Forum > Demolåtar

It's all over (Acoustic) *Ny version*

<< < (2/5) > >>

Anders:
Jo, trumpeten skall flyttas till ett eget solo när jag gör låten längre.
Basen skall jag också ta en titt på som sagt.

Zyan:
Gillar låten, men bort med brasset (det som kommer in strax efter minuten) och lägg någon baspad eller ratta på masterns eq.

Lyssnar i monitorer och drog upp basen på mixern med kass eq jag aldrig använder och då blev det genast fylligare.

Edit: Bara liten ökning alltså....

DåligtGehör:
Saknar att ni/du försöker hitta lite mindre uppenbara vägar vad det gäller framför allt melodik/harmonik men även arr och helheten. Refrängen känns roligare än versen som är väl oorginell och jag upplever som jag redan hört en massa gånger även om jag inte kan peka på när.

Anders:
Lade upp en ny och lite längre version av låten nu.

DåligtGehör: Tack ja skall tänka på det nästa gång, men varför ändra på ett fungerande koncept?

Wernborg:

--- Citat från: Anders skrivet 12.10.2007, 00:37:27 ---DåligtGehör: Tack ja skall tänka på det nästa gång, men varför ändra på ett fungerande koncept?

--- Slut citat ---

För att det kanske skulle kunna nå utanför Kontrollrummet då?
Inget illa menat, men uppriktigt.

Har du dubbat sången hela vägen? Eller nån effekt? Tycker det lät lite skumt här och där. Mycket mer attityd behövs i sången för att nån fram, åtminstone till mig.

Habil låt som skulle kunna bli bra med lite djävla anamma och attityd, men i nuvarande form ganska tråkig.

2/5

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion