Kontrollrummet

Forumfestival #5: diskussionstråd

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jodå..fast det är rätt kul att vara med hursomhelst :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tack för förklaringen över beslutsprocessens förfarande.

Det innebär väl också att alla idéstormar i denna tråd är typ meningslösa? Eller ville trion ha lite förslag kanske från början..

Håller tummarna för något kul (catchy, funky, oväntat, barnsligt, allt annat än pretto och seriöst). :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tack för förklaringen över beslutsprocessens förfarande.

Det innebär väl också att alla idéstormar i denna tråd är typ meningslösa? Eller ville trion ha lite förslag kanske från början..

Håller tummarna för något kul (catchy, funky, oväntat, barnsligt, allt annat än pretto och seriöst). :)

varför skulle de vara meningslösa`.........? ideer har ju alltid stormas i festivalsammanhang, men i slutändan har vinnarna diktatoriskt beslutat? :)

vi har nu beslutat för övrigt. Wernis kommer sköta postningarna snart :)  tror nog att du kan få utlopp för en massa av det du skrev :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tack för förklaringen över beslutsprocessens förfarande.

Det innebär väl också att alla idéstormar i denna tråd är typ meningslösa? Eller ville trion ha lite förslag kanske från början..

Håller tummarna för något kul (catchy, funky, oväntat, barnsligt, allt annat än pretto och seriöst). :)

varför skulle de vara meningslösa`.........? ideer har ju alltid stormas i festivalsammanhang, men i slutändan har vinnarna diktatoriskt beslutat? :)


De är meningslösa under förutsättningen att de som beslutar om innehållet i festivalen utgår ifrån egna preferenser när de sätter festivaltemat. Dvs. ej influeras utav andras förslag. Nu vet jag inte hur det är denna gången med det förstås.

(Jag trodde från början det var en demokratisk röstning och att alla brainstormade fram förslag som sedan skulle väljas ibland. Skillnaden är rätt stor... :))


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ah :)

men meningslöst är det ju inte att dryfta ideer :)

dock blev det...annorlunda denna gång. återkommer :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Har en idé om att alla som lämnar in bidrag får skriva ett par meningar eller så om sitt bidrag, hur reglerna använts/tolkats etc... Lite som en bruksanvisning till låten ...

Typ:

Låten XX är en discorökare i 130 bpm där introt består av den givna ackordföljden samt i ett stick vid 2.50. Texten användes som recitation i höjningen. Vidare så vände jag på ackordföljden och skrev en vers av det samt översatte texten till swahili och kastade om orden och det fick bli versen. Hade extremt svårt att komma igång och skrev hela låten fem i tolv på sista datumet. Grannen hjälpte till med basgången, hoppas det är ok.

Eller ? :unsure:


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Har en idé om att alla som lämnar in bidrag får skriva ett par meningar eller så om sitt bidrag, hur reglerna använts/tolkats etc... Lite som en bruksanvisning till låten ...

Typ:

Låten XX är en discorökare i 130 bpm där introt består av den givna ackordföljden samt i ett stick vid 2.50. Texten användes som recitation i höjningen. Vidare så vände jag på ackordföljden och skrev en vers av det samt översatte texten till swahili och kastade om orden och det fick bli versen. Hade extremt svårt att komma igång och skrev hela låten fem i tolv på sista datumet. Grannen hjälpte till med basgången, hoppas det är ok.

Eller ? :unsure:

Fundera också det det :)


Tycker vi kör så !
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


freddy

  • Gäst
Har en idé om att alla som lämnar in bidrag får skriva ett par meningar eller så om sitt bidrag, hur reglerna använts/tolkats etc... Lite som en bruksanvisning till låten ...

Typ:

Låten XX är en discorökare i 130 bpm där introt består av den givna ackordföljden samt i ett stick vid 2.50. Texten användes som recitation i höjningen. Vidare så vände jag på ackordföljden och skrev en vers av det samt översatte texten till swahili och kastade om orden och det fick bli versen. Hade extremt svårt att komma igång och skrev hela låten fem i tolv på sista datumet. Grannen hjälpte till med basgången, hoppas det är ok.

Eller ? :unsure:

ja... det känns nästan som att jag måste ha en text som förklarar mig lite :D
...eller låten i alla fall :D


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Har en idé om att alla som lämnar in bidrag får skriva ett par meningar eller så om sitt bidrag, hur reglerna använts/tolkats etc... Lite som en bruksanvisning till låten ...

Typ:

Låten XX är en discorökare i 130 bpm där introt består av den givna ackordföljden samt i ett stick vid 2.50. Texten användes som recitation i höjningen. Vidare så vände jag på ackordföljden och skrev en vers av det samt översatte texten till swahili och kastade om orden och det fick bli versen. Hade extremt svårt att komma igång och skrev hela låten fem i tolv på sista datumet. Grannen hjälpte till med basgången, hoppas det är ok.

Eller ? :unsure:

ja... det känns nästan som att jag måste ha en text som förklarar mig lite :D
...eller låten i alla fall :D

en kort biografi ? :rolleyes:
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Klar och inlämnad.
Skulle kanske va bra att få en bekräftelse på att filen är mottagen, så man vet  :)

Allt gott

Micke

EDIT: Bekräftelse mottagen!!!!!   :)
« Senast ändrad: 14.05.2008, 00:02:17 by jonnerstone »


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Klar och inlämnad.
Skulle kanske va bra att få en bekräftelse på att filen är mottagen, så man vet  :)

Allt gott

Micke


ojsan.. nu blir man lite småstressad   ;)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Har en idé om att alla som lämnar in bidrag får skriva ett par meningar eller så om sitt bidrag, hur reglerna använts/tolkats etc... Lite som en bruksanvisning till låten ...

Typ:

Låten XX är en discorökare i 130 bpm där introt består av den givna ackordföljden samt i ett stick vid 2.50. Texten användes som recitation i höjningen. Vidare så vände jag på ackordföljden och skrev en vers av det samt översatte texten till swahili och kastade om orden och det fick bli versen. Hade extremt svårt att komma igång och skrev hela låten fem i tolv på sista datumet. Grannen hjälpte till med basgången, hoppas det är ok.

Eller ? :unsure:

Så.... vad säger ni som anmält er om ovanstående?


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Har en idé om att alla som lämnar in bidrag får skriva ett par meningar eller så om sitt bidrag, hur reglerna använts/tolkats etc... Lite som en bruksanvisning till låten ...

Typ:

Låten XX är en discorökare i 130 bpm där introt består av den givna ackordföljden samt i ett stick vid 2.50. Texten användes som recitation i höjningen. Vidare så vände jag på ackordföljden och skrev en vers av det samt översatte texten till swahili och kastade om orden och det fick bli versen. Hade extremt svårt att komma igång och skrev hela låten fem i tolv på sista datumet. Grannen hjälpte till med basgången, hoppas det är ok.

Eller ? :unsure:

Så.... vad säger ni som anmält er om ovanstående?

Jepp, skissar på det redan.. låter kommer om nån dag -_-
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Lindpop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
    • Lindpop

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Har en idé om att alla som lämnar in bidrag får skriva ett par meningar eller så om sitt bidrag, hur reglerna använts/tolkats etc... Lite som en bruksanvisning till låten ...

Typ:

Låten XX är en discorökare i 130 bpm där introt består av den givna ackordföljden samt i ett stick vid 2.50. Texten användes som recitation i höjningen. Vidare så vände jag på ackordföljden och skrev en vers av det samt översatte texten till swahili och kastade om orden och det fick bli versen. Hade extremt svårt att komma igång och skrev hela låten fem i tolv på sista datumet. Grannen hjälpte till med basgången, hoppas det är ok.

Eller ? :unsure:

Så.... vad säger ni som anmält er om ovanstående?

Hoho, det blir kul.  :) Alltid roligt att få förklara sina tilltag.
DON'T PANIC


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
jovisst..

blir det nån dag förlängning då eller sitter mitt i en konstutställning..
att leva är att dö


freddy

  • Gäst
hm... jag som trodde att om man mastra så skulle det låta bättre :) Men man kanske måste veta vad man gör också, rackarns grejer! Nåja, låten är i alla fall relativt klar på inspelning och mix-planet... ;)


Utloggad carl cadello

Jag kommer inte ihåg hur vi gjorde vår låt. Vi jobbar liksom alltid i trans. Sen efteråt är allt svart.

Oftast är jag så förvånad över att jag har varit med o göra så usla/superba "produktioner".  :mellow:

Men det började väl (antar jag) med ackordföljden och textraderna, sen är det mörkt i ett par veckor och nu har jag tydligen skickat in först en låt och sedan ytterligare en.   :wacko:

Det ska bli jättekul att höra vad jag och DC hittat på denna gången.  B)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag kommer inte ihåg hur vi gjorde vår låt. Vi jobbar liksom alltid i trans. Sen efteråt är allt svart.

Oftast är jag så förvånad över att jag har varit med o göra så usla/superba "produktioner".  :mellow:

Men det började väl (antar jag) med ackordföljden och textraderna, sen är det mörkt i ett par veckor och nu har jag tydligen skickat in först en låt och sedan ytterligare en.   :wacko:

Det ska bli jättekul att höra vad jag och DC hittat på denna gången.  B)

 :lol:


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Snyggt vad folk e uppladdade! :)
När ska vi månne få första notisen på nyhetssidan?n Tycker det vore snyggt , bättre sent än alldrig typ! :)

Själv hamnar jag troligtvis att stå över, tekniska problem (Presonus). HAr ju visserligen den senaste versionenfrån nån vecka tillbaka....
Utan solo och......... nåväl vi får se. Nya ljudkortet får jag först på tisdag så får väl skicka in ett rätt så halvfärdigt alster denna gång! :( :( :(


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
hm... jag som trodde att om man mastra så skulle det låta bättre :) Men man kanske måste veta vad man gör också, rackarns grejer! Nåja, låten är i alla fall relativt klar på inspelning och mix-planet... ;)

brukar lägga ´en mastringsplugg på ut kanalen i bland för det låter ofast sämre när jag mastrat så det är lättare att  göra så, så man kan fixa bas mm. så den inte blir för hög. annars skiter jag i mastring om det låter bra.


Utloggad carl cadello

hm... jag som trodde att om man mastra så skulle det låta bättre :) Men man kanske måste veta vad man gör också, rackarns grejer! Nåja, låten är i alla fall relativt klar på inspelning och mix-planet... ;)

brukar lägga ´en mastringsplugg på ut kanalen i bland för det låter ofast sämre när jag mastrat så det är lättare att  göra så, så man kan fixa bas mm. så den inte blir för hög. annars skiter jag i mastring om det låter bra.

Men det problemet kan jag hjälpa dig med:
1. Jag har öronproppar i öronen när jag mixar.
2. Min mastring består av att jag tar ut dem. På så sätt låter det alltid bättre vid mastring.  :rolleyes:


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
:)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
hm... jag som trodde att om man mastra så skulle det låta bättre :) Men man kanske måste veta vad man gör också, rackarns grejer! Nåja, låten är i alla fall relativt klar på inspelning och mix-planet... ;)

brukar lägga ´en mastringsplugg på ut kanalen i bland för det låter ofast sämre när jag mastrat så det är lättare att  göra så, så man kan fixa bas mm. så den inte blir för hög. annars skiter jag i mastring om det låter bra.

Men det problemet kan jag hjälpa dig med:
1. Jag har öronproppar i öronen när jag mixar.
2. Min mastring består av att jag tar ut dem. På så sätt låter det alltid bättre vid mastring.  :rolleyes:


lustigt. jag brukar alltid sätta i öronproppar EFTER mixning, så att man slipper höra elämndet och det låter bättre :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
har synpunkter på röstning. jag ogillar 54321-modeller. kan man få tex fyra tvåor och fyra ettor att dela ut eller något?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
har synpunkter på röstning. jag ogillar 54321-modeller. kan man få tex fyra tvåor och fyra ettor att dela ut eller något?

Det kan man. Nåt sånt blir det.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här med hur man ska rösta är verkligen ingen lätt match!  :unsure: Jag brukar gå på magkänslan när jag väljer musik och det är kanske det bästa?  :blink: Mycket är väldigt bra och jag provade att sortera fram de som jag tyckte hade något "lite extra" och fick ändå 12 bidrag kvar. Får nog sätta mig med papper och penna!

/Jocke
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Jag hittade min favorit i sista bidraget, med det Megadeth-soundet var jag såld  :wub:
Tyckte alla låtar var bra, betyg 3-5/5, kommenterar inte mixar osv för det kan jag inte så bra utan mer efter min smak, man röstar väl som man vill antar jag :rolleyes:

...låt 1 blev jag gladast av...
...låt 2 har så skön sångmelodi....
...låt 3, söndagssläpigt go...
...låt 4, gött solo i mitten...
...låt 5, tyckte ettan var bättre men skicka in denna till melodifestivalen -09 ?  :) ...
...låt 6, kul med Mary, Mike & Sam, gött reggaeaktig...
...låt 7, skönt rockig...
...låt 8, skön sång :) ...
...låt 9, härlig sång, spännande, attityd :) ...
...låt 10, go stämsång...
...låt 11, lite stökig men bra låt, gött gitarrspel...
...låt 12, gillar gitarrer så denna kommer få poäng, skön låt med goa guror :) ....
...låt 13, pratet i början så ödesmättat bra...  :o
...låt 14, en favorit till, lite Faith No More över det..  :)
...låt 15, tycka om denna med, men jag hittar inte riktigt ackordsföljden ?  :unsure:
...låt 16, en av grabbens favoriter, också bra låt...
...låt 17, skitbra, jaså det var visst min det ja  :lol:
...låt 18, skapade skön stämning, lite enformig...
...låt 19, *headbang:ar*, ståpälsbra!

Ja det finns mycket bra, varför inte sätta ihop en big-bad-fish skiva av hela klabbet  :rolleyes:

Får återkomma med poäng när ni bestämt er :blink:, jag tycker man kan få vara lite flexibel, säg att man delar ut 10 poäng på minst 3 låtar? Då kan man ge 6 till en som max, gillar man ingen speciell kan man fördela ut 10 enpoängare osv?
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Oj, jag blandar ihop trådaran, skulle kommenterat i röstningstråden, spelar kanske ingen roll :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad tsmalmbe

Får återkomma med poäng när ni bestämt er :blink:, jag tycker man kan få vara lite flexibel, säg att man delar ut 10 poäng på minst 3 låtar? Då kan man ge 6 till en som max, gillar man ingen speciell kan man fördela ut 10 enpoängare osv?

Röstningsreglerna och förfaranden är fastslagna i röstningstråden.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.