Forum > Demolåtar

Asti - Med kniven mot strupen (Åh du milde) - VIDEO

<< < (3/7) > >>

Marsall:
Härlig o varm låt om verkligheten bra nivåer och svenskt text o framförande av sång härligt igen!! :D kan hålla med kornstad om synken av sången i början ..men finfin låt  :)

Edit glömde säga sköna guramelodier. gillas!! . :)

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 09.04.2018, 13:16:35 ---Du sjunger om saker som man gärna skjuter undan och inte vill tänka på... människans girighet :( Du packar in alla dessa gräsligheter i ett vackert packet dock... och det får det hela att låta ännu gräsligare.
Om detta var ett KR-festivaltema vill jag nog ha med nån låt som inger lite hopp också. Vi behöver såna här fasliga låtar men vi behöver nog också "kämpa-låtar".
Bra Asti... du fick en diskussion till stånd, du fick oss att tänka.
//Space

--- Slut citat ---
Det är svårt att inte reflektera över all maktfullkomlighet, girighet och allt våld som händer omkring oss.
Hörde på nyheterna i morse att USA med västallierade hade bombat Syrien inatt....vi får hoppas det inte trappas upp ytterligare!
Måste tyvärr erkänna att det är lättare att hitta sånt textmaterial än att försöka sig på nåt vackert och symbolikladdat!   :wacko:
Naturligtvis är det mer upplyftande att höra något som inger tro på framtiden, det håller jag med dig om. Men svårare, åtminstone för mig.
Vet inte om det blir så mycket diskussion, men man tänker förhoppningsvis till en gång extra.
Tack för din kommentar Krister!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 12.04.2018, 21:33:15 ---Klockrent rakt igenom tycker jag, både text, produktion och stämning i låten.
Enda pyttelilla som jag reagerade på var att dubbingen på sången inte riktigt sitter i början av låten (med hjärtat i halsen...) där de kör i lite olika tempo, vilket gör att man direkt hör att det är dubbat, men det är bara lite och antagligen jag som är känslig.   ;)
Jättebra annars alltihopa!

--- Slut citat ---
Osynket på sången som du nämner har irriterat mig också, men har väl "vant mig" vid det.
Måste försöka rätta till det! Tack för din feedback och roligt att du tycker det är bra!
/Asti

MOMA:

Det här är ju bra!

Låten som sådan är ett genuint hantverk som man tar till sig direkt. Men texten är en grej som man borde lyfta oftare - i synnerhet om de är så välskrivna och insiktsfulla tankar!

Mer sådant - om det är så här välgjort! Grattis Asti!

MOMA

Asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 13.04.2018, 15:19:56 ---Har inte läst vad de andra skrivit.
Bra låt, låter bra - en tänkvärd text.
Kanske att "sologuran/slingguran" är snäppet för högt (är dock lite osäker på det)?
Hör en del brus vid 0,47-0,48, 1,57-1,58, 2,58-2,59.
/G

--- Slut citat ---
OK - gitarren ev lite för hög och en del brus!
Ska kolla! Tack för din feedback Göran!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion