Kontrollrummet

Mastering at Abbey Road studios...

gäst · 4 · 2040

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Florian le Sage

  • Gäst
Hej, fick länken via ett nyhetsbrev om Rtas/TDM plugin-pack från Chandler Ltd---Tg1 etc...



För Idf måste detta vara glädjande då de tydligen använder NS-10 bl.a. till min stora förskräckelse!!!

EMI transistoriserad console med allt gammalt godis i, kan ju inte bli annat än gött ljud inför CD/vinyl-pressningen.

Själv står jag i valet och kvalet mellan att köpa en hardware TG 1 (som jag velat ha i flera år) eller en Vintage design CL 1 Mk II...måste bestämma mig ikväll...

 B)


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
 :lol:
RAAAW!!
IN YOUR FACE FLORRE!!  :lol:

nä, men skoj att de använder sig av dessa lådor..  ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Florian le Sage

  • Gäst
Hej, är det fortfarande ingen här (troligtvis inte  -_- ) som har greppat hur maffig Chandler TG1 limitern är, som jag sa tidigare står jag i valet och kvalet mellan denna och Vintage Design CL1 MkII ...TG1:an har jag velat ha i flera år nu men inte haft råd hittills-går löst på ca 35 papp och låter helt underbart, jag har lekt med den flera gånger!
Den är squishy och allt annat än transparent, och det är vad man (i alla fall jag) vill ha för färgens skull ibland, CL 1 Mk II är mycket mer allround - både för tracking/mastering med en trevlig färg (distortion) den också (hade det allra första exemplaret här i studion för 2 år sedan på prov) Neve-kopia som den är...helst vill man ha båda men TG1 finns ju som plugin och det kanske kan få duga=klart billigare...ingen som testat den?

Här är en video från Chandler-tillverkningen med lite snabbhistorik, intressant för en del här tror jag:

&mode=related&search=

Och här är en med TG1 i arbete:



 B)





Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
JÄÄÄVLAR!!!
den andra videon!
rummet kommer fram så briljant och perfekt, och trummorna ringer så mkt naturligare!! eftersom den komprimerar ganska hårt, så blir det ju ett ganska pumpigt ljud, men jag tror jag är kär..återigen!  :wub:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se