En sak som jag själv tänkt på när det gäller tystnad.
Vattenkylning!
Du kan inte räkna med att det blir ljudlöst, eftersom det ju sitter en vattenpump som drar runt vattnet - och beroende på vad det är för modell, så sitter det kanske även fläkt/ar för att kyla radiatorn...
Jag kör vattenkylning - en Zalman Reserator, som är en stor passiv radiator och som får kyla både CPU och grafikkort. Jag lade till en Alphacool Cape Cora radiator (även den passiv) också för att få ännu lite mer kylning (har ju en högtemperaturs-Prescott på 3.6GHz, så man behöver all kylning man kan få...

) - och har tänkt byta ut pumpen till en med större kapacitet (originalpumpen har börjat låta lite konstigt nu efter ett par år, så det är dax att byta ändå...).
Eftersom jag har 4st diskar i maskinen, så ska jag försöka förbättra temperatur-situationen ytterligare genom att byta chassi till ett Antec P180 när jag får loss tummarna...
Vete f-n om det inte egentligen hade blivit biligare att skaffa Zalmans passivt kylda låda från början

- men samtidigt känns det lite riskabelt, eftersom man bara kan använda originalnätdelen och inte kan byta ut till något annat om den skulle gå sönder...