Forum > Demolåtar
Daniel Aurell-Holding Hands Ny verre i samarbete med Marsall Jag vill inte Gå :)
1up:
Tjena på er i sommarvärmen, en ny världsdänga, inspirerad av 80-tals clubhits (igen) samt lite synthpop från slutet av 70-talet, råkade plocka upp en CD från det tyska bandet så det hörs nog lite grand i kraften i låten.
Lite olika slingor som sammanvävs, funkar ok? Kanske lite mer instrument och variationslägg bitvis, tycker den blev rätt rolig i alla fall. :)
Holding hands.
//Daniel
Edit: Ny färlängd verre uppe. Kanske lägga in lite mer stämmor / slinga för variationens skull. Annars känner mig ganska klar med den.
Edit 2: Ny version tillsammans med Marsall på sång! Jag vill inte gå, är ett en skön resa som tar oss innanför akrobaternas och domptörernas tältduk, eller? :)
Hälsningar från Marsall & Daniel
Eddi:
Bra intro Daniel :lol: den här kan ju snurra vidare hur länge som helst den talar till vår 80-tals-själ.
Marsall:
80 tals clubhits nam nam..vem kan sitta stilla?inte jag iaf B) syntbasen som pumpar på med sitt beat håller låten fint i sitt grepp o sen småskruvarna runt om..bra jobb :)
Så är det nåt jag skall klaga över såere
Holding hands gick inte!! :ph34r: snarare clapping hands and stamping feet funka bättre :D
1up:
Tack Eddi och Marsall!
Ja eller hur? 80-tal är delux. Introt är lite kul och bygger en förväntan/väcker intresse tycker jag. Något att bättra/utveckla?
Marsall kul du gillar basen fixat en del med fyra olika basljud i unison. Jo det kanske är mer uptempo även om har försökt injicera summer love i låten i alla fall en feeling av det.
Ska jag förlänga kanske?
Marsall:
Vid 3.12 skulle jag lagt in den sköna pump basbeatet igen med den raka beattrumman..sen kan ju testa o ha kvar fibbelbasen som kommer in där vid samma klockslag..o beata på ett tag till ..funkar klockers tror..som sagt det var mina 5 rikskuponger B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida