Kontrollrummet

Silkwood knackar på!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Silkwood

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
    • Pettersson & Fredriksson
Hallå, Silkwood här. Hängde mycket på gamla studio forumet, lurkade mest men försökte dela med mig av det lilla jag kan och fick mycket hjälp med sånt som jag inte kunde. Förstår att det är hit folk har flyttat så man får väl ta sig en titt, det ser mycket hemtrevligt ut må jag säga.

Jag är 29 år, har sambo och en purfärsk 3 månaders grabb hemma. Life is sweet. En sak man lär sig av att få barn är prioritering. Jag har gått från att bolla 6-7 olika konstellationer i luften till två och ett halft, varav bara ett som jag är drivande i.  Det är lite tråkigt att inte kunna fullfölja alla knäppa ideér, men samtidigt känns det bra att ha fått bestämma sig för vad som är viktigt för mig musikaliskt.

Jag håller på med folkmusik och världsmusik, spelar olika knäppinstrument, främst låtmandola och mandora. Spelar i duo med nyckelharpsspelaren Daniel Pettersson under det lite tråkiga namnet Pettersson & Fredriksson, samt i rock-folk-punk bandet Godrun. På dagtid jobbar jag med digitaliseraring av ljud och bild på statligt arkiv, just nu är det tio år av Umeå jazzfestival som blir till ettor och nollor.

Har i digitalmusik-väg pysslat med Logic Express, Ableton Live och Pro Tools/samplitude/audacity (på jobbet). Är löjligt intresserad av live-looping och vi har kommit en god bit på väg att inplementera det arbetssättet i P&F. Använder mac hemma men blev tvungen att "investera" i en DELL till P&F eftersom live-looping programmet Möbius bara finns till PC...

Ja det var väl lite skrap på ytan. HEJ på er!   B)
« Senast ändrad: 05.03.2007, 13:49:09 by Silkwood »


Utloggad Martin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
  • Peace!
    • Visa profil

Utloggad Umemagnus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 88
  • Jodåsåattäää.. de, de, de....
    • Visa profil
    • Min Hemsida
Välkommen hit. Å än en gång, grattis!! (såg bilden på VK ;) )


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil


Utloggad Silkwood

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
    • Pettersson & Fredriksson
Tackar allihop!

 
Välkommen hit. Å än en gång, grattis!! (såg bilden på VK ;) )
Fint va! Fast synd att den blev croppad så man knappt såg Arvid...(bilden i vk alltså)

HiYa :D

(sitter du i Garnisonen?)
Garnisonen? Menar du I20 eller nått i nån annan stad? Jag sitter i alla fall på Dialekt, Ortnamns och Folkminnesinstitutet på Teg i Umeå.
« Senast ändrad: 05.03.2007, 16:45:06 by Silkwood »


tordA

  • Gäst
avkortat;
Garnisonen? Menar du I20 eller nått i nån annan stad? Jag sitter i alla fall på Dialekt, Ortnamns och Folkminnesinstitutet på Teg i Umeå.

jag tänkte mer på Garnisonen Karlavägen i stockholm
SLBA Statens ljud- och bildarkiv


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hej hej! :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Silkwood

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
    • Pettersson & Fredriksson


jag tänkte mer på Garnisonen Karlavägen i stockholm
SLBA Statens ljud- och bildarkiv

[/quote]
Aha, nope Umeå är jag i.





Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
Hejs o välkommen hit, pilsner finns i kylen!
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil

Utloggad P3t3r

Tjaba!
Peter Bergström https://bluemusic.se, https://soundcloud.com/life-not-included