Jo det är skönt och hemtamt med en äkta mac men dom kostar över dubbelt för samma prestanda som en PC så jag har helt enkelt jättesvårt att motivera varför jag måste ha en för min fru

.
Jag började med Logic på PC men sen när apple tog över så fanns det bara hackintosh om man ville fortsätta med musik. Logic var och är det enda programmet jag förstår mig på. Sen undan för undan så blev man liksom van vid prislappen men jag vet inte om jag nånsin kommer att acceptera den.. Över 40 000 för nåt så litet som en mini utan att dom ens nämner vilken grafik man får det blir lite häpnadsväckande faktiskt.
Jag har en 3.1 mac pro med två processorer dvs 8 kärnor och motsvarande datakraft i hackintoshform nåt år senare kostade runt 7000 spänn och fixade fyra skärmar (tå grafikkort) och alla kort man ville ha i den (som gick att fixa drivare till) var rejält mycket billigare.
När det gäller hur länge man kan använda en dator över tid så tror jag PC vinner lätt för jag tror inte min gamla mini går att betala räkningar med ens längr dessvärre men med motsvarande årsmodell PC hårdvara skulle det funka utan problem.
Jag ska rota fram den ur gömmorna och kolla hur ny generation av os x den fixar, den var så jäkla dyr så nåt måste den gå att använda till