Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - När du dansar

(1/3) > >>

Gurano:
Här kommer en liten lågmäld grej som vi knåpat på.
Vi tar gärna emot synpunkter och tankar.
/G

Your browser does not support the audio element.

Henric:
Låter bra, tydlig sång utan att för den skull vara för stark, coola gitarriff som vanligt, kan bli hur bra som helst!  :wub:

I själva kompet tycker jag att det saknas något som limmar ihop alla coola grejor, typ ett fender rhodes med en pad lite lagom space-igt men ändå med attack....iykwim....det känns lite ihåligt i mitten....kanske går att fixa med ett padliknande gitarrljud också......hur som helst spännande projekt att följa! Och återigen bästa sångljudet på länge!  :wub:

På b-delen hade jag panorerat bort elgitarrslingan ut lite på kanten, känns som den konkurrerar lite grand med leadsången

Asti:
Skönt flummig låt med snygga baklängesgitarrer!
Effektfull och bra sång av Marsall, men tycker den ligger lite högt i mixen ibland, t.ex i början.
Skulle vilja bredda stereobilden något, samt ev höja bas och trummor ett litet, litet snäpp.
Bra colab!
/Asti

Gurano:

--- Citat från: Henric skrivet 05.08.2018, 21:17:41 ---Låter bra, tydlig sång utan att för den skull vara för stark, coola gitarriff som vanligt, kan bli hur bra som helst!  :wub:

I själva kompet tycker jag att det saknas något som limmar ihop alla coola grejor, typ ett fender rhodes med en pad lite lagom space-igt men ändå med attack....iykwim....det känns lite ihåligt i mitten....kanske går att fixa med ett padliknande gitarrljud också......hur som helst spännande projekt att följa! Och återigen bästa sångljudet på länge!  :wub:

På b-delen hade jag panorerat bort elgitarrslingan ut lite på kanten, känns som den konkurrerar lite grand med leadsången

--- Slut citat ---
Tackar
Ska fundera lyssna igen och på mitten...håller jag med så läger jag nog på nåt - ska oxå fundera på panorering

--- Citat från: Asti skrivet 06.08.2018, 20:00:53 ---Skönt flummig låt med snygga baklängesgitarrer!
Effektfull och bra sång av Marsall, men tycker den ligger lite högt i mixen ibland, t.ex i början.
Skulle vilja bredda stereobilden något, samt ev höja bas och trummor ett litet, litet snäpp.
Bra colab!
/Asti

--- Slut citat ---
Ska lyssna på sångnivåerna och nivåerna på de andra instrumenten

Tack båda för bra input
Gurano & Marsall

spacetrucker:
I början är sången lite för närgången... får ett intryck att Marsall står ca 15 cm ifrån mig och stirrar ilsket  :lol: (sångnivåerna alltså)

Coola gitarrsound och bra nivåer i övrigt tycker jag. Skysst låt.

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion