Forum > Färdiga produktioner
Henric Svensson Take the elevator instead of the stairs
Henric:
LÅTNAMN: Take the elevator instead of the stairs
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Jazzrock
LÅTLÄNGD: 4:10
KOMPOSITÖR: Henric Svensson
PRODUCENT: Henric Svensson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2018
FORMAT: mp3
Hej på Er!
Roat mej med ett Jazzrockprojekt som fick titeln "Take the elevator instead of the stairs". Låten är färdig, undrar vad som tycks om ljudet! B)
Mvh Henric
20180509 Ändrat bastrumman på det första partiet! B)
Harmonica mike:
Nja,baskaggen gillar jag inte.
Låter som om trummisen har brutit benet eller nåt,hörde inte den i morse.
Blev ju tvungen att revidera min åsikt om liret efter att ha hört det här :D
Mike
Henric:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.05.2018, 10:06:52 ---Nja,baskaggen gillar jag inte.
Låter som om trummisen har brutit benet eller nåt,hörde inte den i morse.
Blev ju tvungen att revidera min åsikt om liret efter att ha hört det här :D
Mike
--- Slut citat ---
Haha, ja där är gott om baskaggeslag....har använt midigroove från EZ drummer Fusion.....typiskt jazztrummisar! Tack för din lyssning!
Mvh Henric
Asti:
Väldigt skön ljudbild, kanske aningen för starkt virvelkaggeslag!
Jättesnyggt sound och spel på gitarrer och elpiano.
Trumspelet tycker jag inte passar perfekt till låten och markerar inte alltid
takten på samma ställen som övriga instrument, vilket gör att det då blir lite "för sig själv"/utanför...
Baskaggespelet känns jobbigt i längden och kunde gärna varit rakare och lugnare. :)
Roligt att du kör på i din lite jazzigare stil! Det är bra med variation på KR, även om det numer är
endast ett fåtal som är aktiva både vad gäller nya låtar och kommentarer! :(
Så kör hårt Henric! Jag gillar det här!
/Asti
Henric:
--- Citat från: Asti skrivet 07.05.2018, 20:01:24 ---Väldigt skön ljudbild, kanske aningen för starkt virvelkaggeslag!
Jättesnyggt sound och spel på gitarrer och elpiano.
Trumspelet tycker jag inte passar perfekt till låten och markerar inte alltid
takten på samma ställen som övriga instrument, vilket gör att det då blir lite "för sig själv"/utanför...
Baskaggespelet känns jobbigt i längden och kunde gärna varit rakare och lugnare. :)
Roligt att du kör på i din lite jazzigare stil! Det är bra med variation på KR, även om det numer är
endast ett fåtal som är aktiva både vad gäller nya låtar och kommentarer! :(
Så kör hårt Henric! Jag gillar det här!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för lyss och kommentar! Har varit inne i projektet igen och lyssnat på fusiongroovet och inventerat bland midipluttarna, förstår vad du och Harmonica Mike menar....testade att rensa upp bland baskaggeslagen men då blir det inte jazz/fusion längre utan drar mer mot ballad/pop hållet, hemska tanke! :lol: Kändes väldigt tydligt när jag spelade in basen just det här du nämner att trummorna lirar lite för sej själv - men ändå i mina öron sitter det ihop på ett gött vis....ska ha dina synpunkter med när och om jag gör några justeringar innan den åker in i glömskans arkiv! :rolleyes:
Mvh Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida