Forum > Färdiga produktioner
mahan - BREAKE LOOSE
DåligtGehör:
Det som som är bra är bra. Det som är mindre bra är rätt bra ändå.
Nåväl det som slår mig är att på gitarrfronten låter det kraftfullt och bra, både komp och lead. Kanske väl väldigt välfyllt med kompgitarr? Men sången som inte är svag i sig låter ändå i jämförelse lite "energifattig" alternativt har svårt att hävda sig. Tror inte det beror på rösten eller insatsen utan gissar på att det är ljudarbetet.
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.10.2007, 22:30:25 ---Jag tycker det ser ut som en trevlig kille :D
Sorry for off topic där Johan,men jag kunde inte hålla mig.Whiskeyn you know..
--- Slut citat ---
Alltid snyggt med lite whisky i mixen, he he! :D
mahan:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 05.10.2007, 22:40:54 ---Det som som är bra är bra. Det som är mindre bra är rätt bra ändå.
Nåväl det som slår mig är att på gitarrfronten låter det kraftfullt och bra, både komp och lead. Kanske väl väldigt välfyllt med kompgitarr? Men sången som inte är svag i sig låter ändå i jämförelse lite "energifattig" alternativt har svårt att hävda sig. Tror inte det beror på rösten eller insatsen utan gissar på att det är ljudarbetet.
--- Slut citat ---
Tjohei DG!
KOmmentaren din e säkert fin men så här på morgonnatten lite invecklad. Tar den på nyt i morrombitti, men tackar för lyssningen i varjefall! :)
h. johan
Emulator:
Lyssnar.
Bra sång.
bra gitarrer (alla gitarrer)
bra solognidande.
trummor och bas är det inget fel på.
Ändå känns låten lite malande och ointressnat, trots alla bra ingredienser. Ungefär som man har oxfile, fin potatis, grädde kantareller, fint vin, men det smakar burkmat och folkpilsner. (ör ju inget fel på det å andra sidan ;)
Jag kan inte sätta fingret på det, dångne låter ihop med musiken lite oengagerad och tafatt. lyssnar man på sången "för sig" är det inget fel på den.
Kanske kan du försöka vässa till saker lite? lägga på en stämma till med lite mer uttryck i, rivigare röst. Lite overdrive på virvlarna...lite...vet inte vad.
Inte dåligt alls på något sätt, men lite uddlös. Just nu ingen favorit bland dina grejjor.
mixa och trixa.
PS: men det börjar låta jävligt bra om dina låtar annars.
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 06.10.2007, 11:52:35 ---
Ändå känns låten lite malande och ointressnat, trots alla bra ingredienser. Ungefär som man har oxfile, fin potatis, grädde kantareller, fint vin, men det smakar burkmat och folkpilsner. (ör ju inget fel på det å andra sidan ;)
--- Slut citat ---
PÅminner mig om att ska gå och äta, har visserligen inga inre fileér men ändå, food!
--- Citat från: Emulator skrivet 06.10.2007, 11:52:35 ---Kanske kan du försöka vässa till saker lite? lägga på en stämma till med lite mer uttryck i, rivigare röst. Lite overdrive på virvlarna...lite...vet inte vad.
--- Slut citat ---
God point här, sången tas definitivt på nytt med bättre ansats och attityd
--- Citat från: Emulator skrivet 06.10.2007, 11:52:35 ---Inte dåligt alls på något sätt, men lite uddlös. Just nu ingen favorit bland dina grejjor.
--- Slut citat ---
Detta är ju fortfarande på testnivå (undanförklarar sig här aningen..) nästa version ska riva bättre
Och så håller jag på och bearbetar en C-del för att få lite kontrast
--- Citat från: Emulator skrivet 06.10.2007, 11:52:35 ---mixa och trixa.
PS: men det börjar låta jävligt bra om dina låtar annars.
--- Slut citat ---
Javisst, det e ju de roliga med detta sorts musiserande att skruvandet aldrig tar slut :D
Och tackar Emu för lyssningen snygg feedback!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida