Forum > Färdiga produktioner
HasseFX - Melancholy Blues revisited
HasseFX:
--- Citat från: Gurano skrivet 23.07.2018, 18:13:49 ---Skön låt som blev bättre nu efter uppdateringen. Tycker nog dock att det är lite för långt reverb/delay på gurorna. Den torrare basen ligger lite utanpå därför, tror jag.
/Gurano
--- Slut citat ---
Tack för kommentar! Jag adderade faktiskt lite extra rum på elektriska gitarren och ett uns på trummorna till denna version, utan att röra basen, vilket kanske flyttar isär trion lite väl långt... Relevant synpunkt - klubbkänsla vore mer rätt.
Marsall:
Gott hantverk o skönfeeling o inlevelse på guran ..Kan hålla med gurano om reverbet ..annars bra o passande sångljud..Mer clubkänsla så är du där B)
equality:
Reverbet stökigt men vad gör det när man får njuta av ett helt fantastiskt gitarrlir. Du är grymmare än grymt.
HasseFX:
Stort tack för kommentarer, Marsall och equality ^_^
Ett jädra tjöt om reverb - antar att ni (m.fl.) menar det studsande ekot :rolleyes: men jag ser er punkt!
Kommentarerna om att spelandet verkar fungera värmer mycket :wub: En liten recap från festival-tråden:
--- Citat från: HasseFX skrivet 05.06.2018, 23:20:47 ---Oavsett resultat så var det riktigt roligt och lite av personlig revansch! Har varit lite deppigt pga tinnitus och trilskande nerver i vänsterhandens ring- och lillfinger. Men jag upptäckte att det hjälpte handen en hel del att träna på att spela elbas - det gör stor nytta för att återfå precision, smidighet och inte minst styrka. Rekommenderar det verkligen till gitarrister som känner sig fummelhänta :) Nervproblemen får man dock lära sig leva med.
--- Slut citat ---
Eddi:
Näst efter Alvin Lee eller kanske jämte så är det här det bästa gurasolot jag har hört. Då räknar jag in känsla och inte en massa teknik som säkert finns med shredding o tapon etc. Ruggit bra helt enkelt :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida