Det fungerar nog ganska bra ändå men det bör nog vara fiber för att nå full hd (1080) men hd (720) är nog inget problem över 4g. Med fiber eller i samband med en bra wifi med snabb dator är det inget problem.
Däremot kan det krångla om oset och webläsaren är gammal.
I detta fallet med twitch (före detta justin tv) så är sändningarna jag länkar till så sent på kvällen/natten att när ni eventuellt tittar så blir det repriser. Jag tolkar det som att det är svårt att fatta hur man får igång filmerna så därav den länken till min youtube kanal.
Så full hd och i alla fall bra mp3 ljud är vardagsmat i dags läget faktiskt. Har man som vi tillgång till bra ljudgrejor så är det bara att skaffa en kamera och ett capturekort och köra. Många har ju redan en kamera som klarar full hd och finns det bara hdmi ut så funkar den.
Min Panasonic G7 är en fantastisk kamera, även min GH3 funkar bra men G7an som är en 4k kamera ger riktigt skarpa video även live. Kanske inte 4k men över 1080 i alla fall.
Nu är detta uppladdat och inte live men med en elgato camlink capture dongle och tex en G7 etc etc så blir det inte så jäkla mycket sämre faktiskt.