Kontrollrummet

Festival #52 Lyssnings- och röstningstråd.

Omröstning

Här blev det väldigt tyst helt plötsligt!   Röstningstiden är satt att fortsätta i 10 dagar till.  Ska vi korta ner den lite?

Nej, låt det vara som det är.
3 (60%)
Ja det är på tok för länge - man får helgen på sig att rösta så att nästa festival kan börja!
0 (0%)
Ja, korta ner ett par dagar.
1 (20%)
Shit, jag har glömt att rösta!
1 (20%)
Va?
0 (0%)

Antal personer som röstat: 5

Omröstningen har avslutats: 08.04.2018, 18:33:09

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
5 tappra skickade in sina bidrag till denna festival och nu skall en vinnare utses!  Kommentera och dela ut poäng här i tråden.
Vi håller på tills den 16/4 kl.23:59:59.

Röstningsreglerna ser ut som vanligt:
 
 -  Man får bara rösta en gång, naturligtvis.
 - Röstningspoäng att dela ut är 5,4,3,2 och 1 poäng och alla poäng skall användas.  Inga nollor således.
 -  Man ger sitt eget bidrag 1 poäng.

Till bidragen!  Någon får gärna ordna eller tipsa mig om hur ni fick till de fina spelarna i festival #51.



1. Space & Calle - Bad Boy    
https://www.dropbox.com/s/gxtiumlgsm3klpw/BAD_BOY_SPACE-CALLE.mp3?dl=1

2. Bortamatch - Det är ju skinn för Fan
https://www.dropbox.com/s/8vuv5loi203f5i0/Bortamatch-Det_ar_ju_skinn_for_fan.mp3?dl=1

3. Eddi - Pennies From Heaven
https://www.dropbox.com/s/f6wko87i5uj9aj4/Eddi%20-%20PenniesFH.mp3?dl=1

4. Fuzzbub - Oh no!
https://www.dropbox.com/s/o4uctzdcetikmh6/Fuzzbub%20-%20Oh%20No%21.mp3?dl=1

5. Gurano & Marhall - Jag skiter i allt! 
https://www.dropbox.com/s/n5dx0f2x5lnc8km/GuranoMarsall_JagSkiter_i_Allt_3.mp3?dl=1


EDIT: la till en soundcloudplaylist med låtarna / Admin
« Senast ändrad: 02.04.2018, 20:05:39 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ser att du använder Dropbox. Skapa en länk i Dropbox (för varje låt) kopiera dem och klistra in så får du en spelare
/G

Edit: klistra in i spelarens kod. En för varje låt
« Senast ändrad: 02.04.2018, 12:33:20 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja detta gick ju inte att lyssna på i paddan i alla fall
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ja detta gick ju inte att lyssna på i paddan i alla fall

Jag lyckades nog lyssna på låtarna min Android-padda utan problem :unsure:.

Bra låtar igen en gång :)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ser att du använder Dropbox. Skapa en länk i Dropbox (för varje låt) kopiera dem och klistra in så får du en spelare
/G

Edit: klistra in i spelarens kod. En för varje låt

Jag tror att jag vet hur du menar G.  Tack för tipset!  Nu fungerar det ändå bra med Wernis lösning så det får vara.
Låtarna är dessutom nedladdningsbara via länkarna för övrigt.    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Fråga:
betygsskalan är 1-5 och det är 5 bidrag. Alla poäng måste användas men man får inte rösta på sig själv - hur gör man då?
eller får man ge sig själv 1 poäng?
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Fråga:
betygsskalan är 1-5 och det är 5 bidrag. Alla poäng måste användas men man får inte rösta på sig själv - hur gör man då?
eller får man ge sig själv 1 poäng?
/G

Hehe, ja det blev knas där men vi kör på din idé att man ger sig själv en poäng.  Ändrar i trådstarten.   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu har jag lyssnat säkert 10-15 ggr per bidrag och jag har nog min tanke klar.
Intressant att vi alla definierar punk på så olika sätt :)

Det finns ju inga rätt eller fel så det som avgör är ens egna preferenser. Inför festivalen lyssnade jag igenom ett otal punkvinyler här hemma för att åter landa i vad jag själv uppfattar som punk och vad som för mig är bra punk. För mig handlar det mycket om känsla och attityd. Majoriteten av de punklåtar jag hört på vinylskivorna är under 3 min vilket oxå därför blev en parameter för mig. Punk ska vara kort, intensiv och kompakt :)

Så här fördelar jag poängen:
5 poäng - Fuzzbub. Ligger väl under 3 min. Låter lite som the Hives och är nog mer rock än punk i mina öron, men har ett gott ös. Låten har driv och attityd som jag kan förknippa med bla punk. En bra låt i mina öron.

4 poäng - Bortamatch (Wernis). Ligger oxå bra under 3 min. Har ett ok driv, dock ett för polerat sound och sång. Dessutom tycker jag att det klassiska rockdrivet som återkommer här och där drar ner punkvibbarna och gör det mer till en vanlig ordinär rocklåt.

3 poäng - Space & Calle. Över 3 minuter lång. En bra låt med bra sound och kul text. Får dock inga direkta punkvibbar...snarare mer en släng av progg (även om progg och punk ibland kan ses som sprungna ur samma träd - se tex bara på Dag Vag och Ebba Grön).

2 poäng - Eddi. Klarar 3-minutersgränsen på håret men här får jag inga punkvibbar, snarare en melodiös rocklåt. På grund av den större mängden reverb på sången tappas en punkkänsla - för mig ska punk vara "up in your face" men nu låter det som sången ligger vida på en större scen.

1 poäng - Gurano & Marsall. Ja i denna röstning hamnar vi som sämst :)

Som sagt! Det finns inget rätt eller fel - bara en massa åsikter baserat på min bild av det hela :)
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ser att du använder Dropbox. Skapa en länk i Dropbox (för varje låt) kopiera dem och klistra in så får du en spelare
/G

Edit: klistra in i spelarens kod. En för varje låt

Näe.   :(   Här är fil-länk och url till spelaren men icke...  Hjälp mig G!    :)

https://www.dropbox.com/s/n5dx0f2x5lnc8km/GuranoMarsall_JagSkiter_i_Allt_3.mp3?dl=0
https://www.dropbox.com/s/n5dx0f2x5lnc8km/GuranoMarsall_JagSkiter_i_Allt_3.mp3?dl=0

https://www.dropbox.com/home/KR-grejs/KR%2352?preview=GuranoMarsall_JagSkiter_i_Allt_3.mp3
https://www.dropbox.com/home/KR-grejs/KR%2352?preview=GuranoMarsall_JagSkiter_i_Allt_3.mp3
« Senast ändrad: 03.04.2018, 09:37:11 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag(Asti) & cpg har efter en del slagsmål, hot och beskyllningar kommit fram till denna kompromiss:

5p - Låt nr 2 Bortamatch - Det är ju skinn för Fan   En riktigt bra och ösig låt! Fint framförd - en blandning av punk och rock'n'roll i våra sargade öron.
4p - Låt nr 4 Fuzzbub - Oh no!                               Också väldigt bra framfört med sköna gitarrer, men inte lika engagerande som ovanstående.
3p - Låt nr 5 Gurano & Marhall - Jag skiter i allt!     Rätt attityd och bra framfört, men inte så spännande låt och jobbig ljudbild. En blandning av progg och punk.
2p - Låt nr 1 Space & Calle - Bad Boy                     Skön låt och bra framfört, men vi får ingen punk-känsla här...
1p - Låt nr 3 Eddi - Pennies From Heaven               Hittar tyvärr ingen punk i det här heller....

Skit på er punks!  B)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Efter lyssning så har jag kommit fram till följande:

5p - Gurano/Marsall Jag skiter i allt även i ljudbilden men definitivt inte i sången som borde fått 5000p. Så jala grymt ylat.Det här är skitbra även om dom flesta skiter i det :D

4p - Wernborg - Det är ju skinn för fan trummisen slår på Krigade hårt med Fuzzen om 4:an..Ärligt - 4.5p var borde vara möjligt. Fast fyra plus tre är ju bara sju så då går det inte ihop - Förlåt fuzzen :(

3p - Fuzzen - Oh no Wernis snodde fyrapointarn Rockigt som bara den Grymt Härligt lir å sång

2p - Space/kalle - Badboy skön låt å bra Ylat/lirat.

1p - Eddi Pennies from heaven Bra lirat Eddi å schysst ylat. Lite för snällt för mig dock för att klättra högre..

Det var de det.

Mike


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Haha, Mike!  Det är lugnt, jag håller med som du ser nedan...

Måste att jag är väldigt nöjd att vi fick till en punkfestival och att dessa bidrag håller god klass i mitt tycke!
Jag har också lyssnat många gånger och har en klar bild om hur jag vill fördela mina poäng:


5p - Bidrag nr.2 Bortamatch - Det är ju skinn för Fan!    - Överlägsen vinnare på alla plan.  Grymt lirat med schyssta licks överallt, grym hook, finurlig och väldigt bra text och bra sjunget av Wernis som ibland tar i från tårna så man liksom ser ett blodsprängt huvud framför sig!  :lol:   Jag tycker också att låten väl faller inom ramen för punkrock, det enda som saknas är ett ordenligt smäll-på-käften-solo. 

4p - Bidrag nr.5 Gurano & Marhall - Jag skiter i allt!     Lo-fi punkigt som passar bra ihop med texten.  Gillar "urspårningen" mot slutet speciellt mycket.  Bra attityd!

3p - Bidrag nr.2  Eddi - Pennies From Heaven     Det här kvalar in som postpunk i mina öron.  Mera reverb på virvel a'la tidigt 70/80-tal så hade det varit ännu bättre.  Visst hade den kunnat vara lite punkigare som låt s.a.s. men det funkar.

2p - Bidrag nr.1  Space & Calle - Bad Boy     Kanske den minst punkiga låten i startfältet men ändå bra.  Dock måste det mer till attidyd än att man själv sjunger att man är en Bad Boy.  ;)   Väl framförd låt hur som!

1p - Bidrag nr.4  Fuzzbub - Oh no!    Ja vad ska man säga?  :blink:  Kan inte trummisen mer än 2 olika fills?  Mesig text!  Kärleksdravvel hör väl inte hemma inom punken?  Bedrövligt!  Max 1 poäng.   

/Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ser att du använder Dropbox. Skapa en länk i Dropbox (för varje låt) kopiera dem och klistra in så får du en spelare
/G

Edit: klistra in i spelarens kod. En för varje låt

Näe.   :(   Här är fil-länk och url till spelaren men icke...  Hjälp mig G!    :)

https://www.dropbox.com/s/n5dx0f2x5lnc8km/GuranoMarsall_JagSkiter_i_Allt_3.mp3?dl=0
https://www.dropbox.com/s/n5dx0f2x5lnc8km/GuranoMarsall_JagSkiter_i_Allt_3.mp3?dl=0

https://www.dropbox.com/home/KR-grejs/KR%2352?preview=GuranoMarsall_JagSkiter_i_Allt_3.mp3
https://www.dropbox.com/home/KR-grejs/KR%2352?preview=GuranoMarsall_JagSkiter_i_Allt_3.mp3
Du har gjort helt rätt. Vad jag glömde säga var att du skulle byta ut adressen i början. Så här ska det se ut (kolla kodningen):


/Gurano
« Senast ändrad: 03.04.2018, 11:55:35 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud

Du har gjort helt rätt. Vad jag glömde säga var att du skulle byta ut adressen i början. Så här ska det se ut (kolla kodningen):



/Gurano

Aha!  Bara att andvända [audi o] url  [/ audio] fast utan mellanslag m.a.o.   Tack G!   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
5. 5
4. 4
2. 3
1. 2
3. 1

Jag kan inte det där med punk och har nog svårt att bedöma det på ett punkigt vis men försöker i alla fall :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jaha, såhär tycker jag B)

5p - Bidrag nr.4  Fuzzbub - Oh no!    Denhär svänger bra, skön melodi. Kanske mer rock än punk men strunt idet. Jag gillar den
 
4p - Bidrag nr.2 Bortamatch - Det är ju skinn för Fan!    - Svänger bra. Rockpunk som passar för mina gamla öron 

3p - Bidrag nr.5 Gurano & Marhall - Jag skiter i allt!     Här saknas inte attityd, låter punk i mina öron. Bra lirat. Skönt ruffig mix.

2p - Bidrag nr.3  Eddi - Pennies From Heaven     Bra melodisk låt som hade fått fler poäng av mig i nån annan festival. I mina öron låter detta inte punk... det kan också bero på mina öron förståss

1p - Bidrag nr.1  Space & Calle - Bad Boy     Ja... så går det när två gamla gubbar försöker göra punk. Vad hade ni väntat er. Vi är själva nöjda med låten som inte hade kommit till utan denna festival

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
riktigt sköna låtar i sin genre tycker jag B) Tänkte skita i allt o inte rösta Men det skiter jag i att göra så här kommer the votes:

5p låt4 Fuzzbuz ..Bra driv i en bra rocklåt inte så mycket punk kanske mer stones the hives doftande  foten stampar med :)
4p låt2 bortamatch Bra rocklåt detta också bra sång o driv polerad mix
3p låt3 eddie  Lite mer klös närmare in the face på distguran som kommer in o mer allt in the face sång mm så hade den här låten fått mer poäng.. Sid vicious i did it my way på livescen känsla faktiskt vet inte varför kan vara tempot :)
2p låt1 Space kalle En riktigt skön låt som jag hade kunnat gett full poäng på i en annan festival genre Faktiskt den bästa jag hört från herrarna Men inte punk som var temat denna gång
1p låt5 Gurano Mr M En riktigt skitlåt stinker punk all världens väg :ph34r: :lol:


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Omröstning i röstningstråden längst upp!   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
5 poäng
4. Fuzzbub - Oh no!
Fuzzen går från klarhet till klarhet. Outstanding i förra festivalen och solklar favvo för mig i denna också. Mycket bra! Önskar jag skrivit denna.


4 poäng
5. Gurano & Marhall - Jag skiter i allt! 
Shit var trasigt. Men det funkar ändå, eller kanske tack vare det.
Bra jobb!


3 poäng
3. Eddi - Pennies From Heaven
Det finns en bra låt där under reverbet. Märklig produktion.
Lite för "bra" komposition kanske, lite för mycket tanke och lite för lite 1-2-3 KÖÖR!!
Som som ofta är dina låtar intressanta med lite ovanliga vändningar, men punkigt. Njae.


2 poäng
1. Space & Calle - Bad Boy
Tycker inte det var så punkigt. Texten är rolig, hehe ja det låter som en riktigt bad boy. Kul!!
Skön låt.


1 poäng
2. Bortamatch - Det är ju skinn för Fan


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
5p Det är ju skinn för fan.
4p Oh no!
3p Bad boy
2p Jag skiter i allt
1p Pennies from Heaven

Har egentligen aldrig gillat punk men det är ju inget som hindrar mig från att rösta för det. Så jag har röstat efter kriteriet vad som låter mest punk för mig!  :)


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Nu är det inte långt kvar att rösta så RÖSTA på nu kära KR:are!     /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Röstningen är avslutad och vi har en vinnare.  Vi som följde upplösningen (jag alltså va?) tyckte det var ruskigt spännande!  En röstare till och det hade antagligen slutat annorlunda.

Reslultat: 
                      1. Fuzzbub - Oh No!                                 36 poäng.
                      2. Bortamatch - Det är ju skinn för fan!  35 poäng.
                      3. Gurano & Marsall - Jag skiter i allt!    28 poäng.
                      4. Space & Calle - Bad boy                      19 poäng.
                      5. Eddi - Pennies from heaven                17 poäng.


Någon  kan väl kolla så att jag inte har räknat fel.   /Fuzz


"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj så jämnt! Grattis Fuzzen!

PS. Kontrollräknade och fick samma resultat som du.
« Senast ändrad: 17.04.2018, 15:21:46 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Grattis!!!
Vad ska du vinna nästa gång?  :D


Hehe, tack Wernis och Asti för gratulationerna.   Trodde att Wernis skulle ta detta överlägset vilket du borde ha gjort men visst är det skoj att vinna.  Trots allt bara andra gången i världshistorien jag gör det.  :) 

Ja vad taga i nästa festival då?  Det känns som om det behövs ett mer för KR engagerande ämne.   Vad tror ni om:

Steely Dan-cover, Navelluddsjazz, Slick-mix eller Skillingtryck?     - Nej det blir att spåna i en spåntråd om ett par dagar eller så tror jag.

Tack igen!   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Grattis Fuzzen - välförtjänt!
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Grattis Fuzzen - välförtjänt!
/G

Tack G och tack för att du/ni var med!   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed