Kontrollrummet

MrG - Rösta-visan!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Är ensam i sommarstugan och har lite tråkigt så jag slängde ihop denna lilla sång för att få loss soffliggarna nu när valet närmare sig. Tar gärna emot tips på det mesta....men jo det är jag som sjunger så därför haltar den betänkligt....hade oxå eg tänkt mig ett munspel el dyl på slutet, men vi får se??

Om någon annan vill sjunga istället för mig så är ni välkomna...eller om ni rent av vill lägga körsång :)

Rösta-visan!
De e dax att visa vad du går för - de e dax att sätta ner foten - de e dax att visa vad du går för!
E du röd, grön, blå eller brun? De e inte lätt att veta.
Ni vet att brunt liknar skit - de e inget att söka - de e sant, brunt e en nit.

Meeeen varför ska jaaaaaaag? jo så här e de!

De e dax att visa vad du går för - de e dax att sätta ner foten - de e dax att visa vad du går för!
E du röd, grön, blå eller brun? De e inte lätt att veta.

Vad är rätt å va e fel? x4

De e dax att visa vad du går för - de e dax att sätta ner foten - de e dax att visa vad du går för!
E du röd, grön, blå eller brun? De e inte lätt att veta.
Ni vet att brunt liknar skit - de e inget att söka - de e sant, brunt e en nit.


Meeeen varför ska jaaaaaaag? jo så här e de!

De e dax att visa vad du går för - de e dax att sätta ner foten - de e dax att visa vad du går för!
E du röd, grön, blå eller brun? De e inte lätt att veta.

/G


Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra sång o sångljud ligger fint i mixen bra basljud också förresten o skön låt ..Ja rösta måste man göra.. B)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tackar Marsall :)
Några suringar på sången hörde jag och har nu försökt att sjunga rätt. I stort låter resten som innan tror jag :)
/G


Kör hårt - så länge det ryker!