Kontrollrummet

Asti - Old man (video)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag började ju att tipsa om hur kul det är med video till vår musik allaredan för många år sedan men svaret var att man kunde väl dra åt ....... så långt det bara gick typ kom inte här och snacka om nåt som inte har med musik och göra för det här är ett musikforum.
Sen när jag började informera om att det även går att livestreama hemifrån med bra kvalite så gick jag tydligen över nån gräns för då blev det ännu värre.
Mysigt ställe det här
Men som sagt Davinci Resolve är både fantastiskt mycket bättre än moviemaker och helt jäkla gratis och finns till både pc och mac.
Hade tyvärr inte så mycket material från Krakow att det hade räckt till en video över staden!
Nu dök vi av en händelse på den här trevliga orkestern, som lät genuint och trevligt. När dirigenten
såg att jag filmade började han spexa lite extra, så jag är absolut inte ute efter att göra någon till åtlöje!
All heder åt den här typen av orkestrar som bevarar traditionell musik och delar med sig till allmänheten!
Vad gäller videoverktyg ska jag ladda ner Davinci Resolve och testa! Tack för tipset!
Jag tycker du ska fortsätta propagera för livestreaming och video, vi fattar nog till slut!  B)
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Visst blir det mer effekt med video det skulle jag vilja kunna göra jag med  :)..O mannen håller hyfsad takt o tillför gott med sitt diggande ..Tänk att få ha ett sånt fan.. lyllo!! :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Visst blir det mer effekt med video det skulle jag vilja kunna göra jag med  :)..O mannen håller hyfsad takt o tillför gott med sitt diggande ..Tänk att få ha ett sånt fan.. lyllo!! :D

En sån här video är väldigt enkel att göra med Movie maker! Bara att importera video- och ljudfiler och klippa lite....
Ja, det var en engagerad orkesterledare, som antagligen smyglyssnade på KR och Old Man i sin ear-plug.  :)
Tack för dina tankar Marsall!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Väldigt mysig. Snygga basgångar! Även jag som nybliven 32-åring börjar kunna identifiera mig med känslan texten förmedlar :)
Vackert komponerad och producerad. Det enda jag kom att tänka på var att jag upplevde stämman vid 58 som en aning falsk, men efter några återlyssningar är jag inte säker på om jag har rätt. Det är nog bara en ton från en skala jag inte var beredd att höra där, eller om det är en lätt glide?



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Väldigt mysig. Snygga basgångar! Även jag som nybliven 32-åring börjar kunna identifiera mig med känslan texten förmedlar :)
Vackert komponerad och producerad. Det enda jag kom att tänka på var att jag upplevde stämman vid 58 som en aning falsk, men efter några återlyssningar är jag inte säker på om jag har rätt. Det är nog bara en ton från en skala jag inte var beredd att höra där, eller om det är en lätt glide?

Roligt att du tycker låten är mysigt! Och även gillar basen!  :)
Gläder mig att du också får ut nåt av texten! Kanske lite pessimistisk...
Tackar för "vackert komponerad och producerad"!
Kan mycket väl ha slunkit in en falsk ton i sångstämman. Lyssnade, men hör inget speciellt.....
Tack för din feedback och hoppas du själv lägger upp din musik här så vi får lyssna!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten