Kontrollrummet

idiphone söker musiker och skivbolag

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad idiphoneNiklas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
    • idiphone


Ja då var det dags! idiphone.se har hittills varit en gratistjänst men är det inte längre. Nu finns betalningsfunktion, avtal med STIM/NCB och möjlighet för utomsvenska artister samt företag att registrera sig (även om fler funktioner självklart alltid kommer att komma till).

idiphone har hittills haft ett klockrent samarbete med Kontrollrummet och det kommer vi utveckla vidare i framtiden. Jag har märkt att tsmalmbe är en riktig visionär. Därför känns det rätt och riktigt att avisera att vi söker dig som är seriös musiker eller som äger eller har bra kontakt med mindre skivbolag, och vill att ansluter dig till idiphone.

Hittills har Expressen IT, Prylportalen, E24 och feber.se publicerat artiklar om idiphone, och mer publicitet kommer!


Kort om idiphone:
En musiktjänst på internet, gratis för artister och skivbolag att ladda upp musik. En inledande månadskostnad på 32kr för dem som vill lyssna (Man kan också betala med Euro, Danska kroner och Norska kroner). Lyssnarna strömmar musiken, dvs laddar aldrig hem några filer som kan fildelas iväg. Lyssnandet kan ske via webben eller via ett program som man laddar ner. Men det bästa måste ändå vara: artisterna får 70 % av förtjänsten från kunderna.

Registreringsprocessen är inte lång och det är som sagt gratis för artister. Du hittar oss på www.idiphone.se
Hoppas du registrerar dig på idiphone, om du inte redan gjort det.
Vänligen / Niklas
http://www.idiphone.se - Det smarta sättet att lyssna på musik på internet.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Nu har Idiphone fått en ny riktigt kompetent artist i sitt stall! :) Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. Känner för sådana här som det iaf upplevs, mindre privata initiativ, även om det som nu verkar finnas mer etablerade finansiärer bakom.

Joina min fanclub eller skriv gärna en rad i gästboken! :)

http://www.idiphone.se/artist/Daniel+Aurell
« Senast ändrad: 12.10.2007, 19:42:10 by 1up »


DåligtGehör

  • Gäst
Nu har Idiphone fått en ny riktigt kompetent artist i sitt stall! :) Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. Känner för sådana här som det iaf upplevs, mindre privata initiativ, även om det som nu verkar finnas mer etablerade finansiärer bakom.

Joina min fanclub eller skriv gärna en rad i gästboken! :)

http://www.idiphone.se/artist/Daniel+Aurell

Kan man köpa t-shirts och sånt?


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Inte vad jag vet.  :mellow: Bra förslag dock.

Är det på gång tro?


DåligtGehör

  • Gäst
Varför kan man inte söka på genre? Jag vill inte som användare leta genom en alfabetisk lista. Tänk igenom igen. Gör användarscenarier för att förstå brister och gör ett en mer flexibel site och lättnavigerad site. Tänk 9000 artister och en lång alfabetisk lista  :( 

---
Nej jag är inte reggad, kanske är allt annorlunde där inne?


Utloggad idiphoneNiklas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
    • idiphone
DåligtGehör:
Ja, om du kollar i musikbiblioteket när du inte är inloggad så ser du bara artisterna. Är du inloggad kan du söka och sortera på genre, datum, låtnamn, artistnamn och namn på album.
Denna lösning hade vi framförallt i början när vi hade väldigt lite musik för att inte skrämma bort artister. Nu har vi dock fått in så mycket musik att vi kan börja presentera alla låtar även när man inte är inloggad.

Hur menar ni med att köpa T-shirts? Med tryck från idiphone, artisterna...?

Det är flera som nappat bara idag, kul! Välkommen Daniel! :)
http://www.idiphone.se - Det smarta sättet att lyssna på musik på internet.


DåligtGehör

  • Gäst
Förstår. Det är nog bra tänkt.

Det där med T-shirten var mest på skoj. Lite från att vara jämlikar i ett forum till att 1up tog steget ut på den stora arenan  ;)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil


Hur menar ni med att köpa T-shirts? Med tryck från idiphone, artisterna...?

Det är flera som nappat bara idag, kul! Välkommen Daniel! :)

Thanks!

Att kunna söka på "känsla"/"stämning" vore trevligt. Och i Amazonanda få tips om liknande låtar som andra gillar och bli föreslagen dem utifrån de man valt att lyssna på. Något av det som är på gång?

Finns möjlighet att lägga in artistbild?


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Förstår. Det är nog bra tänkt.

Det där med T-shirten var mest på skoj. Lite från att vara jämlikar i ett forum till att 1up tog steget ut på den stora arenan  ;)

hehe, Jag är samma gamla Daniel ändå. :) Men när jag blir berömd, ja då blir det annorlunda. :P


Utloggad idiphoneNiklas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
    • idiphone
1up: Jovisst, under Ändra i Artistlexikonet på din startsida kan du ladda upp en bild. Den visas förminskad men klickar man på den blir den full-size. Hur menar du med söka på känsla/stämning? "Glad musik", "Musik man vill hoppa framför tåget när man hör", eller? Hur menar du att det skulle se ut rent praktiskt?
http://www.idiphone.se - Det smarta sättet att lyssna på musik på internet.