Forum > Demolåtar
1up-Funkjazz V3! Nu 7 min med walking bass och längre stick! :)
1up:
[X] Längre stick
[X] Walking Bass i 16-delar! :D
[X] Volymjustering av sax
[X] 8 takters tonartshöjning för att lura er att nya fräscha saker kommer med nya ackord, men icke egentligen ;)
Out of ideas igen :) Vad göra med pratet på slutet för att fixa förnyelsekänsla tro?
V3
http://www.aurells.com/div/1up-funkjazz3.mp3
Nu med stick och grymt brass / talk från en amerikansk 50-talsdeckare :D
V2
http://www.aurells.com/div/1up-funkjazz2.mp3
V1
http://www.aurells.com/div/1up-funkjazz.mp3
Hur smakar de? :)
Wernborg:
Smakar gött.
Nåt haltar lite i svänget, känns som om trumloopen inte matchar tempot exakt.
Du får mig att tänka på "En röst i natten" - gammal dålig serie från nittiotalet om en nattradiopratare.
Allra första bastonen kommer in för sent för min hjärna.
Saxen känns hyfsat autentisk i det lägre registret. På höjden avslöjar den sig tycker jag.
Släng in ett tema i början och slutet för att liksom knyta ihop säcken lite. Enbart improvisation kan ju också vara kul, men jag gillar tydliga melodier så....
Pianot är mycket mumsigt.
Arret är kalas och allt låter finemang i mina lurar.
Lite cymbaler och pukor kanske?
Vill höra meeeer. / W
DåligtGehör:
--- Citera ---Du får mig att tänka på "En röst i natten" - gammal dålig serie från nittiotalet om en nattradiopratare.
--- Slut citat ---
Ja en svagsint serie med alldeles för bra tema-låt.
Hmm... låten är klart skön. Stör mig inte egentligen på det som W pratar om. Stämmer säkert men men för mig funkar det likafullt. Det drar och hoppar lite fast det är mest skönt. "Saxen" lägger dock någon grej som kändes flat spelat rent rytmiskt.
Skulle låte bra med en riktig sax här. Kom igen saxons!
1up:
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.10.2007, 22:27:18 ---Smakar gött.
Nåt haltar lite i svänget, känns som om trumloopen inte matchar tempot exakt.
Du får mig att tänka på "En röst i natten" - gammal dålig serie från nittiotalet om en nattradiopratare.
Allra första bastonen kommer in för sent för min hjärna.
Saxen känns hyfsat autentisk i det lägre registret. På höjden avslöjar den sig tycker jag.
Släng in ett tema i början och slutet för att liksom knyta ihop säcken lite. Enbart improvisation kan ju också vara kul, men jag gillar tydliga melodier så....
Pianot är mycket mumsigt.
Arret är kalas och allt låter finemang i mina lurar.
Lite cymbaler och pukor kanske?
Vill höra meeeer. / W
--- Slut citat ---
Du hittade precis det jag själv tycker kan förbättras med låten. :) Haltningen, sax i övre reg. Ska fixa första basnoten!
Ja, haltandet beror på kreativt flyttande av audio(-)filer ;).
Bra förslag med tema!
Vore ju grymt om saxofonisten som lirar på din sköna låt kände för att lägga äkta sax? :wub:
Jag har hittat en gammal radiodeckare från 50-talet med helcoola brassarr och lite röstjobb som är på väg att hitta in i låten.
Kul de gillas! :) Ibland känner man på sig att något verkligen "funkar". Så skönt att låten är så lätt i antalet instrument, men ändå rätt komplett.
Pukor och cymbaler ska undersökas. Fnular på att spela in på mina congas...
1up:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 12.10.2007, 22:49:39 ---
--- Citera ---Du får mig att tänka på "En röst i natten" - gammal dålig serie från nittiotalet om en nattradiopratare.
--- Slut citat ---
Ja en svagsint serie med alldeles för bra tema-låt.
Hmm... låten är klart skön. Stör mig inte egentligen på det som W pratar om. Stämmer säkert men men för mig funkar det likafullt. Det drar och hoppar lite fast det är mest skönt. "Saxen" lägger dock någon grej som kändes flat spelat rent rytmiskt.
Skulle låte bra med en riktig sax här. Kom igen saxons!
--- Slut citat ---
Oki, så saxen skulle kunna groova lite till då. Kanske kommer han ut och svänger lite bättre om jag hittar ett tema för honom. :)
Bugar & bockar för ännu en lyssning! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida