Kontrollrummet

Eddi_Ny version Lets Play

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jobbar med en grej men nu tog ideerna slut typ. Så slänger upp den här för eventuella kommentarer. :D

Tack för alla synpunkter - tänkte att om jag följer dom så kanske det blir nåt kul låten heter nu Lets Play och illustrerar lite dataspel typ.

Efter att ha lyssnat några ggr så kom jag på att rösten borde vara torr så jag gjorde en variant till.
« Senast ändrad: 23.08.2018, 03:10:55 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Det här låter riktigt kul tycker jag. Jag ser det som musik till bild - TV-film, barn-film, instruktionsfilm mm. Roliga rytmiska ljud och inte för monotont som brukar vara vanligt med musik som byggs upp av rytmer.


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Har bara mobillyss nu i några dar till så mix mm får avvakta .iaf Sköna små spelsyntljud bra grund till vad som helst igentligen ..det jag kommer på är en fetgura som lirar detsamma som synt eller nåt annat tungt fetgura aktigt vid ca 1.35 annars är det ju såklart lite eddie sång som skulle sitta bra...synt on



1.35


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Får en känsla av äldre spelmaskin/tv-spel - vilket jag finner kul och befriande. Jag tycker att du ska adda en sång med robotröst - det blir kanon :)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lekfullt och kul!  :)
Försök hitta lämplig sång och gärna med lite kul effekter.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det här var riktigt lattjo. Snygga harmisar och kul synthljud. Funkar bra så här och skulle passa till tecknad film eller signaturmelodi till ett barnprogram.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
ljud Kul.
Gillar det här banala och rytmiska. Passar som musik till film!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här låter riktigt kul tycker jag. Jag ser det som musik till bild - TV-film, barn-film, instruktionsfilm mm. Roliga rytmiska ljud och inte för monotont som brukar vara vanligt med musik som byggs upp av rytmer.

Jag visste inte alls vad det skulle bli - har inte gjort nåt liknande men din idé om barnfilm följde jag upp. Tack för lyss o tyck Jan :D

Har bara mobillyss nu i några dar till så mix mm får avvakta .iaf Sköna små spelsyntljud bra grund till vad som helst igentligen ..det jag kommer på är en fetgura som lirar detsamma som synt eller nåt annat tungt fetgura aktigt vid ca 1.35 annars är det ju såklart lite eddie sång som skulle sitta bra...synt on



1.35
Jo fetgura är ju svårt kom jag på men halvfet gura och lite sång kanske duger? Tack för lyss o tyck Marsallen :D

Får en känsla av äldre spelmaskin/tv-spel - vilket jag finner kul och befriande. Jag tycker att du ska adda en sång med robotröst - det blir kanon :)

/G

TV-spelsidén tog jag med mig eller PC-spel heter det väl - Robotröst vet jag inte hur man får till men det kanske kan utvecklas. Tack för lyss o tyck Göran :D

Det här var riktigt lattjo. Snygga harmisar och kul synthljud. Funkar bra så här och skulle passa till tecknad film eller signaturmelodi till ett barnprogram.

Nu har jag nog sabbat möjligheten till signaturmelodi eftersom jag sjungit typ... men Tack för lyss o tyck Asti :D

ljud Kul.
Gillar det här banala och rytmiska. Passar som musik till film!

Banala? Nä nu! Haha Tack för lyss o tyck Maxen :D

Ny version uppe i förstaposten men jag lät den första versionen vara kvar vilket man kan göra med nya KR hoppas det gillas. Kom med synpunkter annars, :)

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Kul med annorlunda grepp!

Jag gillar musikslingan, lite repetetivt men den går in och stannar.

Känns som en musik-illustration till ett barn/ungdomsprogram alt. Kunskapskanalen.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker den blir lika inspirerande med din sångmelodi. Tycker den fungerar så här också! Utan reverb på sången.
« Senast ändrad: 27.08.2018, 11:13:35 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
 B)
Jag gillar bättre sången med reverb. Vänliga mystoner och melodi. Snustorr sång, nja...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)