Forum > Demolåtar
91:an & Asa-Nisse - The Blue Hills Blues
91:an:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 26.03.2018, 12:16:03 ---Har lyssnat på 10CC på senaste tid (Sheet music och Original soundtrack)... denna låt har samma stämning och sound. Gillas :)
--- Slut citat ---
10CC var länge sen jag hörde, hade nästan glömt bort dem. Dom gjorde fantastisk musik med stämsång och allt, måste ta lyssna på dom igen.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.03.2018, 15:17:40 ---Jag diggar detta. Finns inget direkt att såga på enligt mina lurar,kul att höra nytt från Åsa-Nisses musik lådda.
Då utgår vi från att det kommer mer :D
Mike
--- Slut citat ---
Jo, det finns mer i Åsa-Nisses musiklåda. Ska plocka fram och gå igenom det vi totade ihop i fjol.
För övrigt har jag tagit till mig av kommentarer och spelat om basen med annat ljud och inte så diskantigt inställt som förra. Har fixat till lite i trummandet och slagit till i cymbalerna av och till. Ny version har ersatt tidigare version i översta inlägget.
Kornstad:
Me like!
Skön låt med härligt gung och helrätt sound.
Har inte riktigt bra lyssning just nu, men det känns som att det distar lite på några få ställen i mixen. Bl a alldeles i början när allt kör igång ihop med trummorna.
Men som sagt, det kan vara min lyssning som luras också.
Annars perfekt.
Eddi:
Har nu testat 3 ggr och låten slutar efter 35 sekunder vet inte vad som är fel >KR eller min Mac - ja i alla fall svårt att säga nåt om skapelsen men fram till 35 sekunder låter det bra retro om man så säger... :D
91:an:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.03.2018, 04:45:34 ---Har nu testat 3 ggr och låten slutar efter 35 sekunder vet inte vad som är fel >KR eller min Mac - ja i alla fall svårt att säga nåt om skapelsen men fram till 35 sekunder låter det bra retro om man så säger... :D
--- Slut citat ---
Det är inte fel på din Mac, samma sak hände på min Mac nu när jag testade. Tog bort mp3-filen och laddade upp samma igen och lyssnade. Nu är hela låten med. Vet inte vad som hänt.
Eddi:
Nu fick jag in hela låten och det låter 1963 så det bara skriker om det. Kanonbra och likaså det snygga solot låter som det ska. Jättebra Janne :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida