Forum > Demolåtar

Elvshand - Rain Down Peace (måndags-mix)

<< < (2/4) > >>

Harmonica mike:
Klar förbättring Max. Allt går fram bra nu,mera smaksaker från mig.

Så då koncentrear jag mig på låten. Lite magi i denna. Visst - moll stuk - men det är jag lite svag för och du har nåt i denna som jag gillar..Sången klart bättre nu än i V1.

Finstämt men stort jag gillar det här. Mäktigt när fetbasen gör entré. Vanliga basen är lite låg tills synthbasen kliver in - så då är jag tillbaka vid det jag började med - smaksaker  :)

Ska jag fortsätta med smaksaker så mer tryck från baskaggen. En virvel som definierar och viner som en piska genom mörkret skulle jag gärna höra i detta. Trummorna är lite låga kan jag tycka..Tror inte magin går förlorad om du drar upp dom. Men som med allt annat,om en tycker något - jaha du -  Om två delar uppfattning,ja då kan det vara en revolution på gång. Så för säkerhetsskull så skriver jag under två ggr  :P :D

Mike

Mike

Fuzzbub:
Nick Cave möter Bröderna Cartwright det här!  :)    Jag tycker det låter bra.  Jäkla skön hammond som kanske borde få en smula mer utrymme?   Kan hålla med någon av de förra talarna att sången låter lite ansträngt/teatralisk men det är en smaksak.   Bra jobbat!  /Fuzz

bjurte:
Gillar Ackordgången, låter gammalt och vintage och sånt går ju vi gamlingar igång på!
Lite bummlig i lågbas(särskilt humm-kören i introt) tycker att trummisen kan stiga fram lite.
Känns som låten ligger nått tonsteg för lågt för dig,men som sagt,bra låt
MaxB goes Johnny Cash !! :)

Marruschkka:
Sitter med en café con leche på Teneriffa och lyssnar. Fint budskap och lidelsefull sång som går in i hjärtat :rolleyes: De djupaste tonerna känns lite tunga, som du fick anstränga dig att komma ner men du fixar det. Fin låt och snygg ljudbild tycker jag. Bra  :D / Marre

zorrow:
Grymt bra låt och framfört! Skulle också vilja ha fram trummorna lite mer i mixen. De ligger lite långt bak i mixen nu.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion