Forum > Demolåtar
Space & Calle - Since I Kissed You
MaxB:
Roligt att höra sånt här softande!
Vet inte heller vad man ska eller inte ska ha med i sånt här.
Marruschkka:
En cool låt man kopplar av till :rolleyes: Skön sång & arr.
Lite bastungt hos mig.
Annars bra :-)
/Marre
Henric:
Jag gillar ju sånt här - lite old fashion style!
1. Sången måste fram, låter som ni har insertat sångeffekterna istället för att köra via send return
2 Hörs väldigt tydligt att basen är spelad via ett keyboard, jag hade testat att använda ett kontrabasljud, tror passar bättre
3 Testa att tänk mer "förr i tiden", kanske köra trummorna i mono, eller jazzpanorera dvs lägg ut trummorna 40% på ena kanten kontrabasen i mitten längre bak, gitarristerna 40% på andra kanten, pianist kanske 20% på någon av sidorna, en brassektion kanske osv, vibrafon passar bra till sånt här kanske lite figurer med jazzguitar och vibrafon.....osv....
ska bli roligt att höra detta färdigt!
Henric
spacetrucker:
Okej, ny version, nu har jag...
* Plockat bort gitarren som låg till vänster
* Lugnat ner och skurit i basen
* Dragit ihop trummorna en aning
* Panorerat pianot en aning till vänster
...och tror tamejfan att ni hade rätt :lol:
Vad tycker ni, blev det bättre?
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/SINCE_IVE_KISSED_YOU_24-1-2018.mp3[/mp3]
Ännu angående basen. Där finns en kontrabas med men den låter så kass så jag har skurit bost alla basfrekvenser. Har bara hållit med det övre registret som effekt. Bra eller dålig ide?
...och ännu en fråga. Ska pianot vara med redan i introt?
//Space
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.01.2018, 20:33:34 ---Okej, ny version, nu har jag...
* Plockat bort gitarren som låg till vänster
* Lugnat ner och skurit i basen
* Dragit ihop trummorna en aning
* Panorerat pianot en aning till vänster...och tror tamejfan att ni hade rätt :lol:
Vad tycker ni, blev det bättre?
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/SINCE_IVE_KISSED_YOU_24-1-2018.mp3[/mp3]
Ännu angående basen. Där finns en kontrabas med men den låter så kass så jag har skurit bost alla basfrekvenser. Har bara hållit med det övre registret som effekt. Bra eller dålig ide?
...och ännu en fråga. Ska pianot vara med redan i introt?
//Space
--- Slut citat ---
Tycker det är bättre, men fortfarande känns basen för dominerande i mina öron! Den blir lite jobbig efter ett tag...
Jag skulle sänka den ytterligare, låta den vila ibland på tonerna och försöka få den lite mjukare, inte så "bullrig".
Nu hör jag inte mycket gitarr. Man behöver nog höra harmonierna i låten från gitarren och/eller pianot lite tydligare för att hänga med i basspelet....
Sången går fram bättre nu och är skön! Men man skulle njuta ännu mer av den om alla harmonigångar kom fram lite bättre.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida