Forum > Färdiga produktioner

EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn

<< < (11/25) > >>

Harmonica mike:
Halleluja!

Där satt den.Det tog ett tag,men den som väntar på nåt gott - är ständigt hungrig :P
Härligt Mr Thomp,att du fick upp den här på färdiga - mycket efterlängtat.

Tackar oxå hojen för svordomarna.. :lol: :wub:

Mvh
Micael

MaxB:
Det här var kul att lyssna på! Jag gillar munspelandet också! Är det du som lirar munspel? Det sitter skönt i helheten.
Strax efter 5 minuter lät det som att låten hade ett utro på gång men sen drog den igång igen. Där längade jag efter ett fett gitarrsolo men du överaskade med annat. Kul produktion men en massa andra ljud som jag inte vet hur de kom in i ljudbilden. Bra ljud.

Yllet:
Fet låt. Händer hur mycket som helst så jag koncenterar mig på att säga lite om ljudbilden:

Nu vet jag inte om det är mastingen eller mixen som känns diskant. Visst är det  alltid?! trevligt med krispiga produktioner, men denna känns lite väl boostad. Vill ha lite mjukare och tydligare botten och lite mindre luft och 4khz?

Antar att ni redan är färdiga med låten. Mixen som sådan låter nämligen kanon.

mvh Jon

Emulator:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2008, 16:14:02 ---Det här var kul att lyssna på! Jag gillar munspelandet också! Är det du som lirar munspel? Det sitter skönt i helheten.
Strax efter 5 minuter lät det som att låten hade ett utro på gång men sen drog den igång igen. Där längade jag efter ett fett gitarrsolo men du överaskade med annat. Kul produktion men en massa andra ljud som jag inte vet hur de kom in i ljudbilden. Bra ljud.

--- Slut citat ---

ah :) 

Harmonica mike spelar munspelet! Wernborg på gura och jag på resten. Tsmalmbe hjälpte till med slutmixen -mina öron blödde på slutet :D  tackför värmande ord och lyssning!

--- Citat från: Yllet skrivet 29.01.2008, 16:29:06 ---Fet låt. Händer hur mycket som helst så jag koncenterar mig på att säga lite om ljudbilden:

Nu vet jag inte om det är mastingen eller mixen som känns diskant. Visst är det  alltid?! trevligt med krispiga produktioner, men denna känns lite väl boostad. Vill ha lite mjukare och tydligare botten och lite mindre luft och 4khz?

Antar att ni redan är färdiga med låten. Mixen som sådan låter nämligen kanon.

mvh Jon

--- Slut citat ---

Tackar Yllet! Kanske kan testa att lägga en svag eq på hele klabbet månne?  Mixen får tsm ta på sig, jag själv kom inte hela vögen med denna som sagt, så tsm klev in som en räddande ängel :)

tack för lyssningen och synpunkter :)

Harmonica mike:
Nu kör vi en bump,tycker det är läge för det.

Det här är fjolårets låt på KR,inget snack om den saken!

Såna här låtar Mr Thomp,växer inte på träd - så är det bara.Finurligheten och uppfinnings rikedomen i arr å lir,snuddar gränserna mot genialt.Vidare så är det inte så tokig sång,om jag nu får vara lite blygsam :rolleyes: Texten är grym,knyter ihop säcken perfekt i denna låt.
Sträck på dig Emulatorn,inse att detta är en kanon låt - och sätt igång och lansera låten på allears.Folket behöver få lyssna till denna!

Om man dristar sig till en jämförelse med "Learn your lesson",vilken jag sett att du tycker är en av topp låtarna på KR från ifjol,så är "Learn your lesson" en ruskigt skön "jam" låt..Detta är något helt annant...Ett mästerverk helt enkelt!
Och det min gode vän beror inte på de stundom skickliga instrumentala/sång insatserna,dom är smyckena som förgyllde denna låt.

En portion Wernis,en portion H mike,och en stor portion emulator - voila´..
Du kan,du vill,och du törs - det är allt som behövs.Sätt denna på repeat,så kommer du snart på bättre tankar.
Vi tror på din musik,du kanske behöver mig/oss framöver - ha det som led stjärna.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion