Kontrollrummet

Span >> span >> span

gäst · 4 · 3271

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DåligtGehör

  • Gäst
Helvetes span :ph34r:

När jag skriver texten i bloggen så står det vanligtvis Path: p men av någon anledning har det tillkommit Path: p >> span >> span på vissa avsnitt. Vilket gör att det blir annorlunda font vilket jag inte avsåg.

Gäller t.ex. stycket som börjar med "Kanske är det electro-jazz som Kleive's grupp spelar. Men egentligen var...". I
http://blog.kontrollrummet.com/dg-en-kanslomanniskas-bekannelser/kulturtjaffs/2007/09/16/audun-kleive-s-generator-x

Det är inte det att det ser helkonstigt ut men att det är svårt att jobba med något man inte har kontroll på. Verkar vara rätt odokumenterat hur man bearbetar text och annat i LifeType. Det skall väl vara självklart. Men jag hittar alltså inget sätt att återgå till vanlig paragraf. Hjälp om du kan så jag inte sitter här och svär.


Utloggad tsmalmbe

Du kan alltid gå in i källkodsformatet och ta bort onödiga span. Ibland är inte browserbaserad WYSIWYG så jättetrevligt...
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Bra! Men den är inte heller så kul att använda i längden. Inga radbrytningar bara kaos.

Det bästa vore om man kunde skriva i den editor man trivs med och sedan ladda upp. Troligtvis inte möjligt!?


Utloggad tsmalmbe

Trolgttvis möjligt. MEN. Då får du skriva det i källkodsformat, vilket ju inte är va du var ute efter.

Jag använder kodformatet för att "städa upp" då nåt går på tok. Oftast fungerar editorn helt OK för mig.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.