Forum > Demolåtar
Bobby Baby (Okänt låtnamn) Remix/samarbete
HomoNeophilus:
"Halvfärdig" kanske är en lätt underdrift, kommer väl inte göra så jäkla mycket mer med den, men vill höra lite kommentarer på ljudbilden i olika folks högtalare och system. Har bara mixat och "mastrat" hemma i lägenheten genom tillfälligt stulna minimonitorer så framför allt lär det handla om basbalansen.
http://www.pantunes.se/blandat/ellaremixv2.mp3
LÅTNAMN: Vet ej...
ARTIST/GRUPP: Bobby Baby & jag
GENRE: Lite blandat
LÅTLÄNGD: drygt 6 min
KOMPOSITÖR: Bobby Baby
ARRANGÖR: Jag
PRODUCENT: Jag
EV. MEDVERKANDE: Bobby Baby & jag
INSPELNINGSÅR: -07
FORMAT: mp3
Den här gick till så att jag fick lite ljudfiler till en låt som hon inte gjort färdigt... Så låten finns inte just nu i någon annan version än denna och jag har inte fått ut vad hon vill kalla den heller.
Vill man höra hur hon brukar låta kan man lyssna på http://www.bobbybaby.net Det är skitmysig musik så det kan rekommenderas hur som helst.
tsmalmbe:
Är det meningen att röstens reverbsvans är det enda som är stereo? Det är en helt intressant minimalism-effekt, men nu är det så förbaskat fullt i mitten, att det inte riktigt fungerar. Detta gäller intron. Mitten blir ännu tjockare när låten kommer igång, men sen finns det ju något i kanterna också. Panoreringen kunde vara annan. Inte nödvändigtvis bredare, men annan. Basen är väldigt dundrig i lurar. Rösten faller stundvis jättelångt bakåt, kanske meningen, men effekten är lite inyourface, too obvious. Riktigt intressant med den urdistade sångenvid 3-tiden, får komma ihåg det till något eget mixprojekt. Vid 4-tiden blir detn en hel del tungt att lyssna, då slår mudderverket igång. Så lite eq-jobb kanske skulle vara på sin plats, det låter jätte diskantfatigt då (vilket inte veror på avsaknad av diskant givetvis).
tsmalmbe:
Kan man köpa hennes material fysiskt, eller är allt nätsläpp (=bara att bränna ner mp3:or i audioformat).
1up:
Finfin låt! :)
När gitarrerna kommer in blir bas + gitarr lite överröstande, blir lite basigt/muddigt. Så det är läge att kolla in.
Härliga vocals och block-byggd låt som funkar! Pröva luftiga pads för att ge skimmer och liv åt låten i övre registret. Den är ganska torr nu. Tror du söker det soundet, men pröva gärna skimmrande pad som sagt.
Gitarr-loopen kan du testa att klippa sista noten som stänger frasen. Att pröva varannan gång loopen kör, eller vid pauser innan låten drar igång igen. Då känns de mer lugnt.
Det är en skön och fin ljudbild. Tight och fint, något mekaniskt i beatet dock. Jättebra gjort hur som haver och lycka till! :)
Harmonica mike:
Jorå inte så dumt men..
Basen ligger lite högt i ljudbilden,den låter bra dock..Sången kommmer lite på undantag..kanske lite enformigt med guran,lite mer variation där och i låten så kan det nog bli nått..Skön känsla i sången.
En lyssning = med en comment..Nice va? Önskar att fler gick efter den parollen..Det är ju det vi behöver för att utvecklas..
Tackar för stämmaren,skalll installera den nu :)
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida