Då skall vi se vad som sägs om detta korta embryo,alltid lika spännande det här

Asti:
Jag testar mitt sätt först E:fyran eller snarare cykelstigen som jag vet vart den leder - ähum- C skalan så att jag har nåt,sedan skall jag försöka mig på en B-del .Kan ju bli coolt om jag sätter sången på det. Kul att du diggar detta Peter,det värmer. En Örn som flyger högt och ser allt som sker,lite som i stormens öga(från Silence) är grundtanken,så jag skall försöka hålla mig runt det textmässigt. En sväng till på introts ackordsväg går ju för mer text innan låten drar iväg på verser å reffande..
Låter kul med Krakow..Här i norr så åker vi på Ikea i Haparanda och knallar över till Finland och besöker bolaget i jakt på en liten virre,eller sitter i snödrivan ute i stugan

Leif:
Tack för fin kommentar Leif,den värmde gott. Ja det är ett naturligt ställe för reffen där det slutar nu,det blir nog så.Mer munspel,ja det är inga problem. Ska fundera lite idag och se om jag hittar nåt vettigt runt det här text/ackordsmässigt..
Marsall:
Blir kanske inte så tokigt med reffen där som jag tänkte först men kapade bort det efter lite felspel..Och lite cello/stråk på det,check,och lite mer munspel,check..Kanske acken,ja varför inte som brytare,skall se om jag får till nåt..
Och Wernis slank in på en liten kommentar najs:
Jo jag sågade bort det som hade kunnat bilda stommen för refrängen.En kort klättrande brygga skulle kanske funka istf pang på rödbetan som jag gjorde..Vi får se. Text å sång å ackord klurigt som bara den men riktigt riktigt kul.
Vädret ja,super trist här hela helgen. Men som genom ett under sprack det upp för en halvtimme sedan en kort stund och temperaturen ökade från 2 till 7,men det varade bara en kort stund nu 3 plus

#########################################
Det var väl det då,stort tack grabbar för uppmuntrande kommentarer och tips. Skall se om jag kan få denna Örn att lyfta lite högre ovanför
stormens öga....
Mike