Kontrollrummet

Puff på micken

gäst · 5 · 2560

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DåligtGehör

  • Gäst
Var på ett "konstnärsamtal" där några konstnärer berättade lite om sina verk på Gbg:s Konstbiennal. Det blev rätt mycket starka puffljud när de olika konstnärerna talade i mikrofoner. Mindre i en vad jag tro var en dynamisk (såg ut som sm58 typ) och klart mer i en rätt liten smal sak.

Kan man eleminera sådana missljud med att sätta på puffskydd, typ sådana man sätter på mikrofonen eller krävs det mer?


Utloggad tsmalmbe

Jag skull hänga små kondensatorer runt nacken, eller i slipsen på de där konstnärerna. Alternativt en stickad strumpa, randig, och alla skulle få en olik färg på sin mick.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Kan man eleminera sådana missljud med att sätta på puffskydd, typ sådana man sätter på mikrofonen eller krävs det mer?
Kort: ja. Puffskydd modell större på.


DåligtGehör

  • Gäst

Utloggad chris_mair

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
    • cdbm.se
Puffskydd är mitt tips med... minns hemska minnen av att micka upp en kör utomhus med endast ett par små kondesatormikar att tillgå (utöver 4-5 SM 58:or). UTAN puffskydd. Det blev härliga ljudeffekter av hela havet stormar. puffskydd på!
"Det låter dåligt på scen", nehe...