Kontrollrummet

Problem med M-Audio Keystatoin 88 Pro

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad VS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
    • Various skies productions
Sustainpedalen sköter inte sitt jobb i mitt Keystation 88 Pro. Anar att den är ingången är inställd på att sköta någon annan kontroll men gud vet var man hittar den menyn... Står inget om det i någon manual och supporten på m-audio säger bara "den ska funka..."! Den fungerar i mina andra klaviatur så den är fullt fungerande. Har en liten knapp på sig vad den nu gör?

Några idéer på vad som kan vara fel? Har nollställt hela klaviaturet utan framgång.
Peter Saverman, Various Skies Productions

RME Hammerfall HDSP 9652 till salu!! PM:a vid intresse.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Ok, men funkar den inte alls? Eller är funktionen "bakvänd", alltså det är sustain när pedalen är uppsläppt och vanligt när du trycker ner pedalen. Om det är det sistnämda så kan det vara så enkelt som att du bara ska byta läge (polaritet) på knappen på pedalen. Det var problemet med min dassiga Proel-pedal. Man byter tydligen polaritet, vad nu det innebär.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad VS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
    • Various skies productions
Önskar det vore så enkelt. <_<
Peter Saverman, Various Skies Productions

RME Hammerfall HDSP 9652 till salu!! PM:a vid intresse.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Det finns ju 2 olika sorters sustainpedaler, men jag tror att skillnaden dem emellan enbart är polariteten så om din pedal är switchbar borde det ju inte vara det som strular. Men det kanske iallafall kan va värt att testa med en annan pedal?

Såg att den har 2 assignbara pedalingångar, och jag kollade i manualen lite kort men gav upp... (Inte den mest logiska jag kollat i.) Men din teori om att pedalen är assignad till nåt annat verkar väl inte helt osannolik, så gör en rejäl djupdykning i manualen, det måste ju liksom stå hur man bär sig åt för att ändra pedalfunktionerna.

-Kan det kanske va så att man går tillväga på samma sätt som när man assignar nåt till nån av knapparna? Är det genom en serie knapptryckningar, typ: [Edit - "knappen du vill ändra" - "stega fram till rätt funktion i displayen" - Save] , så kan det ju kanske bara vara att trycka ned pedalen istället för knappen...?


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Sustainpedalen sköter inte sitt jobb i mitt Keystation 88 Pro. Anar att den är ingången är inställd på att sköta någon annan kontroll men gud vet var man hittar den menyn... Står inget om det i någon manual och supporten på m-audio säger bara "den ska funka..."! Den fungerar i mina andra klaviatur så den är fullt fungerande. Har en liten knapp på sig vad den nu gör?

Några idéer på vad som kan vara fel? Har nollställt hela klaviaturet utan framgång.

"Spela in" ett pedaltramp i ditt musikprogram och titta sen på det i listedit. Då ser du iallafall om det överhuvudtaget skickas nåt, och isåfall vad.

Det låter ju onekligen som att klaviaturet är defekt, så att ha lite mer kött på benen när du ringer M-Audio är ju inte fel.