Kontrollrummet

Vilket program visar noterna på en klaviatur?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad myskoxe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Tjena

Jag söker ett program som jag kan skriva in, eller skanna in, noter för att sedan låta programmet spela upp dessa så att jag kan se vilka pianotangenter som trycks ned. Jag har testat Sibelius men det verkar inte gå att spela upp så att man ser pianotangenterna.

Är mycket tacksam för svar.
« Senast ändrad: 15.10.2007, 16:32:37 by tsmalmbe »


Utloggad tsmalmbe

Pysslade lite till om rubriken, för att ämnet skall hittas lättare.

nej, tyvärr vet jag inget program som visar vad som spelas i "tangentformat".
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Jag har inte torra skor här men jag tror att nån av sampler spelarna gör detta. Dvs om du spelar upp ett midspår i t.ex Logic med en kompakt eller kontakt 2 player så undar jag om inte klaviaturen visar vilka tangenter som används. Sen kan man ju iofs titta i Logic vilka nötter som spelas i ett av editlägena som då har en pianoklaviatur vänt på sidan så att säga. Samma med de flesta Dawsar skulle jag tro. / Mikke


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ett dyrt alternativ är att skaffa ett sån däringa klaviatur som kan lysa upp varje enskild tangent. Det blir det lite mer intuitivt dock.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Guitar Pro 5 visar noter på en klaviatur. Kan lätt transponera och självklart visa på tablatur.

Är lite på jakt efter Sibelius. Har du det till salu nu? Vilken version?