Jag har inte jobbat med Cubase SX eller 4:an men från bilderna så ser det väl mörkt och murrigt ut. Fast det kanske är det annat i grännssnittet som är inspirerande?
Mja, tycker väl det är en principsak att ett gränssnitt knappast kan DRIVA kreativitet? Det är väl en fråga om att BROMSA den inre kreativitet så lite som möjligt.
"Åh, läcker knapp"
"Yeah, smart hantering av instrument, nu fick jag massa inspiration"
Tror inte på det...
För er som vill veta har jag alltid hatat Cubase. Ja, det är sant. Jag använder trots det Cubase idag. Anledning till att jag hatat det länge är det funktionsbaserade flödet. Ett gränssnitt som är allt annat än intuitivt. Ett bra gränssnitt drar in användaren och bjuder på sig själv, visar nya vägar och man kan jobba smidigt och processlikt mellan olika funktioner. Cubase är statiskt och "gömmer sina funktioner väl", som en användare på cubase.net's forum så vackert uttryckte sig över den tidigare inbyggda arpeggiatorn som fanns just gömd i en djup menyhierarki. WTF?
Nåväl.

Tack för drag-and-dropp för effekter i SX 4 dock. Om man nu väljer att uppgradera från dammiga 2:an. FT2 is the shit!