Kontrollrummet

Vad hände igår med Kontrollrummet.com?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Vad hände igår med Kontrollrummet.com?

Jag kunde inte komma in hela dagen och det stod, att sidan hade förbrukat sin datakvota för månaden.  :o
Var det någon annan, som hade liknande problem?

Nu verkar allt funka som vanligt igen.
www.alatarmusic.com


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Vad hände igår med Kontrollrummet.com?

Jag kunde inte komma in hela dagen och det stod, att sidan hade förbrukat sin datakvota för månaden.  :o
Var det någon annan, som hade liknande problem?

Nu verkar allt funka som vanligt igen.

Det där har hänt flera gånger förut.  Bara att vänta tills någon ansvarig tar tag i saken, det brukar ordna sig ganska snabbt.  :)   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad hände igår med Kontrollrummet.com?
Jag kunde inte komma in hela dagen och det stod, att sidan hade förbrukat sin datakvota för månaden.  :o
Var det någon annan, som hade liknande problem?
Nu verkar allt funka som vanligt igen.
Det där har hänt flera gånger förut.  Bara att vänta tills någon ansvarig tar tag i saken, det brukar ordna sig ganska snabbt.  :)   /Fuzz

Jag har inte sett just det här meddelandet tidigare. Vanligast har nog varit att nån tjänst gått ner - men här indikera meddelandet närmast det du Alatar anger.
Jag undrade, men vet inte, om vi laddat upp för många halvfärdiga låtar och lyssnat för mycket på det uppladdade på kr-servern/domänen.
Numera är det ju vanligt att många laddar upp halvfärdiga på kr-serven, istället för att lägga dem på eget ställe på webben och länka. som alla fått göra förut?
« Senast ändrad: 01.11.2017, 19:24:55 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Ja precis. Skulle kunna vara det.
Kanske läser Tsmalmbe det här inlägget och kan flika in med extra info :-)
www.alatarmusic.com


Utloggad tsmalmbe

Först fakta - detta felmeddalande har inte tidigare någonsin kommit upp. Totalt nytt.

Jag har fått lite mer information av webhotellet. Era spekulationer kring huruvida det laddats låtar hit eller dit - säkert sant det också, men nu är det ju så att detta är ett musikerforum och låtar ska kunna laddas. Ja, det finns flere orsaker varför man kanske vill ha sina låter, halvfärdiga, på egen server eller eget utrymme (alla har dropbox, right?) - men låt nu inte det stoppa er att dela med er på KR.

Vi har en maximal trafikmängd på 100GB per månad. Inte så värst hejdundrande mycket, men i princip så kan ni göra lite dividering och komma fram till att det borde vara mer än nog. Det som är intressant är att det visar sig att olika bottar använder en sjuhelvetesmassa bandbredd under månaden. Någon verkligt underlig obskyr bott har laddat ner kring 50GB under förra månaden. Mystiskt, men ganska lite vi kan göra åt saken. Such is internet.

Nu har webhotellet lovat att följa med trafiken under kommande två veckor för att se om trenden går mot det bättre eller mot hin håles tillhåll. Vi får se åt vilket håll det går och så agera enligt det.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för vettig förklaring!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Först fakta - detta felmeddalande har inte tidigare någonsin kommit upp. Totalt nytt.

Jag har fått lite mer information av webhotellet. Era spekulationer kring huruvida det laddats låtar hit eller dit - säkert sant det också, men nu är det ju så att detta är ett musikerforum och låtar ska kunna laddas. Ja, det finns flere orsaker varför man kanske vill ha sina låter, halvfärdiga, på egen server eller eget utrymme (alla har dropbox, right?) - men låt nu inte det stoppa er att dela med er på KR.

Vi har en maximal trafikmängd på 100GB per månad. Inte så värst hejdundrande mycket, men i princip så kan ni göra lite dividering och komma fram till att det borde vara mer än nog. Det som är intressant är att det visar sig att olika bottar använder en sjuhelvetesmassa bandbredd under månaden. Någon verkligt underlig obskyr bott har laddat ner kring 50GB under förra månaden. Mystiskt, men ganska lite vi kan göra åt saken. Such is internet.

Nu har webhotellet lovat att följa med trafiken under kommande två veckor för att se om trenden går mot det bättre eller mot hin håles tillhåll. Vi får se åt vilket håll det går och så agera enligt det.

Kan man möjligen koppla ihop detta med att flera av er har fått era låtar upplagda på obskyra musiksiter utan er medverkan eller godkännande?
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Först fakta - detta felmeddalande har inte tidigare någonsin kommit upp. Totalt nytt.

Jag har fått lite mer information av webhotellet. Era spekulationer kring huruvida det laddats låtar hit eller dit - säkert sant det också, men nu är det ju så att detta är ett musikerforum och låtar ska kunna laddas. Ja, det finns flere orsaker varför man kanske vill ha sina låter, halvfärdiga, på egen server eller eget utrymme (alla har dropbox, right?) - men låt nu inte det stoppa er att dela med er på KR.

Vi har en maximal trafikmängd på 100GB per månad. Inte så värst hejdundrande mycket, men i princip så kan ni göra lite dividering och komma fram till att det borde vara mer än nog. Det som är intressant är att det visar sig att olika bottar använder en sjuhelvetesmassa bandbredd under månaden. Någon verkligt underlig obskyr bott har laddat ner kring 50GB under förra månaden. Mystiskt, men ganska lite vi kan göra åt saken. Such is internet.

Nu har webhotellet lovat att följa med trafiken under kommande två veckor för att se om trenden går mot det bättre eller mot hin håles tillhåll. Vi får se åt vilket håll det går och så agera enligt det.

Kan man möjligen koppla ihop detta med att flera av er har fått era låtar upplagda på obskyra musiksiter utan er medverkan eller godkännande?

Absolut! Om bottar dammsuger och kopierar vår musik drar det lätt iväg.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Först fakta - detta felmeddalande har inte tidigare någonsin kommit upp. Totalt nytt.

Ahh, korrekt.  Jag läste inte felmeddelandet utan antog slött att det var samma grej som kommit tidigare.  Jag går nu ögonaböj och gräver en grop och hoppar ner i och stannar där idag!  :wacko:

Skämt åsido, bra att du tog tag i saken - det visste jag iallafall!   :)    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad tsmalmbe

Jo det säger plingelplong både i eposten och i mobilen via alarmeringsystemet genast då saker ligger nere mer än 10 minuter så nog skrider jag oftast till verket så fort som möjligt.

:)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jo det säger plingelplong både i eposten och i mobilen via alarmeringsystemet genast då saker ligger nere mer än 10 minuter så nog skrider jag oftast till verket så fort som möjligt. :)

Underbart!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jo det säger plingelplong både i eposten och i mobilen via alarmeringsystemet genast då saker ligger nere mer än 10 minuter så nog skrider jag oftast till verket så fort som möjligt. :)

Underbart!

Håller med!  Stabilt skött forum som alltid.    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Jo det säger plingelplong både i eposten och i mobilen via alarmeringsystemet genast då saker ligger nere mer än 10 minuter så nog skrider jag oftast till verket så fort som möjligt.

:)

Best admin ever  :D
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist