Forum > Demolåtar
Asti - I huset där vi bor (ny version)
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 11.08.2018, 08:22:24 ---Låter finfint - (en liten sur ton runt 2.50 bara), kanske inte världens piggaste låt - men det var säkert inte meningen heller!
Henric
--- Slut citat ---
Gläder mig att du tycker det låter fint! :)
Har lyssnat, men hittar inget som låter surt i mina öron vid 2:50....
Är det sången eller nåt instrument du syftar på, som låter surt?
Jag är väl inte känd för att göra så pigga låtar, utan är väl normalt en "dysterkvist". :D
Tack för din feedback Henric!
/Asti
Henric:
--- Citat från: Asti skrivet 19.08.2018, 11:11:22 ---
--- Citat från: Henric skrivet 11.08.2018, 08:22:24 ---Låter finfint - (en liten sur ton runt 2.50 bara), kanske inte världens piggaste låt - men det var säkert inte meningen heller!
Henric
--- Slut citat ---
Jag är väl inte känd för att göra så pigga låtar, utan är väl normalt en "dysterkvist". :D
/Asti
--- Slut citat ---
Lyssnat igen - 2:51 ordet där, vet inte om du använt någon form av autotune eller liknande, hörs som den får lite tuppjuck på ordet där..... B)
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 19.08.2018, 18:26:03 ---
--- Citat från: Asti skrivet 19.08.2018, 11:11:22 ---
Henric
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
Lyssnat igen - 2:51 ordet där, vet inte om du använt någon form av autotune eller liknande, hörs som den får lite tuppjuck på ordet där..... B)
--- Slut citat ---
Jag använder inte Autotune. Kanske andrastämman låter lite konstig....? :unsure:
Har lyssnat flera gånger, men hittar inget.... :wacko:
/Asti
equality:
Fin låt med angelägen text. Snygg melodi och kul att du tog med synthljud. Fick nån Bo Caspervibb dessutom.
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 21.08.2018, 21:54:55 ---Fin låt med angelägen text. Snygg melodi och kul att du tog med synthljud. Fick nån Bo Caspervibb dessutom.
--- Slut citat ---
Roligt att du nämner texten! Är ganska nöjd med den.
Jag försöker förnya mig vad gäller arr och ljudbild. Blir lite träligt att jämt mala på med gitarrerna...
Kanske omedvetet snott nån snutt från en av Bo Kaspers låtar...? B)
Tack för din feedback Mikael!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida