Kontrollrummet

PODxt vs PODxt PRO vs POD LIVE?

gäst · 5 · 2045

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Jag är intresserad av en POD till min studio, dock vet jag inte vilken jag ska välja. PODxt PRO sägs ju vara den POD:en som ska vara bäst för inspelning och dylikt. Så min fråga är helt enkelt varför? Vad har den som inte dom andra har? Pro är dyrare så jag undrar om det är motiverat att spara till en sådan, ger den ett bättre ljud? bättre inspelningsmöjligheter än dom andra två?

Lotsa mig rätt i detta hav av POD:isar :P


Utloggad tsmalmbe

Jag gissar att pro har mera in/utgångar (typ pre-dsp, post-dsp, insert etc. etc) och att den går att lägga i racket. I en seröis studio vill man kanske inte ha grejer liggande längs med golvet.

Jag vet egentligen inte, jag skriver nu annars bara. Sorry.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad DrHans

  • DrHans studio
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
    • DrHans Studio
Alla låter lika men har olika anslutningsmöjligheter och funktioner.

På en inspelning kan du inte höra vilken som är använd.


Pro har digitalutgång och pad på ingången
Liven har pad på ingången också men inte bönan ( alla tre har dock digitalutgång via usb )

Liven har ett inbyggt pedalbord.

Pron har effect send and return, en extra ingång påbaksidan för tex reamping. Den har en extra utgång som skickar den rena signalen.

DrHans Studio - Inspelningsstudio i Stockholm
Inspelning - Mixning - Re-amping
http://drhansstudio.com
Facebook: http://facebook.com/DrHansStudio


freddy

  • Gäst
Tack för svaren. Eftersom jag inte vet om jag kommer ha nytta av dom extra utgångarna och dylikt på PROn så vet jag inte om den är värd dom extra slantarna. Dock är det fint att ha rack... Får fundera lite till ;)


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
När jag har min xt hemma så vill jag ha pro (snyggare i rack och roligare utgångar), när jag flyttar den så är jag så glad att den är så behändig, får lätt plats i en väska.