Kontrollrummet

Henric Svensson - Moder Svea har du glorian på sne

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henric

Hej på Er!  :lol:

Lägger upp senaste projektet Moder Svea har du glorian på sne

LÅTNAMN: Moder Svea har du glorian på sne
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Funk
LÅTLÄNGD: 04:50
KOMPOSITÖR: Henric Svensson
PRODUCENT: Henric Svensson
INSPELNINGSÅR: 2018
FORMAT: mp3



Projektet är ett försök att ironisera över det politiska läget i Sverige och med hjälp av musik belysa hur svårt det är att bestämma sej för vilket parti man ska rösta på!  B)

(Ska det diskuteras politik i tråden önskar jag att samtliga håller en god ton och respekterar varandras åsikter! )

Låten  Moder Svea har du glorian på sne består av tre delar:

A Intro/Mellanspel i Jazzrockstil med en jazzscat-sångslinga i början och slutet och lite improviserat jazzgitarrlir
   därimellan.
B Böneutropsdelen med ett moskéliknande sångljud och en fyndig text som jag anser att både Muslimer och Svennar kan
   fundera över! Avsikten från min sida är inte att förringa någons religion utan snarare belysa de stora kulturella skillnader
   som bevisligen finns och att populismen frodas med stor hjälp av sociala medier!
C Refräng i funkstyle

Lägger texten här:

Moder Svea har du glorian på sne Text & Musik Henric Svensson

I Sverige där Vi bor, varje Fredag klockan tre, vi äter fläsk och dricker besk, och sjunger Helan går!

För nu Moder Svea har du glorian på sne, lätt att se, för en Svenne långt från maktens korridor, Karl den tolfte hade hundra tusen man, som försvann,
svårt att välja, svårt att svälja vårt förtret
 


Undrar såklart vad Ni tycker om låten, ljudet - ska in ett gitarrsolo på slutet och ett körpaket på refrängen, men det är inte inspelat ännu!

Mvh Henric

20180618 Pillat på sångljudet på refrängen och laddar för gitarrsolot
20180619 Lite småpill till på master eq samt sångljud på refräng
20180621 Körpaketet på refrängen på plats
20180622 Gitarrsolot på plats och låten börjar bli klar
20180623 Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan sång och gitarrsolo och låten är definitivt klar för min del
« Senast ändrad: 24.06.2018, 19:00:32 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Henric

Ny låt,nice. Jag är ju lite allergisk mot dylik musik,så jag konstaterar bara att det är kompetent lirat. Ljudbilden är som en smekning mot innerörat,nice är bara förnamnet. Texten lägger jag mig inte i och det politiska kommenterar jag inte  :)

Vad är det mer jag inte vill säga eller inte vill kommentera - in´t vet ja´  :D Jag konstaterar dock att du fått 8 lyssningar men bara en kommentar,skärpning grabbar å tjejer om inte KR skall dö sommar döden..Om en faller,falleraralla faderullar eller hur det nu var..

Mike


Utloggad Henric

Tjoho Henric

Ny låt,nice. Jag är ju lite allergisk mot dylik musik,så jag konstaterar bara att det är kompetent lirat. Ljudbilden är som en smekning mot innerörat,nice är bara förnamnet. Texten lägger jag mig inte i och det politiska kommenterar jag inte  :)

Vad är det mer jag inte vill säga eller inte vill kommentera - in´t vet ja´  :D Jag konstaterar dock att du fått 8 lyssningar men bara en kommentar,skärpning grabbar å tjejer om inte KR skall dö sommar döden..Om en faller,falleraralla faderullar eller hur det nu var..

Mike

Det är ju ett känsligt ämne det här med migration/integration - tyvärr en ödesfråga för Sverige - generationer framöver kommer att brottas med konsekvenserna av fattade beslut - positiva som negativa! Igår sköt dom tre man mitt på ljusa dagen i Malmö - ett under att inga oskyldiga kom emellan!

Jag har i vart fall småpillat lite med petitesser jag inte varit nöjd med och bestämt mej för att spela in ett körpaket på refrängen för att få lite mer tjong i medaljongen och sen ett gitarrsolo!  B)

Tack för lyss och kommentar!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Mycket bra det här Henric! Jättesnygg ljudbild och finfin mix.
Du är en väldigt bra instrumentalist också, så det låter skitbra totalt sett!
Dom olika delarna funkar bra ihop och ger en bra variation åt låten.
Böneutropsdelen är fräck med sin lite aviga versrytm och bryter av fint!
Personligen gillar jag den jazzigare delen bäst. Riktigt läckert!
Vill inte lägga några politiska aspekter på låten, men sådana här böneutrop
skulle jag definitivt stå ut med!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Henric

Mycket bra det här Henric! Jättesnygg ljudbild och finfin mix.
Du är en väldigt bra instrumentalist också, så det låter skitbra totalt sett!
Dom olika delarna funkar bra ihop och ger en bra variation åt låten.
Böneutropsdelen är fräck med sin lite aviga versrytm och bryter av fint!
Personligen gillar jag den jazzigare delen bäst. Riktigt läckert!
Vill inte lägga några politiska aspekter på låten, men sådana här böneutrop
skulle jag definitivt stå ut med!  :)
/Asti

Kul att du gillar Asti och att ljudet funkar så långt!  :wub:
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

Nu är körpaketet på refrängen på plats!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

Glad Midsommar på Er alla!

Gitarrsolot är på plats och låten börjar bli klar!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan refräng och gitarrsolot och låten är definitivt klar för min del!

Tack för lyssningar och kommentarer och fortsatt trevlig midsommar! Jag ska ut och kräla i dansbands/cover träsket nu på midsommardagen!  B)

Mvh Henric
« Senast ändrad: 23.06.2018, 13:11:03 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan refräng och gitarrsolot och låten är definitivt klar för min del!

Tack för lyssningar och kommentarer och fortsatt trevlig midsommar! Jag ska ut och kräla i dansbands/cover träsket nu på midsommardagen!  B)

Mvh Henric
Blev bra med solot! Heter det vårt förtret eller vår förtret..?  :rolleyes:
Låter färdigt och fint!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Henric

Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan refräng och gitarrsolot och låten är definitivt klar för min del!

Tack för lyssningar och kommentarer och fortsatt trevlig midsommar! Jag ska ut och kräla i dansbands/cover träsket nu på midsommardagen!  B)

Mvh Henric
Blev bra med solot! Heter det vårt förtret eller vår förtret..?  :rolleyes:
Låter färdigt och fint!
/Asti

Ingen aning, får kolla upp det....inga problem att klippa bort t:et i så fall! Jag säger som James Bond sa till Moneypenny:  Oh Asti, you have always been a very cunning linguist!  :lol: :lol: :lol:

Henric
« Senast ändrad: 24.06.2018, 10:38:49 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan refräng och gitarrsolot och låten är definitivt klar för min del!

Tack för lyssningar och kommentarer och fortsatt trevlig midsommar! Jag ska ut och kräla i dansbands/cover träsket nu på midsommardagen!  B)

Mvh Henric
Blev bra med solot! Heter det vårt förtret eller vår förtret..?  :rolleyes:
Låter färdigt och fint!
/Asti
Ingen aning, får kolla upp det....inga problem att klippa bort t:et i så fall! Jag säger som James Bond sa till Monepenny:  Oh Asti, you have always been a very cunning linguist!  :lol: :lol: :lol:
Henric
Ja, men i England klipper man minsann inte bort något t utan vidare!
Där delar man t.o.m. upp det i frukost-t, förmiddags-t och eftermiddags-t och har speciella t-bjudningar,
där man enbart diskuterar tets vara eller icke vara, eller som gamle Bill uttryckte det "T or not t, that's grammar!".
En del samlar på t i t.ex en kopp - "a nice cup of t". Andra klär sig i Tea-shirts.
Somliga lever sig in i det så till den milda grad att dom brukar fråga varandra "Do you feel like a cup of t?".
Så var väldigt försiktig hur du hanterat tet!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Henric

Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan refräng och gitarrsolot och låten är definitivt klar för min del!

Tack för lyssningar och kommentarer och fortsatt trevlig midsommar! Jag ska ut och kräla i dansbands/cover träsket nu på midsommardagen!  B)

Mvh Henric
Blev bra med solot! Heter det vårt förtret eller vår förtret..?  :rolleyes:
Låter färdigt och fint!
/Asti
Ingen aning, får kolla upp det....inga problem att klippa bort t:et i så fall! Jag säger som James Bond sa till Monepenny:  Oh Asti, you have always been a very cunning linguist!  :lol: :lol: :lol:
Henric
Ja, men i England klipper man minsann inte bort något t utan vidare!
Där delar man t.o.m. upp det i frukost-t, förmiddags-t och eftermiddags-t och har speciella t-bjudningar,
där man enbart diskuterar tets vara eller icke vara, eller som gamle Bill uttryckte det "T or not t, that's grammar!".
En del samlar på t i t.ex en kopp - "a nice cup of t". Andra klär sig i Tea-shirts.
Somliga lever sig in i det så till den milda grad att dom brukar fråga varandra "Do you feel like a cup of t?".
Så var väldigt försiktig hur du hanterat tet!
/Asti

Har forskat lite på nätet, fortfarande osäker men tror det skall vara vårt - https://sv.wiktionary.org/wiki/v%C3%A5rt
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan refräng och gitarrsolot och låten är definitivt klar för min del!

Tack för lyssningar och kommentarer och fortsatt trevlig midsommar! Jag ska ut och kräla i dansbands/cover träsket nu på midsommardagen!  B)

Mvh Henric
Blev bra med solot! Heter det vårt förtret eller vår förtret..?  :rolleyes:
Låter färdigt och fint!
/Asti
Ingen aning, får kolla upp det....inga problem att klippa bort t:et i så fall! Jag säger som James Bond sa till Monepenny:  Oh Asti, you have always been a very cunning linguist!  :lol: :lol: :lol:
Henric
Ja, men i England klipper man minsann inte bort något t utan vidare!
Där delar man t.o.m. upp det i frukost-t, förmiddags-t och eftermiddags-t och har speciella t-bjudningar,
där man enbart diskuterar tets vara eller icke vara, eller som gamle Bill uttryckte det "T or not t, that's grammar!".
En del samlar på t i t.ex en kopp - "a nice cup of t". Andra klär sig i Tea-shirts.
Somliga lever sig in i det så till den milda grad att dom brukar fråga varandra "Do you feel like a cup of t?".
Så var väldigt försiktig hur du hanterat tet!
/Asti

Har forskat lite på nätet, fortfarande osäker men tror det skall vara vårt - https://sv.wiktionary.org/wiki/v%C3%A5rt
Det verkar vara delade meningar om det ska heta vår eller vårt. Hittar inget entydigt om detta,
så du kan nog lugnt köra vidare med vårt!  :)
Till min stora förtret!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten