Forum > Färdiga produktioner
EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn
Emulator:
Jo, det tål jag :D
Trodde en bluestolva alltid var en bluestolva, men det får vi ta i tråden "vad är en låt" :D
jonnerstone:
--- Citat från: ydderF skrivet 28.10.2009, 16:32:34 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 28.10.2009, 16:25:37 ---Och det var därför jag jiddrade om annan stil i din tråd ydderF.
--- Slut citat ---
Ja, men det är inte helt det samma..
Jag tycker inte du ska gjöra denna låten i en annan stil, fordi jag tycker ju inte att det är nån låt!! :P
Nej, huff, nu var jag lite elak, men det tål du Emu. ;)
--- Slut citat ---
Hur kan man säga så?? Ingen låt?? Det är ju en blues för sjutton gubbar!!!! Om än i en modern och industriell tappnig gud ske lov för jag tycker klassisk blues är oändligt tråkigt. Men vad jag vet så handlar ju blues just om det som du nämner tidigare, om att jamma och improvisera och hitta nån form av känlsa. Och denna låt....för en låt är det...en av dom bästa om inte t.o.m den bästa på detta forum innhåller både jam och improvisation och en jäkla massa känsla som sen har satts ihop på ett helt makalöst bra sätt.
Ja ja........sånt e de!!
Micke
cykeln:
--- Citat från: ydderF skrivet 28.10.2009, 16:32:34 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 28.10.2009, 16:25:37 ---Och det var därför jag jiddrade om annan stil i din tråd ydderF.
--- Slut citat ---
Ja, men det är inte helt det samma..
Jag tycker inte du ska gjöra denna låten i en annan stil, fordi jag tycker ju inte att det är nån låt!! :P
Nej, huff, nu var jag lite elak, men det tål du Emu. ;)
--- Slut citat ---
Där ser man vad man kan tycka olika - i mitt tycke är det en av de allra bästa på forumet.
Första gången jag hörde den skrev jag följande
"FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
Gitarrer
Piano
Sång
Munspel
Komposition
Arr
Ljud
Allt
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA"
och det gäller utan tvekan fortfarande!
Dividend:
Har väl inget vettigt att säga. Kul att du är tillbaka och kul att denna låt bumpades :) , så jag får tillfälle att säga att den fortfarande är lite för "lång" ELLER repetitiv. :D Men jag har börjat uppfatta mike sång/text (vem skrev den?) bättre nu. Lyssnar väl kanske nån gång i månaden när jag är i KRmappen och kollar, och precis som med Bellman så känns låten MINDRE upprepande om man fokuserar på texten och sång :)
Helt ok, inget negativt egentligen, låten hade kanske hållit om så mike hade sjungit ordlöst :) Men nog inte i mina öron. Iofs det där upprepande komponenten kan vara bra i vissa fall, men lite väl mycket här och där bland dina alster.
(Jag vet att du gjort det med avsikt förstås, så detta är ju inte konstruktiv kritik, men jag ville bara ha det sagt :)
Du är väl, som sagt, vår nye bellman :)
Emulator:
JOnnerstone & cykeln: tack så mycket :D Tänk att åsikter kan gå isär så mycket! Fast, det är väl det som är tjusningen, at det berör så pass olika :)
tack!
edit: såg att du skrivit divi, återkopplar sen :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida