Kontrollrummet

Gurano & Harmonica Mike - Let the river roll

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja då var vi i farten igen - ber om ursäkt om ni tycker att vi spammar er - men vad ska man göra när stimmet kommer :)
Vi tar gärna emot era goda råd till förbättring!

Gurano & H M


Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
härligt stim ni är i grabbs! :) Helvetisch vilken munspelsför(för)ing toppklass :wub: Skönt groove i låten Bra mix i övrigt Sångtexten hörs inte överallt i låten Men behövskanske  inte det igentligen heller Temat hörs bra! ..Kasnske nåt parti med sången in the face skulle höjja stämningen liite till? Men det avgör ni .. :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skönt sväng, snygga gitarrer och suverän sång och munspel!  :wub:
Mixen känns välbalanserad och ljudbilden hyfsat bred i mina väl begagnade öron.  :)
Låten i sig tycker jag är lite monoton vad gäller harmonierna, lite för mycket A-moll-häng....
Sticket/refrängen (G-F låter det som) sitter fint! Önskar, som sagt, lite fler harmonier för övrigt.
Fint colab! Ni har hittat er svängiga, bluesiga nisch känns det som!  :)
/Asti

Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Två komments - najsigt :) Flytta upp texten G

Marsall:
Kul att du gillar poker dängan. G:s guror å bas är ju råläckra i denn,så jag slängdebara på lite yl å lite blås done.
Jag drog på lite med munspelet men det är några år sedan jag lirade nåt vettigt på det instrumentet så jag är lite rostig,men det tar sig. Nu har jag ju tränat på fyra låtar så på nästa då.. :rolleyes:
Menar du att vi skall testa lägga till ett coolare/annorlunda parti där vi håller igen på liret till förmån för sången? Eller bara dra ned på kompet på nån sträcka nu?


Asti:
Thanx Peter. Dina fina kommentarer värmer våra blues/rock själar. Extra tack för hjärtat  :wub: Harmonierna ja,möjligen om man tänker sig ett brytande stick då isåfall..Typ det Marsall var inne på om jag tolkade honom rätt? Fast det här är ju nån sorts hybrid blues ala rock stuk,och 3-4 ackord funkar ju fint då..
Tror jag skall gå ned i källaren och hämta upp mina övertonsflöjter som jag byggde och blåsa in nåt annorlunda på nån låt framöver,det kan bli riktigt coolt..Min Eva tyckte dom var i vägen så dom fick flytthjälp  :ph34r: Jag tror inte hon förstår storheten i egenhändigt tillverkade instrument  :D

Nåväl,stort tack för lyssning och såg..Nähä,ingen sågning  - det glädjer oss då drar vi skutan åt rätt håll mixmässigt.

Lyrics/

Let The River Roll

Flop Turn River - I made a terrible bet I went allin
put my money on an Ace staring in my face
sometimes you win and sometimes you loose
sometimes the flop is gonna bring you the blues
cut an Ace slam the base come on let the river roll
come on let the river roll come on let the river roll
come on let the river haul - I need a turn turn

Chorus/
Show me show me what you got that´s what the dealer said
So let the river roll let the river roll
come on let the river roll oh let the river roll
Show me show me what you got that´s what the dealer said

Flop turn river - I made a terrible bet I went all in
put my money on an Ace staring in my face
sometimes you win sometimes you loose
sometimes the flop is gonna bring you the blues

://////:come on let the river roll://////:

Mike/Gurano


Utloggad Henric

Gött lir!

Tankar under lyssningen:

Slutet - en snygg fade out kanske....lite abrupt nu...

Mixen - sitter ihop bra nivåmässigt, totalt känns det lite dammigt, skulle önska lite mer bett i mellanregistret, inga stora grejor - referens lyssna och kolla!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Gött lir!

Tankar under lyssningen:

Slutet - en snygg fade out kanske....lite abrupt nu...

Mixen - sitter ihop bra nivåmässigt, totalt känns det lite dammigt, skulle önska lite mer bett i mellanregistret, inga stora grejor - referens lyssna och kolla!

Mvh Henric

Lite mer bett,antar att du vill ha lite mer skärpa/diskant i mellan registret..Det går ju att fixa då vi mastrar alla låtarna..
Slutet,ja där kan man ju också göra nån krusidull eller förlänga och köra en fade out..Eller så släpper vi den så här. Vi får se,nu kör vi mot nya mål/låtar så detaljerna får vänta :)
Tack för kommentaren Henric,den uppskattas.

Mike/Gurano


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
I det stora hela låter det riktigt bra om detta o fin mix, ibland kan det bli lite rörigt för mina tröttöron, med för mycket
ljud och spel samtidigt, men det är nog mest jag som har mina hörselproblem.
Som sagt Bra sound och bra mix...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har inte läst andra kommentarer men spontant så är det här en låt som bara musiker kan älska och det gör jag ety alla delar är fruktansvärt bra speciellt munspelandet men jag finner ingen röd tråd i det hela ingen refräng eller hook och det saknas mig upplever jag det som. Men som sagt jäkligt bra prestationer på allt. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kommentarer najsigt  :)

Bjurte:
Ja det är ju lite mycke som låter i denna men allt hörs bra så det är bra mixat av G. Peta kan man ju alltid göra i mixarna men nu är vi vidare med andra alster idér så finliret får vänta.Tack för kommentaren å digget.

Eddi:
Ja det är ju en låt för pokerspelarna det här och den stress dom kan känna inför Flop/River/Turn..Försökte förmedla det med ett hyperstressigt munspelslir  :D Lite rostig än då jag inte lirat på ett par år,men det tar sig. Sedan så är det ju blåbaserad rock och den röda tråden är mer blå här..Så den syns inte men hörs  :D Tack för digget och en sån här för raden om liret  :wub:

Mike/Gurano


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra att du svarat HM för jag är bortrest på fiskerresa med dålig/ojämn uppkoppling :)

Tack för era lyssningar å komments. :D
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Henric

Lyssnat på denna igen, låter gött, grymt coolt munspelslir, vet inte om Ni ändrat något, jag tycker det låter bra nu och svänger gött iaf!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack för återkopplingen Henric,japp det är samma mix som då du lyssnade sist.
Kul att du diggar detta,lite rostigt på munspelet,missar nån markering då det går undan på nåt ställe.Men som helhet så funkar det för stressade pokersjälar att ta till sig  :D

Mike


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Härligt ös! Instrumenten sitter bra tillsammans och gör bra sväng med munspelet som solar emellanåt. Tänker lite som Asti att versen möjligen kunde ha lite mer harmonibyten. Bra lir å sång i alla fall, rena uppvisningen!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tackar 91:an, kul att du gillar det stora hela. Vi är nog själva rätt nöjda med hur den nu är - den förmedlar den känsla och tugg vi vill. Just nu siktar vi mot nya mål :)

Gurano & HM
Kör hårt - så länge det ryker!