Forum > Demolåtar

Be my baby. Ronettescover, det blev en femte version!

<< < (2/5) > >>

Håkan Nilsson:
Ok, ska försöka få till det nästa gång. Jag har nästan slutat använda Soundcloud som musikspridare, vanligt folk orkar inte lyssna den vägen, man måste ju ha appen nedladdat i fånen.
Youtubefilmer är väl det enda vettiga egentligen. Spotify är väl ett jävla krångel att försöka lyssna på, för de flesta?

Jag har skolkat så mycket härifrån att jag missat KRs nya utseende...  :(  Fast det blev så fint.  :P

Wernborg:
Hur man konsumerar är nog väldigt olika. Enklare än Spotify blir det inte för mig. Youtube är ju helt oanvändbart som musikspelare då man inte kan ha det på med mobilen låst. På SoundCloud finns inte ens det jag vill lyssna på. Tycker de andra har långt kvar till Spotifys enkelhet. (När det gäller kommersiell musik.)

Nu när du har en inbäddad SoundCloud är det enkelt för lyssnare och man behöver bara klicka för att lyssna.

Wernborg:
Pratar vi enbart om KR användare så är länk till mp3, youtube eller SoundCloud likvärdigt i enkelheten att lyssna. Så länge du bäddar in det i inlägget. Då täcker du även upp för mobila konsumenter.

Håkan Nilsson:
Funderat lite. Arret ungefär är jag nöjd med, men gitarrer mm går säkert att spela mer "rätt", snart gjort att göra om gitarrer o bas, o då ska jag passa på att sänka tonarten en halv eller helton, så kanske jag klarar refrängens högsta toner lättare...  B)
Trummorna tycker jag blev bra, mixa dom lite annorlunda så...

Asti:
Snygga gitarrer och bra sång!
Skulle vilja ha lite mer flyt i verserna, t.ex mha en plock-elgura! Nu blir det lite "stötigt" där.
Refrängerna funkar bra! Slutet med acapella-sången kunde nog fade:as lite tidigare.....
Skön låt!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion