LÅTNAMN: Allt du säger allt du gör
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Country
LÅTLÄNGD: 3:58
KOMPOSITÖR: Henric Svensson
PRODUCENT: Henric Svensson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2018
Hej på Er alla KR:are!

Har bestämt mej för att köpa en lapsteel därför att jag aldrig kännt mej bekväm med att spela med ett vanligt sliderör med gitarren i en gitarrem....tycker det känns mycket mer bekvämt och överskådligt att ha den i knäet, alternativt på ett litet krysstativ! Har varit till en polare i Sölvesborg idag och testat en Gretsch Electromatic - jisses vilken skillnad i och med den högre stränghöjden samt att det inte finns några band! Förvånansvärt billiga är dom också ca 4100kr!

På detta projektet är dock "lapsteelen" spelad på min Fender Telecaster stämd i ett öppet D....finns ju en uppsjö av olika stämningar att välja emellan t ex var lapsteelen som jag provad idag stämd precis som en vanlig gitarr förutom A-strängen som var nerstämd till ett G - mkt bra - väldigt lätt att spela t ex moll ackord - vill man sen spela lite mera countryswing eller hawai så är ju stämmningar med sexten coola t ex C6, D6 och A6 - skall utforskas grundligt så småningom!

Tanken så här långt är att börja med ett lapsteel intro (Öppet D) följt av ett Elgitarrintro ( Nerstämt ett helt tonsteg) följt av Versen....ska fyllas på med ett PreChorus samt ett Chorus - har formen i huvudet än så länge - kommer att uppdatera projektet löpande!

I första skedet undrar jag vd Ni tycker om soundet så här långt? Låter det Country? Funkar gitarrljuden?
Henric
20180805 Tråden startad och texten på första partiet i det närmaste klar!
20180813 Formen klar och kompet inspelat och grovmixat - dags att börja fundera på text och melodi!
20180819 Sången på verser och prechorus på plats! B)
20180820 Pillat lite på automationskurvorna på sångspåren och gitarrer
20180828 Text och sång på första refränghlvan klar och på plats
20180829 Texten på andra refränghalvan klar
20180830 Dom sista sångstroferna på plats
20180831 Ändrat lite på automationskurvorna på sångspåren, börjar kännas klart!
Text Vers 1
Allt du säger, allt du gör,
Är bara till för din favör,
För du vill vara nummer ett, och du flinar ganska snett,
Om någon annan tar sej ton,
Du släpper ingen över bron,
Allt du ger, och allt du tar,
har du några känslor kvar,
Prechorus
Kanske kan Vi dela,
Nej för Du vill ha hela,
Refräng