Forum > Färdiga produktioner
Henric Svensson - Moder Svea har du glorian på sne
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 24.06.2018, 09:33:58 ---
--- Citat från: Asti skrivet 23.06.2018, 18:37:48 ---
--- Citat från: Henric skrivet 23.06.2018, 09:43:52 ---Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan refräng och gitarrsolot och låten är definitivt klar för min del!
Tack för lyssningar och kommentarer och fortsatt trevlig midsommar! Jag ska ut och kräla i dansbands/cover träsket nu på midsommardagen! B)
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Blev bra med solot! Heter det vårt förtret eller vår förtret..? :rolleyes:
Låter färdigt och fint!
/Asti
--- Slut citat ---
Ingen aning, får kolla upp det....inga problem att klippa bort t:et i så fall! Jag säger som James Bond sa till Monepenny: Oh Asti, you have always been a very cunning linguist! :lol: :lol: :lol:
Henric
--- Slut citat ---
Ja, men i England klipper man minsann inte bort något t utan vidare!
Där delar man t.o.m. upp det i frukost-t, förmiddags-t och eftermiddags-t och har speciella t-bjudningar,
där man enbart diskuterar tets vara eller icke vara, eller som gamle Bill uttryckte det "T or not t, that's grammar!".
En del samlar på t i t.ex en kopp - "a nice cup of t". Andra klär sig i Tea-shirts.
Somliga lever sig in i det så till den milda grad att dom brukar fråga varandra "Do you feel like a cup of t?".
Så var väldigt försiktig hur du hanterat tet!
/Asti
Henric:
--- Citat från: Asti skrivet 24.06.2018, 10:54:36 ---
--- Citat från: Henric skrivet 23.06.2018, 09:43:52 ---Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan refräng och gitarrsolot och låten är definitivt klar för min del!
Tack för lyssningar och kommentarer och fortsatt trevlig midsommar! Jag ska ut och kräla i dansbands/cover träsket nu på midsommardagen! B)
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Låter färdigt och fint!
/Asti
--- Slut citat ---
Ingen aning, får kolla upp det....inga problem att klippa bort t:et i så fall! Jag säger som James Bond sa till Monepenny: Oh Asti, you have always been a very cunning linguist! :lol: :lol: :lol:
Henric
--- Slut citat ---
Där delar man t.o.m. upp det i frukost-t, förmiddags-t och eftermiddags-t och har speciella t-bjudningar,
där man enbart diskuterar tets vara eller icke vara, eller som gamle Bill uttryckte det "T or not t, that's grammar!".
En del samlar på t i t.ex en kopp - "a nice cup of t". Andra klär sig i Tea-shirts.
Somliga lever sig in i det så till den milda grad att dom brukar fråga varandra "Do you feel like a cup of t?".
/Asti
--- Slut citat ---
Har forskat lite på nätet, fortfarande osäker men tror det skall vara vårt - https://sv.wiktionary.org/wiki/v%C3%A5rt
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 24.06.2018, 10:58:43 ---
--- Citat från: Asti skrivet 24.06.2018, 10:54:36 ---
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Låter färdigt och fint!
/Asti
--- Slut citat ---
Henric
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
Har forskat lite på nätet, fortfarande osäker men tror det skall vara vårt - https://sv.wiktionary.org/wiki/v%C3%A5rt
--- Slut citat ---
Det verkar vara delade meningar om det ska heta vår eller vårt. Hittar inget entydigt om detta,
så du kan nog lugnt köra vidare med vårt! :)
Till min stora förtret!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida