Kontrollrummet

Harmonica mike/ Skuld fällan..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
tjo micael..
sitter & lyssnar i lurar för timmen är sen
jag tycker allting sitter stenhårt..förutom slutet & piano solot!
skit svängig bas & skön lätt studsig känsla i takten
sång & munspelet är klanderfritt..tänkte precis föreslå att du skulle transponera pianot så att du får spela
piano solot i C..för det brukar jag själv göra..jag kan spela allt på piano bara det går i C :P
men låten går ju i C märkte jag ju..så det tipset har du ingen nytta av..

men får du till piano solot & slutet så är jag nöjd!!
/Larsson
 :)


Larsson:
Där kom det jag fruktade :P..Pianosolot..
Du är den förste som säger sanningen :D Nåväl,en gura ska in i låten oxå,får se hur det blir..Tänkt mig lite småfunkit så där med lite småfills mot piano solot..Får se om det håller då.

Tanken med pianot i denna var lite mindre toner och lite annorlunda lir..Jag minns kritiken på "Längtan",där jag släppte loss på pianot.Det gick inte heller hem,så i denna blev det så här..Nu är jag definitivt ingen pianist i denna genre,eller i någon annan.Men man gör så gott man kan :rolleyes:

Pianosolot ligger i Cmoll..Så det blir några svarta..Kan vara det som ställer till det :ph34r: :lol:
Resten då,jo på basen skall det in lite variation i gunget på cirkus varannan runda.Tagit ut liret,så det återstår att sätta det.Lite fills på drumsen oxå under solo partiet,då kan det bli nåt..Munspelet sitter helt klart,det kan jag lira.Hmmm..Kanske ett munspels solo till istf pianot..?

Tack för feedback L..

Mvh
Micael