara. Hyfsat snyggt prod'at men jag tycker det känns som det saknas något litet... kan inte riktigt sätta tummen på exakt vad. Överlag bra jobbat, inget direkt som skulle fastna i mitt huvud men det kan ju tilläggas att jag då normalt lyssnar på både ruffigare och underligare musik än detta. :)


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Vad kul att så många har kommenterat låten =)

Många verkar tycka att sångerskan är mycket bra, och jag håller absolut med. Men jag har räddat sången genom mycket jobb med melodyne, så det har redan fuskats rätt mycket. Hon är absolut en stor tallang, fast henes röst passar mer till pop/rock som hon annars brukar sjunga, men hon har absolut gjort ett bra jobb i denna låt :)

Tun botten påpekas igen och det är jag fullt medveten om, det ska jag ta mig en titt på när jag sitter på skolan med subb. Sången ska upp i volym, särskilt på verserna. Och en schysst pre-amp skulle ge ett mycket bättre sångljud, det vet jag  :rolleyes:. Men jag sitter i en lägenhet med kass akustik och min tanke med inspelning här hemma är att få in idéer, därför har jag inte skaffat mig en pre-amp. Lägger hellre pengar på trevliga pluggar. Jag tycker ändå det blir helt okej sångljud med min Röde NT2-A rakt in i mitt Terratec Phase X24fw, och till små demosar tycker jag det duger.

Tack för all kritik  :wub: Alltid kul att hjöra vad andra har att säga.

Ha en trevlig kväll alla!



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
snyggt jobb med tunern isåfall....

men allvarligt, men övning och självförtroende kan du nog skrota den programvaran.

posta mer eller be henne posta med oslipad sång så kan hon ju få tips om hur hon ska fixa det....jag håller själv på och lär mig, stavelse för stavelse :)


rock on!
https://soundcloud.com/secondary-protocol